• 1
  • 2
2025-04-05, 09:15
Medlem
Visste inte var jag skulle skriva det här, men det passar ju in när det gäller relationer. Och mycket annat.

Om jag stöter på en tjej och får nej, då är det nej.
Jag fattar det.

Jag sökte ett jobb och fick direkt besked att de valt att gå vidare med andra sökande. Ändå så har jag intervju inbokad, och min handläggare tycker jag ska gå dit och söka samma jobb jag fick nej på.
Jag fattar inte vitsen. Jag fick nej.

Hur tänker ni?
Senast redigerad av scaryfoot 2025-04-05 kl. 09:24.
Citera
2025-04-05, 09:20
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Visste inte var jag skulle skriva det här, men det passar ju in när det gäller relationer. Och mycket annat.

Om jag stöter på en tjej och får nej, då är det nej.
Jag fattar det.

Jag sökte ett jobb och fick direkt besked att de valt att gå vidare med andra sökande. Ändå så har jag intervju inbokad, och min handläggare tycker vi ska gå dit och söka samma jobb jag fick nej på.
Jag fattar inte vitsen.

Hur tänker ni?

Det är ju lätt att tipsa andra.

Men…

Du får tänka utanför boxen.

Fråga 100 kvinnor per dag.

Fråga 100 jobb per dag.

Om en människa på jorden har sagt nej.

Betyder det att de andra 8 miljarder människorna på jorden också sagt nej?
Citera
2025-04-05, 09:20
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
En tjej säger nej idag, men efter en tid så börjar hon inse att hon inte har hur många bra alternativ som helst, och hon behöver en man nu innan hon blir för gammal.

Så är det med jobb också.
Dom har flera sökande en vecka, men sedan blir fler platser lediga och färre sökande samtidigt.
Citera
2025-04-05, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
En tjej säger nej idag, men efter en tid så börjar hon inse att hon inte har hur många bra alternativ som helst, och hon behöver en man nu innan hon blir för gammal.

Dom har flera sökande en vecka, men sedan blir fler platser lediga och färre sökande samtidigt.

Du tycker man ska fråga tjejen igen, hon som sa nej?
Brukar du göra det?
Citera
2025-04-05, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus

Så är det inte . Och om hon gör: vill du verkligen vara den hon egentligen inte är intresserad av? Män alltså…
Citera
2025-04-05, 09:56
Medlem
Vad det gäller jobb så kan ju den/de de velat anställa tackat nej, så varför inte.

När det gäller tjejer, ingen bra idé. Killar som är oönskat påflugna är inget som väcker några positiva känslor. Skulle de mot förmodan ändra uppfattning så tar de nog själva kontakt.
Citera
2025-04-05, 10:09
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Du tycker man ska fråga tjejen igen, hon som sa nej?
Brukar du göra det?

Du kan ju prova.

Då får du erfarenhet.

Man lär sig endast om man gör misstag, som man sedan lär sig av.

Om du provar, vad tror du kommer hända då?
Citera
2025-04-05, 10:13
Ibland kan ett "ja" eller "nej" vara förhastad och inte alls genomtänkt. Det beror på i vilka samanhang man får ett nej eller ja. Så det är viktigt att veta när man ska "ge upp" och när man ska våga vara lite envis. Man ska inte lägga sig platt utan att man faktisk har tömt alla möjligheter. Då kan man med god samvete acceptera ett nej.

Så ja, har du ett intervju och du vet med dig själv vad du går för, då ta du så klart chansen och visar för dom att dom har tur om dom anställa dig. Och samma gäller med ett nej från en tjej/kille.
Senast redigerad av Babushka7 2025-04-05 kl. 10:45.
Citera
2025-04-05, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Du kan ju prova.

Då får du erfarenhet.

Man lär sig endast om man gör misstag, som man sedan lär sig av.

Om du provar, vad tror du kommer hända då?

Jag har provat och det jag lärde mig av det är att jag frågar en gång.
Citera
2025-04-05, 10:22
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:

Precis

Livets hårda skola.

Så varför frågade du om man ska fråga en kvinna en gång till om hon redan sagt nej?
Citera
2025-04-05, 10:23
Vad har du att förlora vid att fråga två gånger ? Varför ge upp vid första nej?

Citat:
Citera
2025-04-05, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Ibland kan ett "ja" eller "nej" vara förhastad och inte alls genomtänkt. Det beror på i vilka samanhang man får ett nej eller ja. Så det är viktigt att veta när man ska "ge upp" och när man ska våga vara lite envis. Man ska inte lägga sig platt utan att man faktisk har tömt alla möjligheterna. Då kan man med god samvete acceptera ett nej.

Så ja, har du ett intervju och du vet med dig själv vad du går för, då ta du så klart chansen och visar för dom att dom har tur om dom anställa dig. Och samma gäller med ett nej från en tjej/kille.

När det gäller relationer, nej. Däremot kan du ju så att säga visa mer av vem du är utan att ta fler initiativ, kanske hon ser dig med nya ögon och tar initiativ själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in