2025-04-05, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Danskarna har, fram tills några veckor sen, gett totalt fan i Grönland och behandlat den görnländska befolkningen som hästskit genom flera decennier.

Meget velbetalt og højtuddannet hestelort.
Det ændrer dog ikke ved at en del af kongeriget bliver truet med en annektering som de ikke ønsker.
Skal vi også bare give Bornholm til Russerne og lade Bornholmerne sejle deres egen sø?
Citera
2025-04-05, 13:58
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemmet300
Varför handlar du inte på Ikea för? Är du en idiot? Woke skiten i reklambladen kommer från vidriga bögar i reklamföretagen som som försöker förgifta markanden när när ingvar kamprad var död.

Reklamare är gift och bidrar till gift i samhället. Men Ikea är Svenskt. Ett av våra största av vår typ tusen andra. Jag gillar att man man får bra möbler för billig peng som Svensk. Inga blattar ska handla där. Återigen woke-reklamare som ger IKea dåligt rykte genom att ha apor på reklamen. Inga vill turista till Ikea om dom ser niggers och araber i reklamkatalogen. Men det fattar inte dessa onda woke-ideologer. PK, och onda folkförrädare. Som pluggat på frankfurtskolan. Hjärntvättade bögar är reklamare. Ikea är Mannen.
Tja, man kan väl säga att reklamen från IKEA fungerat på mig då, fast omvänt. Minns fortfarande bara några dagar efter Ikea-negern knivmördat en kvinna och hennes vuxne son, då fick man deras reklam rätt i ansiktet.

Som sagt, jag bojkottar inte USA riktigt på samma sätt, blir bara knöligt att sluta med Microsoft, men kanske gör det när stödet för Win10 upphör? Google har jag slutat med av den orsak att de stryper stödet för ad-blockers, ingen direkt bojkott utan mer att jag valt andra webbläsare i stället. Bojkottar inte att köpa delar till min motorcykel eller min entusiastbil heller, men skulle inte köpa en ny amerikansk bil, det skulle jag inte heller gjort före bojkotten heller , fast det är en annan sak.

Halal skulle jag aldrig köpa, utom möjligen kyckling då., svårt att undvika då i princip alla är hala utom svenska gårdskycklingar och de är för dyra, är heller ingen storkonsument av kyckling, ägg får jag från grannen. Och nej, jag äter inte kebab heller om jag inte gjort den själv, dvs. hyvlat, marinerat och stekt köttet.

Man har alltid ett val var man skall lägga sina pengar, även om man inte konsekvent bojkottar.
Ryssland skulle jag väl inte köpa något från varken förr eller nu. Jo förresten, jag har haft rysslandsfonder som jag sålde illa kvickt när jag insåg att putin var på krigsstigen, och tur var väl det!
Senast redigerad av Onanikrem 2025-04-05 kl. 14:10.
Citera
2025-04-05, 14:01
Medlem
TzOns avatar
Kan du inte fråga dom vad dom gör på facebook som är amerikanskt?
Citera
2025-04-05, 14:08
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Jag skulle nog säga att de är dumma. Alltså låg intelligens och avsaknad av logiskt tänkande samt dåligt pålästa. De lider också av offermentalitet vilket innebär att de konstant anser sig vara orättvist behandlade. Media har också ett ansvar i detta genom att konstant posta Trump kritiska artiklar med inslag av TDS.
Personligen anser jag att detta konstanta gnällande om att alla som inte håller med er lider av hittepådiagnosen TDS är ett tydligt tecken på svagbegåvning.
Man kan faktiskt kritisera Trumps politik utan att lida av någon psykisk åkomma.

T.o.m FoxNews har kritiserat Trumps tariffer och det var väl dom som populariserade låtsasdiagnosen TDS...
Citera
2025-04-05, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Personligen anser jag att detta konstanta gnällande om att alla som inte håller med er lider av hittepådiagnosen TDS är ett tydligt tecken på svagbegåvning.
Man kan faktiskt kritisera Trumps politik utan att lida av någon psykisk åkomma.

T.o.m FoxNews har kritiserat Trumps tariffer och det var väl dom som populariserade låtsasdiagnosen TDS...

Ditt enda och stora problem i världen är Trump vilket inte kan vara sunt. Är du aldrig ute i samhället eller läser andra nyheter om Sverige. Är det bara Trump som är det stora hotet ? Tycker du Sverige är ett tryggt land med låg kriminalitet och ett land som tar hand om sjuka och gamla ? Där folk har bra pensioner och gamla har råd att gå till tandläkaren. Detta ständiga 24/7 om Trump. Och att man alltid ser sig som offer.

Men bojkotta på i er bubbla. Sjävklart är globalisterna emot frihandel. Och där är media en del av globalismen med sin krigsrubriker. Sen en fråga, tycker du en bok ska bli så mäktig att man riskerar att dödas för att man kritiserar den ?
Citera
2025-04-05, 14:25
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ditt enda och stora problem i världen är Trump vilket inte kan vara sunt. Är du aldrig ute i samhället eller läser andra nyheter om Sverige. Är det bara Trump som är det stora hotet ?
Jag har skrivit betydligt fler kritiska inlägg om ryssland och kriget i Ukraina än om Trump så nej, jag kan tillskillnad från er sektmedlemmar tänka själv.
Citat:
Tycker du Sverige är ett tryggt land med låg kriminalitet och ett land som tar hand om sjuka och gamla ? Där folk har bra pensioner och gamla har råd att gå till tandläkaren. Detta ständiga 24/7 om Trump. Och att man alltid ser sig som offer.
Hur får du in svensk kriminalitet och svenska sjuka och gamla i ett inlägg om Trump?
Tror du att Trump kommer att hjälpa oss svenskar?

