2025-04-05, 09:22
Medlem
Hört flera som fått sitt konto hos Safello satt i säkert läge. Man får svara på frågor om adressen man skickar till. Ibland vill dom även att man skickar in skärmdumpar som ska "bevisa" att man äger adressen. Vad ska man svara för att dom ska ta bort säkert läge? Ett sätt är såklart att sluta använda Safello men enkelheten med att köpa med Swish gör Safello till ett ok alternativ.
Fler som råkat ut för detta och lyckats få bort säkert läge? Vad tror ni är anledningen till att dom sätter säkert läge? Om fler slutar använda Safello pga detta så blir det ju inkomstbortfall för dom. Dom tar ju trots allt en väldigt hög avgift.
Är tr*jo lika besvärliga som Safello? (*=i)
Citera
2025-04-05, 09:53
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommo69
Hört flera som fått sitt konto hos Safello satt i säkert läge. Man får svara på frågor om adressen man skickar till. Ibland vill dom även att man skickar in skärmdumpar som ska "bevisa" att man äger adressen. Vad ska man svara för att dom ska ta bort säkert läge? Ett sätt är såklart att sluta använda Safello men enkelheten med att köpa med Swish gör Safello till ett ok alternativ.
Fler som råkat ut för detta och lyckats få bort säkert läge? Vad tror ni är anledningen till att dom sätter säkert läge? Om fler slutar använda Safello pga detta så blir det ju inkomstbortfall för dom. Dom tar ju trots allt en väldigt hög avgift.
Det är nya (och gamla) EU direktiv för att dom inte skall vara medhjälp till att tvätta pengar eller syssla med terroristfinansiering. Om du inte sysslar med något av detta är det bara att svara på frågorna dom ställer.

Inga konstigheter utan praxis.

Har du läst FAQ?
https://help.safello.com/sv/articles/166766-sakert-lage
Citera
2025-04-05, 12:15
Medlem
StonedMonkeys avatar
På bitcoin.com har jag aldrig haft det problemet, man kan inte köpa med swish men med kort så det är relativt smidigt ändå, speciellt om man sparar sina kortuppgifter då är det bara CVC-koden man behöver ange för att köpa.
Citera
2025-06-19, 22:31
Medlem
De satte mitt konto i säkert läge utan förklaring, och vägrade låsa upp det. Bytte till Tr*jo.
Citat:
Ursprungligen postat av mommo69
Citera
2025-06-19, 22:36
Medlem
Och det var inte så att jag hade massa pengar på kontot, ca 1 600 kr i BTC som jag ville skicka till Coinbase. Men nej! Fick svaret att beslutet gäller på obestämd tid. Swishade ut pengarna och bytte till Tr*jo.
Citat:
Ursprungligen postat av Sorryimalady
De satte mitt konto i säkert läge utan förklaring, och vägrade låsa upp det. Swishade ut pengarna och bytte till Tr*jo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in