• 9
  • 10
2025-04-04, 21:57
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klemenza
Första semin lite mellanmjölk. Inte så intensivt och lågt tempo. Brynäs inte sådär magiska som alla kommentatorer hoppas på. SKE inte sådär stabila som man tror att de skall kunna vara. Totalt en liten besvikelse.

Varsågod. Jag bjussar på denna inför den moraliska finalen i morgon där stolta VF åker upp till fiendemark och försvarar färgerna mot fula samt filmade Luleå i "visomuppskattarkommunistiskamanifestetochtrorattd etledertilllägrematpriseriställetförbristochiförlä n gningensvält" arena.

I anti-kommunistisk folkmun kallad GULAG Arena.

Tycker matchen i Gävle tog sig allteftersom, tror det blir en bra matchserie. Även den mellan Luleå och Frölunda, där kan det bli grinigt. Kanske tränarna emellan också.
2025-04-04, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Haha, du skulle bara våga, det är fan värre än att byta till Mora

😁😁 Trodde det var tvärtom. 😁😁
2025-04-04, 22:09
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
I anti-kommunistisk folkmun kallad GULAG Arena.

Tycker matchen i Gävle tog sig allteftersom, tror det blir en bra matchserie. Även den mellan Luleå och Frölunda, där kan det bli grinigt. Kanske tränarna emellan också.

Skellefteå 2022 S+V= 51,11
Luleå 2022 S+V= 45,94

Tack för din insats, tavarishch!
2025-04-04, 22:17
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
Skellefteå 2022 S+V= 51,11
Luleå 2022 S+V= 45,94

Tack för din insats, tavarishch!

Ja, det är eländigt ställt i båda kommunerna politiskt, så vitt jag kan bedöma. Inget man kan göra något åt, inget att bry sig stort om. Alla partier är dock från min ståndpunkt skit. Men visst finns det en hel del upplysta anti-kommunister i Norrland också.

Tror att det kommer att stå 1-1 i båda matchserierna när det är dags att spela i Skellefteå och Göteborg.
2025-04-04, 22:32
Medlem
klemenzas avatar
Citat:
Tack att du haussar stämningen inför matchen i morgon. Jag hoppas på mycket fulspel mot Fusklunda så ni gillar oss ännu mer sedan.

Det kommer att dröja innan vi gillar er. Kanske en generation. Sannolikt två.

I all jävulskap som händer i Lule är filmningarna det som jag uppskattar och förstår minst. Shinnimin, Brome, Nurmi. Alla seriefilmare sanktionerade av klubben. Jag vet att era supportrar är delade men det är en skam för SHL att det får och kan fortsätta. Hoppas verkligen att de inte får någon fördel av detta i semin.

Sedan är det ingen hemlighet att vi har 3 centrar skadade. Vis av erfarenhet från tidigare slutspel är det inte osannolikt att Lule tycker att det kan vara värt att skada en fjärde. Så vann de sitt enda SHL guld genom att medvetet skada Petteri Nummelin 1996.
2025-04-04, 22:42
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Det kommer att dröja innan vi gillar er. Kanske en generation. Sannolikt två.

I all jävulskap som händer i Lule är filmningarna det som jag uppskattar och förstår minst. Shinnimin, Brome, Nurmi. Alla seriefilmare sanktionerade av klubben. Jag vet att era supportrar är delade men det är en skam för SHL att det får och kan fortsätta. Hoppas verkligen att de inte får någon fördel av detta i semin.

Sedan är det ingen hemlighet att vi har 3 centrar skadade. Vis av erfarenhet från tidigare slutspel är det inte osannolikt att Lule tycker att det kan vara värt att skada en fjärde. Så vann de sitt enda SHL guld genom att medvetet skada Petteri Nummelin 1996.

Japp, blodbadet 96 var något ut över det vanliga. Jag är ju inte opartisk men det var en av de mest minnesvärda finalerna i slutspelets historia. Och jag hoppas verkligen att den här serien blir något liknande. Luleå är alltid den klubben som får mest skit och påhittade beskyllningar eftersom vi ligger längst bort från centrum, vilket gör oss lättast att hata. Göteborgare är Stockholmare med aningens annan dialekt. För oss är ni samma sörländska drägg.
2025-04-04, 23:04
Medlem
klemenzas avatar
Citat:
Japp, blodbadet 96 var något ut över det vanliga. Jag är ju inte opartisk men det var en av de mest minnesvärda finalerna i slutspelets historia. Och jag hoppas verkligen att den här serien blir något liknande. Luleå är alltid den klubben som får mest skit och påhittade beskyllningar eftersom vi ligger längst bort från centrum, vilket gör oss lättast att hata. Göteborgare är Stockholmare med aningens annan dialekt. För oss är ni samma sörländska drägg.

Luleå är en klubb som välförtjänt förtjänar all skit trots bristen av titlar.

Angående Gbg vs Shlm så är det lågstadie eller maximalt mellanstadiegeografi. Jag hänvisar till att vi fortsatt har skolplikt i landet. Slarv med detta kan anmälas till Skolinspektionen https://www.skolinspektionen.se/insp...nden-i-skolan/
2025-04-04, 23:14
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Luleå är en klubb som välförtjänt förtjänar all skit trots bristen av titlar.

Angående Gbg vs Shlm så är det lågstadie eller maximalt mellanstadiegeografi. Jag hänvisar till att vi fortsatt har skolplikt i landet. Slarv med detta kan anmälas till Skolinspektionen https://www.skolinspektionen.se/insp...nden-i-skolan/

Tja, när man tittar ner från toppen av världen så ser resten ganska oviktig ut. Vi ses i morgon! Förhoppningsvis har ni en center mindre på måndag.
2025-04-05, 00:56
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Riktigt bra första, fortsätt nu på samma!!
Forza DIF!!!

-Allting e som vanligt Djurgårn vann igen.
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in