Citat:
Sen en fråga, tycker du en bok ska bli så mäktig att man riskerar att dödas för att man kritiserar den ?
Så oväntat, en fråga som jag antar gäller koranen, i en tråd om Trumps tariffer...svaret är nej och hur har koranen med tarifferna att göra?
Citera
2025-04-05, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Jag har skrivit betydligt fler kritiska inlägg om ryssland och kriget i Ukraina än om Trump så nej, jag kan tillskillnad från er sektmedlemmar tänka själv.

Hur får du in svensk kriminalitet och svenska sjuka och gamla i ett inlägg om Trump?
Tror du att Trump kommer att hjälpa oss svenskar?

Så oväntat, en fråga som jag antar gäller koranen, i en tråd om Trumps tariffer...svaret är nej och hur har koranen med tarifferna att göra?

Jag måste sätta Trumps tullar i relation till verkliga samhällsproblem i Sverige. I din värld är Trump det enda och största hotet vilket inte stämmer med verkligheten. Jag menar också om du har något negativt eller kritiskt att säga om Sverige eller ska man skylla allt dåligt på Trumps tullar ? Du vet att det fanns hundratusentals fattiga pensionärer i Sverige redan innan Trump. Är det Trump då som är det största hotet ? Du verkar vara fixerad av Trump och Ryssland.

Sen som svar på din fråga. Ja jag tror Trump har fått Sverige och Europa att vakna upp lite iallafall där de återigen ska börja bygga upp sina försvar och få ta mer ansvar i iallafall europeiska konflikter. Kanske även i internationella konflikter senare. USA kan inte göra allt jobb internationellt medans Europa lägger pengar på annat som, ja du vet.
Citera
2025-04-05, 15:03
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Bara för skoj skull, så är jag med i den svenska gruppen "Bojkotta varor från USA" på facebook (Det är förvövrigt en riktigt underhållande grupp). Och har noterat mig att typ 90% av medlemmarna i den gruppen är personer som antingen är pro-Palestina/Hamas, eller som som tror att Ukraina är helt oskyldiga i konflikten med Ryssland, och att Zelensky är 5x den frälsaren som Winston Churchill var - och givetvis så lider samtliga av medlemmarna av TDS. Hela gruppen handlar egentligen om anti-Trump.

Men hur kommer det sig att folk kan vara så otroligt historielösa, enögda och direkt okunniga?

Kallar du Göran Greider historielös, enögd och direkt okunnig?

Citat:
Göran Greider: Jag sätter inte min fot på McDonald's förrän Trump lämnat Vita huset
https://www.dn.se/kultur/goran-greid...at-vita-huset/
Citera
2025-04-05, 15:22
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Kallar du Göran Greider historielös, enögd och direkt okunnig?

Okunnig är väl ett bra ord att använda om han tror att amerikanska folket kommer att rösta på en president som driver en politik som Greider gillar om han slutar att äta hamburgare på McDonalds.
Citera
2025-04-05, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Vad finns det för amerikansktillverkade varor på den svenska marknaden egentligen? Är det tomatketchup, blåjeans och Barbiedockor? Finns det något ytterligare?
Blåjeansen är oftast tillverkade i Indonesien, barbiedockorna lär nog inte heller vara tillverkade där då skulle de redan vara för dyra.
Citera
2025-04-05, 15:48
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Jag måste sätta Trumps tullar i relation till verkliga samhällsproblem i Sverige. I din värld är Trump det enda och största hotet vilket inte stämmer med verkligheten.
Det har jag aldrig påstått.
Jag tycker snarare att personer som dig är ett större hot, dvs personer som inte tänker själv utan bara kopierar sin kultledares åsikter.

Citat:
Jag menar också om du har något negativt eller kritiskt att säga om Sverige eller ska man skylla allt dåligt på Trumps tullar ? Du vet att det fanns hundratusentals fattiga pensionärer i Sverige redan innan Trump. Är det Trump då som är det största hotet ?
Trump kan faktiskt krascha hela världsekonomin så visst är han farligare än random kriminell.
Citat:
Du verkar vara fixerad av Trump och Ryssland.
Mycket begåvat att skriva så utan att ha kollat vilka åsikter jag har i andra trådar, men du gillar väl att gå efter förutfattade åsikter om andra eftersom du inte kan tänka själv.

Citat:
Sen som svar på din fråga. Ja jag tror Trump har fått Sverige och Europa att vakna upp lite iallafall där de återigen ska börja bygga upp sina försvar och få ta mer ansvar i iallafall europeiska konflikter.
Finns bara en väpnad konflikt i europa just nu och den är i Ukraina men om jag kritiserar den ryska invasionen tycker du bara att jag är fixerad vid ryssland...
Citat:
Kanske även i internationella konflikter senare. USA kan inte göra allt jobb internationellt medans Europa lägger pengar på annat som, ja du vet.
Sverige deltog i USAs insatser i Afghanistan, Libyen och Mali och vi stödjer Ukrainas motstånd mot en mordisk tyrann så jag tycker att Sverige gjort en hel del med tanke på hur litet vårt land är i jämförelse.
Citera
2025-04-05, 15:49
Verkar vara nån tillfällig trend som försvinner lika fort som den där bojkotta Ica i en vecka trenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in