2025-04-11, 13:26
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MumboJumboTron
Du kan ju inte mena allvar att Hamas har större trovärdighet än Israel?
Israel må ha sina brister men du pratar om tvättäkta terrorister här.

Jodå, jag menar fullaste allvar. Nelson Mandela var också terrorstämplad en gång i tiden, det betyder ingenting förutom att judelobbyn inte gillar en. Du är typen som hade sagt samma sak om honom gentemot apartheidregimen då också om du var gammal nog att vara med på den tiden.
Citera
2025-04-11, 13:35
Medlem
Yes, eftersom Hamas hela tiden använt ambulanser för att köra runt terrorister och vapen så får dom skylla sig själva. Snyggt Israel !
Citera
2025-04-11, 13:45
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Yes, eftersom Hamas hela tiden använt ambulanser för att köra runt terrorister och vapen så får dom skylla sig själva. Snyggt Israel !

Om det nu var medvetet och godkänt tillvägagångssätt från början så var det patetiskt av Israel att ljuga om att det var ett olyckligt och hur ambulanserna körde i mörker utan ljusen igång på ett misstänksamt sätt(dom var dock på och under uttryckning).

Ska man stå för något ska man stolt säga "JA! Vi sköt hela jävla högen och vi kommer göra det igen oavsett omständigheter för hamas är med överallt, alltid!".
Citera
2025-04-11, 13:50
Medlem
Adidass avatar
Citat:

Finns det något som Israel skulle kunna göra som skulle få dig att säga att de gjort fel? Som skulle göra att du kände sympati för palestinierna?
Citera
2025-04-11, 13:54
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Har du varit där eller?
Jag har sett fler oberoende dokumänterer från journalister läkare hjälparbetare. Jag kan skapa mig en bild. Lyckas man inte det eller förnekar är man i min bok dum i huvudet och en medbrottsling.

Självklart ska hamas utrotas. Den som begått brott ska dömas. Men alla kan inte dömas pga ideologi. Dom flesta som begick 7 oktober attacken är döda.
Men du och många andra vill att glas barn ska betala skulden också.
Citera
2025-04-11, 13:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Jag har sett fler oberoende dokumänterer från journalister läkare hjälparbetare. Jag kan skapa mig en bild. Lyckas man inte det eller förnekar är man i min bok dum i huvudet och en medbrottsling.

Vilka "oberoende journalister"? Som den här?

https://www.timesofisrael.com/ap-doubted-reliability-of-hamas-linked-reporter-years-before-oct-7-documents-show/

Så här såg det ut i "fängelset Gaza" innan kriget: https://youtu.be/PMcPrjc7YVM?t=390

Verkligen hemskt. Ungefär 20 gånger rikare än snitt-arablandet.
Citera
2025-04-11, 14:04
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Vilka "oberoende journalister"? Som den här?

https://www.timesofisrael.com/ap-doubted-reliability-of-hamas-linked-reporter-years-before-oct-7-documents-show/

Så här såg det ut i "fängelset Gaza" innan kriget: https://youtu.be/PMcPrjc7YVM?t=390

Verkligen hemskt. Ungefär 20 gånger rikare än snitt-arablandet.
Blev du kränkt?
Finns massvis med media att finna.
Du kan gapa hur mycket du vill.
Du har visat vad du står för.
Citera
2025-04-11, 14:06
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Blev du kränkt?
Finns massvis med media att finna.
Du kan gapa hur mycket du vill.
Du har visat vad du står för.

Verkar mer som du blev kränkt av det faktum att journalisterna i Gaza extraknäcker som terrorister. Och jag använder ordet faktum för att det är bevisat.
Citera
2025-04-11, 14:16
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Verkar mer som du blev kränkt av det faktum att journalisterna i Gaza extraknäcker som terrorister. Och jag använder ordet faktum för att det är bevisat.
Du tycker Gazas barn ska betala för andras brott.
Du anser att om man är boende i gaza är man direkt skyldig till 7e oktober attacken.

Rent juridiskt har du fel och i mänsklig empati detsamma. Du framstår som en ondskefull naiv trollare.
En jävla loser Melange.
Du upprätthåller din standard.
Citera
2025-04-11, 14:19
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Du tycker Gazas barn ska betala för andras brott.

Nej men det är en naturlig konsekvens av deras agerande. Det är inte Israels problem att Hamas gömmer sin israeliska gisslan bakom civila palestinier, det är palestiniernas problem, INGEN ANNANS.
Citera
2025-04-11, 14:21
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Du har en poäng där. Betraktar man MENA-konflikterna på lite håll har i alla fall jag sedan länge tröttnat på att peta i exakt vem som gjorde exakt vilket fel vid exakt tidpunkt och exakt vem det kränkte. De gillar att slåss och det är skillnad mellan säg Ukraina och Syrien. I Ukraina finns det möjlighet och förhoppning till någon sorts fred framöver. I MENA, inte så mycket.

Får något land eller grupp ett fredsavtal med Israel så börjar de inom 45 minuter kriga inbördes istället. Samtidigt så hittar Israel någon ny anledning att lappa till någon annan.
Vi pratar om människor. I detta fall ambulans personal.
Du och ni lika spinnande är helt öppna för ta Ken att mala sönder civila i krig.
Totalt efterblivet sen dessutom att den åsikten skiljer sig vart kriget är. Ju längre bort ju mer våld accepteras.
Onda efterblivna naiva empatilösa puckon.
Citera
2025-04-11, 14:37
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Som Ukraina gör och många andra länder.
I denna incident fanns inga vapen i ambulanserna och man avrättade vårdpersonalen.
Det finns bevis.

Men du tycker det är bra så mycket förstår jag.
Du kanske vill åka ner o h avrätta palestinska barn så inte Hamas får en ny generation.

Israel skapade Hamas på samma vis som USA skapade ISIS.

Hamas kommer bara fortsätta växa i ideologi pga hatet som kommer från Israels förtryck mot oskyldiga människor.

Ja oskyldiga.
På samma vis som att om 1000 män gör ett hemsk brott kan man inte döma 2 miljoner för brottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in