Citat:
Förvisso är det väl bara några få enskilda attacker som varit värre än 7 oktober. Massakern i Sabra och Shatila och bombkampanjen under Israels bombkampanj mot Gaza 2008, men totalt har Israel sedan de inledde erövringen av Palestina 1948 dödat långt fler i en lång rad massakrer och mer småskaliga våldsdåd.
Fast är det värre än att stödja en grovt rasistisk stat som Israel även om vi av politiska skäl väljer att inte kalla IDF en terroristorganisation vad de än gör?
Hamas tillkom som svar på Israels förtryck. Terror är något de lärt sig därifrån.
Fast är det värre än att stödja en grovt rasistisk stat som Israel även om vi av politiska skäl väljer att inte kalla IDF en terroristorganisation vad de än gör?
Hamas tillkom som svar på Israels förtryck. Terror är något de lärt sig därifrån.
Du förstår väl att dom som stöttar Israel och Israels regering själv tycker ju tvärtom?
Att dom har rätt att ha sin stat där utan att bli attackerad av terrorister stup i kvarten.
Det här fruktansvärda kriget och alla civila som har dött är en annan sak dock. Men i det stora hela.
Du får det att låta som att Israel bara har som mål att döda och utrota, medans det är exakt det andra tycker detsamma om Hamas.
Hur tycker du Israel skulle ha gjort när dom väl blev anfallna i en sådan hemsk terror attack?
Du kan själv se videos från terroristerna, fruktansvärt. Dom firar när dom dödar folk.
Skulle Israel bara skitit i att göra någonting?
Inte försöka få tillbaka dom kidnappade medborgarna av sitt eget land och andra länder?
Tror befolkningen inte hade tyckt om det och känt sig ännu mer osäkra gentemot terroristerna som härjat emot dom i åratal.
Nej, det är inte något lätt det här och jag är glad att jag inte är i Benjamins skor.
Därför det här är en sådan stor och komplicerad konflikt.
Jag tror inte det kommer gå att lösa riktigt, står mycket i Bibeln om sista tiderna och runt Israel.
Att det kommer vara stora krig där.
Tror mer att det är andligt allting.
Kolla upp hur väl Bibeln linjerar sig med verkligheten runt Israel, väldigt intressant.