• 2
  • 3
2025-08-09, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salkin85
Fungerar det fortfarande för din vän? Känns som när en marknad typ Sverige/Stockholm kraschar så kraschar det för alla samtidigt?

Det är ju fortfarande i rullning detta, i storstan. Det bygger på att värva folk och få dem att tro ”it’s now or never” sista chansen. Citat: han och Lena har också satt in pengar. Gör det du också!!!
Vad är det med folk som tror att snabba pengar är möjligt.
Citera
2025-08-09, 18:37
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Privatekonomi --> Värdepapper, valutor och råvaror: allmänt
/Moderator
Citera
2025-08-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resu
Partnern min var på något sådant möte om det där. Sa direkt det låter för bra för vara sant.
En av deras polare investerade i alla fall och på någon vecka har de gått plus 50% eller liknande.
Ska bli intressant hur det går senare. Läste en tråd på reddit att det är mer av ett pyramidspel och för tjäna något ska det rekryteras andra till lägga in pengar.

Enligt mig är det uppenbarligen scam i alla fall. Någon måste förlora på det.
Påminner om "Ebberöds bank", anno 1923

En bank som lånar ut pengar till 4 % ränta men betalar ut 8 % ifall man har pengar på sparkontot.

Ja, initialt fungerar det då många sätter in pengar och man raggar kompisar som nya kunder. Får man in friskt sparkapital så kan man betala ut hög ränta för att visa att systemet fungerar.

Till slut vill fler kunder ha ut pengar och få visar det sig vara bluff och båg.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ebber%C3%B6ds_bank
Citera
2025-08-15, 09:40
Medlem
Hittar inte appen på appstore? En bekant till mig har haft och hållit på med detta sedan 6 månader tillbaka där de sitter någon i Thailand och skickar signaler på när man ska köpa o sälja, inte förstått de riktigt men tjänar mellan 40-60 dollar om dagen ?
Citera
2025-08-15, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gedan
Jag tog ut mina investerade pengar utan problem. Skickade dom till min revolout acc.
Var bara tvungen att ha dom insatta i 21 innan jag kunde göra ett uttag. Började med 2000 USd kom upp u 6000Usd tog ut min investering och handlar endast med vinsten.

Det brukar gå att ta ut pengar i början av pyramidspel. Syftet med detta är att lura folk att investera mer då en lyckad uttagsprocess ger ett sken av legitimitet till verksamheten. Efter ett tag kollapsar pyramiden och då förlorar alla sina pengar.

Det finns massor av vittnesmål på internet från andra pyramidspel av typen "jag började med 100 dollar, fick avkastning upp till 500 och fick ut mina pengar. Då trodde jag att det var på riktigt och investerade 20,000 som jag aldrig fick tillbaka".
Citera
2025-08-15, 19:59
Medlem
This company is a fraud company that deceives its so-called members and the so-called shareholders that they are part of creating a stable long-term company. The whole thing is that you bet a sum of money which is from some countries 500 dollars and from others a minimum of 1000 dollars but the more you invest the better for the company. At the beginning you get a welcome bonus and you have to respond to trading signals 4 times a day when you get a small amount of money on each occasion. After 10 days you respond to 2 signals so then the income decreases slightly. You have about 3 months to recruit members to join the company which is not easy because most people who have a little knowledge of pyramid schemes will say that it is exactly that. Ron and his AI friend Groffy own your money, do not think that you are trading and making money on advanced crypto speculation it is nonsense. If it was the case that you bet a sum of money and they speculated in currencies you would not have to recruit 5 new members who in turn have to recruit 5 members. If you don't recruit someone within 3 months, you're out of the company and you're not allowed to withdraw any money even though you're sitting there responding to signals at least twice a day. That money isn't yours according to Ron. You can withdraw the first month but then it stops even though you might have between 2000 and 5000 dollars in your account. What members don't understand is that if you have to recruit members to withdraw investments, it's a 100% Pyramid Scheme and nothing else and it's illegal. Whatever Ron says in your little make-believe world. People who are called shareholders or the members who now want to make money don't care if they're tricking other members into the company. They get so selfish and want to trick people into getting money from Grokr. You don't get to know the whole truth from the beginning. Ron also tries to reassure all members by feeding them daily information that everything is calm and stable and that the company is aiming for the long term and has big plans which is deceptive in itself because a pyramid scheme can never be long term it will burst sooner or later. It is basically impossible to get chains to grow steadily in a downward direction. Because it is so difficult to recruit, many will drop out after a time when it is no longer financially viable. So forget about trading it is just a fabrication to have something to get people to invest money in. Ron will say that all criticism from outside is from jealous competitors who themselves want to benefit from talking crap about 3WF. In reality, there are people who are pissed that they have been cheated out of money and believe me the crowd that has been cheated out of money will grow

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in