• 1
  • 2
2025-04-05, 01:04
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Det har blivit krav nu på att slänga maten i papperspåsar här där jag bor i stället för i plastpåsar och nu har jag varit i två mataffärer för att införskaffa dessa papperspåsar (bland annat) och på båda ställena så ligger dessa jävla papperspåsar EFTER kassan på väg ut när man redan har betalat. Varför??

Jag måste alltså gå ut med mina inhandlade varor till bilen för att sedan gå tillbaka in i affären ända fram till kassan och ta mina papperspåsar för att gå tillbaka till ingången, genom affären och tillbaka till kassan.

Varför är det så? Verka helt efterblivet!
Citera
2025-04-05, 01:11
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Det har blivit krav nu på att slänga maten i papperspåsar här där jag bor i stället för i plastpåsar och nu har jag varit i två mataffärer för att införskaffa dessa papperspåsar (bland annat) och på båda ställena så ligger dessa jävla papperspåsar EFTER kassan på väg ut när man redan har betalat. Varför??

Jag måste alltså gå ut med mina inhandlade varor till bilen för att sedan gå tillbaka in i affären ända fram till kassan och ta mina papperspåsar för att gå tillbaka till ingången, genom affären och tillbaka till kassan.

Varför är det så? Verka helt efterblivet!
Fråga dem? I min affär ligger det en packe vid in/utgången. Bara att hämta när man behöver.

Din affär kanske tänker strategiskt, att du måste in och handla för att hämta soppåsarna, vad vet jag?
Du kanske ser en liten chokladkaka du veeerkligen behöver...
Citera
2025-04-05, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Fråga dem? I min affär ligger det en packe vid in/utgången. Bara att hämta när man behöver.

Din affär kanske tänker strategiskt, att du måste in och handla för att hämta soppåsarna, vad vet jag?
Du kanske ser en liten chokladkaka du veeerkligen behöver...

Tänka strategiskt som kund?
Citera
2025-04-05, 01:38
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Tänka strategiskt som kund?
Nej, som handlare, det är de som lägger ut soppåsarna och de vill nog ha in dig i sin butik för du skall köpa något onödigt. Pinsamt att gå in och sedan gå ut utan att köpa något. De är inte dumma de små liven.
Citera
2025-04-05, 01:39
Medlem
Citat:
Nej, som handlare, det är de som lägger ut soppåsarna och de vill nog ha in dig i sin butik för du skall köpa något onödigt. Pinsamt att gå in och sedan gå ut utan att köpa något. De är inte dumma de små liven.

Handlarna vill att du tänker strategiskt.
Citera
2025-04-05, 01:41
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Handlarna vill att du tänker strategiskt.
Driver du? Handlarna tänker strategiskt, de vill du skall gå in för att köpa något.
Citera
2025-04-05, 01:42
Medlem
Det är inte så att de har en förbutik som ligger just efter kassorna, eller före om man vill, där man enbart kan handla eller efter man handlat i butiken? Isf har de väl en kassa för detta där de även säljer diverse saker de inte har i butiken. Det kan vara spel, tobak, tidningar och lite annat.
Citera
2025-04-05, 01:48
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Känner inte till det fenomenet. Trodde tråden skulle handla om varför Lidl placerar bröd etc. efter kassorna.
Citera
2025-04-05, 01:50
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är inte så att de har en förbutik som ligger just efter kassorna, eller före om man vill, där man enbart kan handla eller efter man handlat i butiken? Isf har de väl en kassa för detta där de även säljer diverse saker de inte har i butiken. Det kan vara spel, tobak, tidningar och lite annat.
Det är de gratis soppåsarna TS tänker på, de som matavfall skall läggas i. Finns på ett par ICA häromkring men då ligger det vid in/utgången. man behöver inte gå in i butiken och ut genom kassorna för att plocka en packe.
Citera
2025-04-05, 01:55
Medlem
Kan man inte bara säga till i kassan att man vill ha två pack av 'de där papperspåsarna som ligger därute' och så betalar man dem och tar sedan två pack av dem på väg ut till bilen?
Om det är gemensam in- och utgång i affären kanske de vill man ska kunna se dem när man går in och ta dem då.
Citera
2025-04-05, 01:55
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Känner inte till det fenomenet. Trodde tråden skulle handla om varför Lidl placerar bröd etc. efter kassorna.
Trodde jag med när jag läste rubriken. Lidl har det så för annars skulle ett visst klientel hälla ut gårdagens bröd från påsen inne i butiken och fylla med färskt. Tyckte också det var skumt första gången jag såg det.
Citera
2025-04-05, 01:58
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Trodde jag med när jag läste rubriken. Lidl har det så för annars skulle ett visst klientel hälla ut gårdagens bröd från påsen inne i butiken och fylla med färskt. Tyckte också det var skumt första gången jag såg det.

Tack! Det låter logiskt. Nu kan jag sova lugnt i natt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in