• 3
  • 4
2025-04-05, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Om alla var så, så skulle inga barn bli gjorda.
Jo då, vi har kommit långt i utvecklingen med IVF.
Citera
2025-04-05, 13:43
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamvarg666
Ok, jag lever inte som du. Jag är nöjd med att leva själv, och tar inte någon bara för att fördriva tiden eller något annat. Too much desperation…

Jag tror ett nej skulle få dig igång . Jag tror du gillar att bli utmanad och att man ger dig en utmaning som du inte kan motstå ? Jag kan dig!

Har jag rätt ?
Citera
2025-04-05, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Jag tror ett nej skulle få dig igång . Jag tror du gillar att bli utmanad och att man ger dig en utmaning som du inte kan motstå ? Jag kan dig!

Har jag rätt ?
Jag vet inte, jag är kvinna och springer alltså inte och raggar på män.
Citera
2025-04-05, 14:03
Jag frågade aldrig om du var en kvinna . Varför behöver du påpeka det i tid och otid? Je sais.

Nej, jag springer heller inte runt och raggar på män. Mitt hjärta tillhör någon (för evigt). Så där slipper vi dilemmat med ett ja eller nej.

Citat:
Jag vet inte, jag är kvinna och springer alltså inte och raggar på män.
Citera
2025-04-05, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Jag frågade aldrig om du var en kvinna . Varför behöver du påpeka det i tid och otid? Je sais.

Nej, jag springer heller inte runt och raggar på män. Mitt hjärta tillhör någon (för evigt). Så där slipper vi dilemmat med ett ja eller nej.
Nej jag förklarar bara att du har fel. Jag behöver inte utmana mig själv. Springer inte omkring och raggar på män och försöker utmana mig i någontining. Jag säger ju: ett nej är ett nej. Respektera det
Citera
2025-04-05, 14:12
Det låter bra! Då hade jag fel. Ber om ursäkt.

Citat:
Nej jag förklarar bara att du har fel. Jag behöver inte utmana mig själv. Springer inte omkring och raggar på män och försöker utmana mig i någontining.
Citera
2025-04-06, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Jag tänker så här:
När arbetsgivaren ger besked att de valt att gå vidare med andra sökande så är det en avbokning av intervjun. Du har alltså ingen intervju inbokad.

Jag sa till min handläggare att de valt att gå vidare med andra sökande. Min handläggare tycker att jag ska känna glädje i att jag har en intervju inbokad.
Citera
2025-04-06, 09:13
Medlem
majaparonpajs avatar
Jag är enig med dig, ett nej är ett nej. Detta tycker jag däremot bara stämmer i relationer med andra människor.

Intervjun ska du definitivt gå på och göra ett bra intryck, det är svårare att säga nej irl än över email

Man kan söka samma jobb flera gånger, de säger oftast inte varför de nekar en och tillslut kanske de känner ett behov av att anställa som de inte kände innan. Kör på!
Citera
2025-04-06, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majaparonpaj
Jag är enig med dig, ett nej är ett nej. Detta tycker jag däremot bara stämmer i relationer med andra människor.

Intervjun ska du definitivt gå på och göra ett bra intryck, det är svårare att säga nej irl än över email

Man kan söka samma jobb flera gånger, de säger oftast inte varför de nekar en och tillslut kanske de känner ett behov av att anställa som de inte kände innan. Kör på!

Jag tänker annorlunda då. För mig är ett nej ett nej. That's it. Oavsett vad det gäller.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in