• 9
  • 10
2025-04-04, 21:57
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klemenza
Frsta semin lite mellanmjlk. Inte s intensivt och lgt tempo. Bryns inte sdr magiska som alla kommentatorer hoppas p. SKE inte sdr stabila som man tror att de skall kunna vara. Totalt en liten besvikelse.

Varsgod. Jag bjussar p denna infr den moraliska finalen i morgon dr stolta VF ker upp till fiendemark och frsvarar frgerna mot fula samt filmade Lule i "visomuppskattarkommunistiskamanifestetochtrorattd etledertilllgrematpriseristlletfrbristochifrl n gningensvlt" arena.

I anti-kommunistisk folkmun kallad GULAG Arena.

Tycker matchen i Gvle tog sig allteftersom, tror det blir en bra matchserie. ven den mellan Lule och Frlunda, dr kan det bli grinigt. Kanske trnarna emellan ocks.
2025-04-04, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Haha, du skulle bara vga, det r fan vrre n att byta till Mora

😁😁 Trodde det var tvrtom. 😁😁
2025-04-04, 22:09
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
I anti-kommunistisk folkmun kallad GULAG Arena.

Tycker matchen i Gvle tog sig allteftersom, tror det blir en bra matchserie. ven den mellan Lule och Frlunda, dr kan det bli grinigt. Kanske trnarna emellan ocks.

Skellefte 2022 S+V= 51,11
Lule 2022 S+V= 45,94

Tack fr din insats, tavarishch!
2025-04-04, 22:17
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
Skellefte 2022 S+V= 51,11
Lule 2022 S+V= 45,94

Tack fr din insats, tavarishch!

Ja, det r elndigt stllt i bda kommunerna politiskt, s vitt jag kan bedma. Inget man kan gra ngot t, inget att bry sig stort om. Alla partier r dock frn min stndpunkt skit. Men visst finns det en hel del upplysta anti-kommunister i Norrland ocks.

Tror att det kommer att st 1-1 i bda matchserierna nr det r dags att spela i Skellefte och Gteborg.
2025-04-04, 22:32
Medlem
klemenzas avatar
Citat:
Tack att du haussar stmningen infr matchen i morgon. Jag hoppas p mycket fulspel mot Fusklunda s ni gillar oss nnu mer sedan.

Det kommer att drja innan vi gillar er. Kanske en generation. Sannolikt tv.

I all jvulskap som hnder i Lule r filmningarna det som jag uppskattar och frstr minst. Shinnimin, Brome, Nurmi. Alla seriefilmare sanktionerade av klubben. Jag vet att era supportrar r delade men det r en skam fr SHL att det fr och kan fortstta. Hoppas verkligen att de inte fr ngon frdel av detta i semin.

Sedan r det ingen hemlighet att vi har 3 centrar skadade. Vis av erfarenhet frn tidigare slutspel r det inte osannolikt att Lule tycker att det kan vara vrt att skada en fjrde. S vann de sitt enda SHL guld genom att medvetet skada Petteri Nummelin 1996.
2025-04-04, 22:42
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Det kommer att drja innan vi gillar er. Kanske en generation. Sannolikt tv.

I all jvulskap som hnder i Lule r filmningarna det som jag uppskattar och frstr minst. Shinnimin, Brome, Nurmi. Alla seriefilmare sanktionerade av klubben. Jag vet att era supportrar r delade men det r en skam fr SHL att det fr och kan fortstta. Hoppas verkligen att de inte fr ngon frdel av detta i semin.

Sedan r det ingen hemlighet att vi har 3 centrar skadade. Vis av erfarenhet frn tidigare slutspel r det inte osannolikt att Lule tycker att det kan vara vrt att skada en fjrde. S vann de sitt enda SHL guld genom att medvetet skada Petteri Nummelin 1996.

Japp, blodbadet 96 var ngot ut ver det vanliga. Jag r ju inte opartisk men det var en av de mest minnesvrda finalerna i slutspelets historia. Och jag hoppas verkligen att den hr serien blir ngot liknande. Lule r alltid den klubben som fr mest skit och phittade beskyllningar eftersom vi ligger lngst bort frn centrum, vilket gr oss lttast att hata. Gteborgare r Stockholmare med aningens annan dialekt. Fr oss r ni samma srlndska drgg.
2025-04-04, 23:04
Medlem
klemenzas avatar
Citat:
Japp, blodbadet 96 var ngot ut ver det vanliga. Jag r ju inte opartisk men det var en av de mest minnesvrda finalerna i slutspelets historia. Och jag hoppas verkligen att den hr serien blir ngot liknande. Lule r alltid den klubben som fr mest skit och phittade beskyllningar eftersom vi ligger lngst bort frn centrum, vilket gr oss lttast att hata. Gteborgare r Stockholmare med aningens annan dialekt. Fr oss r ni samma srlndska drgg.

Lule r en klubb som vlfrtjnt frtjnar all skit trots bristen av titlar.

Angende Gbg vs Shlm s r det lgstadie eller maximalt mellanstadiegeografi. Jag hnvisar till att vi fortsatt har skolplikt i landet. Slarv med detta kan anmlas till Skolinspektionen https://www.skolinspektionen.se/insp...nden-i-skolan/
2025-04-04, 23:14
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Lule r en klubb som vlfrtjnt frtjnar all skit trots bristen av titlar.

Angende Gbg vs Shlm s r det lgstadie eller maximalt mellanstadiegeografi. Jag hnvisar till att vi fortsatt har skolplikt i landet. Slarv med detta kan anmlas till Skolinspektionen https://www.skolinspektionen.se/insp...nden-i-skolan/

Tja, nr man tittar ner frn toppen av vrlden s ser resten ganska oviktig ut. Vi ses i morgon! Frhoppningsvis har ni en center mindre p mndag.
2025-04-05, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Riktigt bra frsta, fortstt nu p samma!!
Forza DIF!!!

-Allting e som vanligt Djurgrn vann igen.
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in