Citerar det och er som jag finner relevant eller roligt!
Först vill jag säga att rubriken är väl lite missvisande egentligen då det inte handlar om att jag har uppfunnit något, utan snarare råkade snubbla över en för mig åtminstone oväntad effekt av 2 olika komponenter. Ber om ursäkt för detta!
Sedan vill jag tacka och säga att jag uppskattar era svar!
P.s. Svar på vad effekten är finns i det här inlägget! D.s.
Citat:
Ursprungligen postat av
NZT1337
Men mer sannolikt är ju att det handlar om någon slags synergisk effekt snarare än att någon sprillans ny molekyl bildas skulle jag misstänka iaf.
Du har antagligen rätt i att det antagligen handlar om en "synergisk effekt."
Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
För det första är det ovanligt med mediciner som består av flera aktiva substanser. Om två substanser tillsammans har en viss effekt eller interaktion så kan man ju ta dem som två separata tabletter samtidigt.
Jag förstår om du inte vill berätta vilka ämnen det rör sig om, men det hade varit intressant att veta vilken åkomma de hjälper emot och vilken effekt de har.
Tanken är ju inte i första hand en medicin för allmänheten, utan för akuta fall där man kan tänkas behöva kyla ner en kropp snabbt. Idag använder man is och kallt dropp tror jag? Men med "mina" grejer så tar det i princip ingen plats då det räcker att ha det i tablettform. Dvs drar mindre i el (för att alltid ha is till hands) samt kroppen kyler ner inifrån istället för utifrån och utan stöttning av kallt dropp.
Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Svar ja, man får ta patent på mediciner som medför små förändringar. T ex att göra en depottablett ger nytt patent, samma att blanda två mediciner, i USA finns en medicin som är blandad mellan Zyprexa och Prozac som fick patent.
Kul och intressant svar!
Citat:
Ursprungligen postat av
Bluebeast72
Tillsätt lite barr från skogen så har du garanterat patent, den 3 delade klassningen blir då helt nyskapande.
Hahah klockrent svar! Ja, men varför inte ?? ^^
Citat:
Ursprungligen postat av
VitKalla
Läkemedelsverken som i tillverkare? Är INTE samma som Läkemedelsverket (myndighet).
Det står ju dig fritt att kontakta vilken tillverkare som (hett tips i dagarna är att undvika israeliska då varken palestinier eller anhängare vill ha det).
Hur tänker du att det skall finansieras? Det kostar några slantar så ett tips är att du har grundforskningen klar så att dom finner det intressant att ens titta på. Räkna med några år på det. Du behöver möjligtvis tillgång till labb och personal. Har du inte pengarn behöver du hitta finansiärer till det. Tyvärr tror jag det blir svårt att sälja in direkt till en tillverkare utan detta.
Du kanske också bör kolla med en advokat så du inte blir överkörd av Big Pharma. Har du en bra idé skall du naturligtvis ha bra betalt.
Detta gör det hela till ett större problem, så antagligen blir det ingenting med det. Tack för din input i alla fall!
Citat:
Ursprungligen postat av
Mumbo2022
Det finns väl en anledning till att du tar/får dessa mediciner då de kan samverka.
G'l and H'f
Har aldrig sagt något om mediciner, varken för eller emot?
Men kan väl erkänna att en av komponenterna är en receptbelagd medicin.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------------
Avslutning:
Kanske man redan vet om detta, det vet jag ju inte som sagt. Eller kanske så har de redan andra liknande alternativ. Men om de nu inte gör det så hade det ju varit kul att gå vidare med det. Men jag har varken ett labb eller ekonomin samt kunskapen till att driva allt på egen hand.
Sen kanske de har andra lösningar som jag inte vet någonting om. Men om man är intresserad så skicka ett PM där du bokar in mig på ett möte. Behöver se att du arbetar för ett seriöst företag samt andra uppgifter så att jag kan kontrollera att det inte är en bluff. I så fall tar jag gärna kontakt med en advokat och kommer till mötet om advokaten tycker att alla pappren är förberedda för att berätta det! Skriver detta enbart utifall att någon seriös är intresserad! Man vet ju aldrig.
Sista kommentar: Sen vet jag ju inte om det är tillräckligt eller fungerar optimalt för att behandla en patient. Utan det är något som de som kan sånt här, får kolla på.