2025-04-03, 19:23
Medlem
Eromars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Ber om ursäkt, men den enda som låter korkad här är ju faktiskt du.

Hade det varit en växt som dessutom som jag skrev att båda komponenterna är lagliga, så hade jag väl för tusan kunnat framställa en del av produkten själv? Vilket jag rean har uppgett att det kan jag inte.

Du är efterbliven för du kan inte ens säga vad det rör sig om som JUST du har upptäckt.
Citera
2025-04-03, 19:36
Medlem
Det beror ju helt och hållet på situationen, när ts är så luddig är det omöjligt att svara lixom. Om det nu är som det någon tog upp tidigare i tråden och substanserna samverkar på något sätt och bildar någon särskild metabolit som bara bildas när även substans 2 tas samtidigt kan man förstås ta ut patent på denna substans och typ licensera ut. Men mer sannolikt är ju att det handlar om någon slags synergisk effekt snarare än att någon sprillans ny molekyl bildas skulle jag misstänka iaf. Så min rekommendation hade vart att läsa på ordentligt gällande båda dessa substansernas farmakologiska effekter, samt läsa på om hur hjärnan fungerar, så kanske du kan luska ut nåt vad vet jag.
Citera
2025-04-03, 19:44
Medlem
För det första är det ovanligt med mediciner som består av flera aktiva substanser. Om två substanser tillsammans har en viss effekt eller interaktion så kan man ju ta dem som två separata tabletter samtidigt.

Jag förstår om du inte vill berätta vilka ämnen det rör sig om, men det hade varit intressant att veta vilken åkomma de hjälper emot och vilken effekt de har.
Citera
2025-04-03, 19:45
Medlem
No-n-sences avatar
Är det 1st Ipren + 2st Alvedon?
Citera
2025-04-03, 20:14
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Kan man ta patent på något som består av 2 saker som nån annan äger ?
Vi vet ju inte vilka dessa komponenter är så det är omöjligt att svara på!
Citera
2025-04-03, 20:21
Medlem
zombie-nations avatar
Svar ja, man får ta patent på mediciner som medför små förändringar. T ex att göra en depottablett ger nytt patent, samma att blanda två mediciner, i USA finns en medicin som är blandad mellan Zyprexa och Prozac som fick patent.
Citera
2025-04-03, 20:27
Medlem
Bluebeast72s avatar
Tillsätt lite barr från skogen så har du garanterat patent, den 3 delade klassningen blir då helt nyskapande.
Citera
2025-04-03, 20:42
Avslutad
Läkemedelsverken som i tillverkare? Är INTE samma som Läkemedelsverket (myndighet).

Det står ju dig fritt att kontakta vilken tillverkare som (hett tips i dagarna är att undvika israeliska då varken palestinier eller anhängare vill ha det).

Hur tänker du att det skall finansieras? Det kostar några slantar så ett tips är att du har grundforskningen klar så att dom finner det intressant att ens titta på. Räkna med några år på det. Du behöver möjligtvis tillgång till labb och personal. Har du inte pengarn behöver du hitta finansiärer till det. Tyvärr tror jag det blir svårt att sälja in direkt till en tillverkare utan detta.

Du kanske också bör kolla med en advokat så du inte blir överkörd av Big Pharma. Har du en bra idé skall du naturligtvis ha bra betalt.
Citera
2025-04-03, 20:47
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Här slår man sig för bröstet utan att ens veta vad det handlar om närmare.
Du verkar bitter. Kanske du behöver medicin för det? Inte min upptäckta medicin då, då den inte hjälper för bittra tjuriga gubbar.

Utöver det så är det mycket möjligt att de redan har kunskapen, eller forskar på det. Vad vet jag? Men har aldrig hört talas om något liknande med denna kombination.

Just därför frågade jag hur man ska gå tillväga och vart man ska vända sig, något varken du eller någon annan faktiskt har svarat på.

Så håll er till ämnet annars rapporterar jag er för trams hädanefter då ni överhuvudtaget inte ens försöker ge något seriöst svar.

Behöver inte veta vad det handlar om. Bara det faktum att du typ slagit ihop hostmedicin och ipren och tror att du uppfunnit någon ny medicin säger allt jag behöver veta för att vara 100% säker på att du inte har uppfunnit något nytt.
Citera
2025-04-03, 20:53
Medlem
TzOns avatar
Du kan ju berätta vad din uppfinning botar ialf? Du behöver ju inte berätta vad du kombinerat för att uppnå det.
Citera
2025-04-03, 20:59
Avstängd
sommarlovs avatar
Sälj din mix som naturläkemedel, du behöver inte berätta vad som är i, du bara hittar på en massa annat för att få färg och lukt, dessa ämnen kan du skriva på innehållsdeklarationen.
Citera
2025-04-03, 21:06
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Om endast de två medicinerna ger en „ny“ effekt utan att regera med varandra blir det nog svårt med ett patent.
Men om några av de aktiva ämnena i medicinen reagerar och skapar ett nytt ämne så borde det gå att patentera det nya ämnet.
Men då måste du kunna undersöka ordentligt vad som händer på mokulär och få fram formeln för detta ämne.

Nej, det gå bra att få patent, sök på "andra medicinska indikationen" dvs ny medicinsk användning av kända substanser.

LL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in