2025-04-05, 13:00
Medlem
Oliveiras avatar
Ser hemskt ut men det är inte så konstigt med tanke på upphovsmannen.

När det gäller The Naked Gun så föredrar jag den kortlivade föregångaren Police Squad!
Citera
2025-04-06, 13:38
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldandfoul
Liam känns fel i rollen som Drebin, kan han ens göra komedi?

Jag tycker han är utmärkt.

https://m.youtube.com/watch?v=yvVFvqd3lqA
Citera
2025-04-06, 14:02
Medlem
Bystskuggas avatar
Var tvungen att kolla om ursprungsposten var postad 1:a April, men så var visst inte fallet.

Pamela Anderson, det var inte igår.
Citera
2025-04-06, 17:08
Moderator
zanteras avatar
Har blandade känslor kring detta.

Nakna Pistolen är något jag håller varmt om hjärtat, sen kan man såklart diskutera att filmerna tappar lite i kvalitet för varje uppföljare (mer från 2an till 3an än 1an till 2an) men det finns även skämt i 3an som får en att skratta. Leslie Nielsen var fantastisk och att göra en uppföljare sådär 35 år senare är snarare att casha in än att detta var något som behövdes, om man ska vara cynisk.

Samtidigt känns Liam Neeson som ett bra val. En seriös skådis som ändå kan vara rolig när han levererar roliga repliker, lite som Leslie Nielsen. Det ska inte vara någon som gör knasiga grimaser eller spelar lustigkurre utan någon som är torr, seriös och det blir roligt av det. Ett bra exempel där är väl de senare Leslie Nielsen filmerna under 90-talet (Spy Hard, Wrongfully Accused t.ex.) där han gör mer knasiga saker och det inte alls blir lika roligt som när han gör det seriöst.

Tyckte trailern var helt okej. Var skeptisk i början men skämtet med att alla på polisstationen har en farsa som jobbat där innan kändes som taget ur en av de äldre filmerna. Mer av den typen av humor och jag tror det blir helt okej. För övrigt kul hur Liam Neeson och Paul Walter Hausen är i åldrarna 72 / 38 men spelar barnen till Frank och kapten Ed som båda var jämngamla. Det görs ju inte så många komedifilmer nuförtiden och de 'komedier' vi får på bio är väl oftast i form av en superhjältefilm eller Pixar-film där komedin bakas in med någon annan genre. Så jag hoppas att filmen blir bra och att vi får fler komedier, men jag sitter heller inte med skyhöga förhoppningar.
Citera
2025-04-08, 01:30
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Var tvungen att kolla om ursprungsposten var postad 1:a April, men så var visst inte fallet.

Pamela Anderson, det var inte igår.

Hon gjorde en viss succé med The Last Showgirl nyligen. Iofs extremt överskattad film men hon är på banan igen.
Citera
2025-04-08, 21:29
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Komedigenren är på dekis i dessa woke-tider, hur f-n ska dom lyckas göra en bra Naked Gun utan att ”kränka” dom lättkränkta?!
Citera
2025-04-09, 03:46
Medlem
carltellin88s avatar
Trailern var bara extremt pinsam på fel sätt. Liam Neeson är ingen komiker och det märks.
Citera
2025-04-09, 09:31
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Komedigenren är på dekis i dessa woke-tider, hur f-n ska dom lyckas göra en bra Naked Gun utan att ”kränka” dom lättkränkta?!

Woke är döende sägs det, man kan alltid hoppas
Citera
2025-04-09, 11:39
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Vem har blivit kränkt av Naked Gun? Det är väl du själv i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av carltellin88
Trailern var bara extremt pinsam på fel sätt. Liam Neeson är ingen komiker och det märks.
Leslie Nielsen var ingen komiker heller, det var lite av poängen med honom i rollen.
Citera
2025-04-10, 04:30
Medlem
carltellin88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Vem har blivit kränkt av Naked Gun? Det är väl du själv i så fall.

Leslie Nielsen var ingen komiker heller, det var lite av poängen med honom i rollen.

Nej, men han hade komisk talang och hade gjort många komedier förut.
Citera
2025-04-10, 04:57
Medlem
Veckans klubbas avatar
Det handlar inte bara om att ingen kan komma i närheten av Leslie Nielsens Frank Drebin. Det handlar ju också om regissör och manusförfattare. Dagens skräpregissörer och manusförfattare är ju inte i närheten av Zuckerbröderna och Jim Abrahams.
Citera
2025-04-10, 06:36
Medlem
Kan bli bra. Men denna trilogi hör till det roligaste som filmvärlden någonsin skapat. Så inte lätt att nå förväntningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in