2025-05-23, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Som vanligt när du skriver får man en inblick i din kolsvarta och kritvita föreställning om hur världen fungerar. Det finns aldrig några gråskalor i din vanföreställningsvärld eller hur? Män är en fullständigt homogen grupp som står i opposition mot en fullständigt homogen grupp kvinnor när du tänker till. Jajemensan.

Du borde verkligen ge dig ut i verkligheten och möta och samspråka med människor. För människor är just vad vi är allihopa, like it or not.

Nä, jag tror inte för ett ögonblick att "samhället" finansierar mångmiljonprojekt för att motarbeta varken män eller kvinnor.

Det fanns ett frågetecken i slutet av texten, det sket du i när du kände dig tvungen att hänge dig åt personangrepp. Sen lägger du till hur du tycker att världen ska se ut, precis som du anklagar mig för att jag inte ska göra.
I övrigt finns det gott om svar i tråden på det du inte förstår.
Att har nån slags koll på på mig visar vilken människa du är.
Citera
2025-05-23, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det fanns ett frågetecken i slutet av texten, det sket du i när du kände dig tvungen att hänge dig åt personangrepp. Sen lägger du till hur du tycker att världen ska se ut, precis som du anklagar mig för att jag inte ska göra.
I övrigt finns det gott om svar i tråden på det du inte förstår.
Att har nån slags koll på på mig visar vilken människa du är.
Jag tycker i princip du ägnar dig åt konspirationsteorier när du snackar om att det finns ett slags syfte från ovan i att starta mångmiljonprojekt för att motarbeta just halva mänskligheten, dvs män. Tycker du det är en orimlig tanke?

Du behöver inte oroa dig, jag stalkar dig inte. Men du lusar ner alla trådar med dina vanföreställningar så det är rätt svårt att missa dig.
Citera
2025-05-24, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Jag tycker i princip du ägnar dig åt konspirationsteorier när du snackar om att det finns ett slags syfte från ovan i att starta mångmiljonprojekt för att motarbeta just halva mänskligheten, dvs män. Tycker du det är en orimlig tanke?

Du behöver inte oroa dig, jag stalkar dig inte. Men du lusar ner alla trådar med dina vanföreställningar så det är rätt svårt att missa dig.

Det är så lätt att gapa om fake news och konspirationer när man stöter på någon har en annan uppfattning än den som råder i sin egen bubbla. Åter igen - läs svaren i tråden från de som är insatta nog att inringa detaljerna - och svara dem i stället, om du kan..
Senast redigerad av Myror-Elefanter 2025-05-24 kl. 12:35.
Citera
2025-05-24, 12:34
Medlem
Citat:
https://www.vr.se/swecris.html?proje...-00042_Forte#/

5 miljoner kronor beviljades 2022 för att "ta reda på vad som driver män till misogyn radikalisering i Sverige". I slutet av detta året ska Emma Renström, Hanna Bäck och Kalle Ekholm på högskolan i Kristianstads redovisa tre års forskning på det som SÄPO klassar som ett "allvarligt terrorhot".

Det påstås redan innan projektet inleddes att "flera våldsdåd och mord har kopplats till den så kallade manosfären – onlinemiljöer som fostrar en toxisk maskulinitet och bekämpar feminism".

Vad tror ni att trion kommer att komma fram till?

Hur tror ni att detta kommer att presenteras?

Är detta ett seriöst forskningsprojekt eller bara en statligt finansierad del i det pågående könskriget?

När manshatet får statligt stöd...

Existerar fenomenet kvinnohat i världen?
Svar ja, det gör det definitivt, och det syns i div. lagar, statistisk, brottslighet, händelser och framförallt på internets div. forum med speciell inriktning på kvinnohat.

Existerar det i Sverige? om än kanske i mindre skala?
Svar ja.

Är det ett problem? att kivnnor misshandlas, våldtas, mördas och hatas öppet på nätet?
Svar ja...

är det då bra att vi forskar på vilka orsaker som kan ligga bakom?
Citera
2025-05-24, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Svar ja, det gör det definitivt, och det syns i div. lagar, statistisk, brottslighet, händelser och framförallt på internets div. forum med speciell inriktning på kvinnohat.

Existerar det i Sverige? om än kanske i mindre skala?
Svar ja.

Är det ett problem? att kivnnor misshandlas, våldtas, mördas och hatas öppet på nätet?
Svar ja...

är det då bra att vi forskar på vilka orsaker som kan ligga bakom?

Om du läst i tråden så hade du förstått att kritiken inte är mot ämnet som sådant utan mot den färdiga bias forskarna har redan innan de början, deras bakgrund osv.
Citera
2025-05-24, 12:42
Medlem
Citat:
Om du läst i tråden så hade du förstått att kritiken inte är mot ämnet som sådant utan mot den färdiga bias forskarna har redan innan de början, deras bakgrund osv.

Du menar du finner det jävligt irriterande att just experter på genusvetenskap ex. eller sociologi eller experter på mansforskning eller what ever av expertområden som just RÖR ÄMNET
ska forsk på just detta ÄMNE?

Du hade hellre sett att X antal av Flashbacks mest pantade antifeminsiter hade satts att forska på detta?
Citera
2025-05-24, 22:09
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Svar ja, det gör det definitivt, och det syns i div. lagar, - - -

Ok, vi börjar med lagarna. Vilka?

N.B. Sharia omfattar en minoritet av befolkningen, så lämnas därhän - men fram med lagboken nu!??
Citera
2025-05-25, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Ok, vi börjar med lagarna. Vilka?

N.B. Sharia omfattar en minoritet av befolkningen, så lämnas därhän - men fram med lagboken nu!??

Sharia är ju ett exempel....finns i div länder...talibaner och deras lagsystem är ett annat.
Olika länder abortförbud är ett tredje...Putins nya lagar om att inte göra de olagligt att misshandla sina fruar är ett fjärde exempel...behöver jag fortsätta?
Citera
2025-05-25, 15:51
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Sharia är ju ett exempel....finns i div länder...talibaner och deras lagsystem är ett annat.
Olika länder abortförbud är ett tredje...Putins nya lagar om att inte göra de olagligt att misshandla sina fruar är ett fjärde exempel...behöver jag fortsätta?

..och i Sverige..?
Citera
2025-05-25, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
..och i Sverige..?
det du svarade på gällde världen.

Existerar kvinnohat som lagar i världen ….
Ja det gör det.
Citera
2025-05-25, 17:39
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
det du svarade på gällde världen.

Existerar kvinnohat som lagar i världen ….
Ja det gör det.

Aaaaaah... missade helt att det här genusforskningsarbetet är internationellt, sorry! FN, WEF...? Skitsamma.
Citera
2025-05-26, 16:12
Medlem
Citat:
Du menar du finner det jävligt irriterande att just experter på genusvetenskap ex. eller sociologi eller experter på mansforskning eller what ever av expertområden som just RÖR ÄMNET
ska forsk på just detta ÄMNE?

Du hade hellre sett att X antal av Flashbacks mest pantade antifeminsiter hade satts att forska på detta?

Ämnet har vare sig med den påhittade och det politiskt motiverade ämnet "genusvetenskap" att göra eller vad man på den moderna vänsteråsiktsfabriken anser vara experter på "mansforskning" att göra.
Jag godtar inte dina premisser. Du för även ett cirkelargument och bör intressera dig mer för vad det innebär att vara partisk i ett ämne man fått pengar att undersöka. Jag förvisar dig till avbytarbänken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in