Visste inte var jag skulle skriva det här, men det passar ju in när det gäller relationer. Och mycket annat.
Om jag stöter på en tjej och får nej, då är det nej.
Jag fattar det.
Jag sökte ett jobb och fick direkt besked att de valt att gå vidare med andra sökande. Ändå så har jag intervju inbokad, och min handläggare tycker jag ska gå dit och söka samma jobb jag fick nej på.
Jag fattar inte vitsen. Jag fick nej.
Hur tänker ni?
Tro mig. Ingen arbetsgivare vill hålla en intervju i onödan. Så länge du får komma dit har du chansen.
Visste inte var jag skulle skriva det här, men det passar ju in när det gäller relationer. Och mycket annat.
Jag fattar det.
Jag sökte ett jobb och fick direkt besked att de valt att gå vidare med andra sökande. Ändå så har jag intervju inbokad, och min handläggare tycker jag ska gå dit och söka samma jobb jag fick nej på.
Hur tänker ni?
Beror på vad du söker för jobb. Jag skulle lätt kunna säga nej till några och sedan filtrera ut de som godkänner det och återgår till bidrag för att fokusera på de rediga jävlarna som inte ger upp.
Det är väl bara att höra med företaget om intervjun egentligen är aktuell om de redan tillsatt tjänsten? Då ställer de antingen in eller så kanske de vill intervjua för att de har andra tjänster?
Jag fattar det.
Hur tänker ni?
Jag tänker så här:
När arbetsgivaren ger besked att de valt att gå vidare med andra sökande så är det en avbokning av intervjun. Du har alltså ingen intervju inbokad.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!