Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2025-04-01, 17:40
Medlem
Snart kanske det finns robotar som kan föda barn. Vad har kvinnan för värde då?

Har själv en fru som bidrar minimalt till hemmet. Hon lagar inte mat till våra barn, städar sällan, diskar aldrig och tvättar bara någon enstaka gång i veckan. Det är jag som får göra precis allt plus att dra in 80% av pengarna till familjen. Helt odugliga har kvinnor blivit tyvärr...

Förr bidrog kvinnor med följande saker:

• Födde många barn
• Tog hand om barn
• Tog hand om hem
• Tog hand om sjuka
• Tillfredsställde mannen

Vad gör bidrar de nu med annat än att sjukskriva sig för allt möjligt ovidkommande?

Utbytet som skedde förr i tiden när män och kvinnor gifte sig var att båda parter fick någonting ut av giftermålet. Idag får män bara problem och mer arbete av gifta sig med en kvinna. Det beror på att kvinnan har fått för högt värde och anser sig då vara berättigad till att göra precis vad hon vill.

1 Timothy 2:11-15:

Citat:
11 A woman[a] should learn in quietness and full submission. 12 I do not permit a woman to teach or to assume authority over a man;[b] she must be quiet. 13 For Adam was formed first, then Eve. 14 And Adam was not the one deceived; it was the woman who was deceived and became a sinner. 15 But women[c] will be saved through childbearing—if they continue in faith, love and holiness with propriety.
2025-04-01, 17:46
Medlem
Masingas avatar
När hon är singel och har barn.
2025-04-01, 17:52
Medlem
Du får väl skaffa dig en framgångsrik kille med toppjobb så kan du vara hemma med ungarna
2025-04-01, 18:00
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negern99

Har själv en fru som bidrar minimalt till hemmet. Hon lagar inte mat till våra barn, städar sällan, diskar aldrig och tvättar bara någon enstaka gång i veckan. Det är jag som får göra precis allt plus att dra in 80% av pengarna till familjen. Helt odugliga har kvinnor blivit tyvärr...

• Födde många barn
• Tog hand om barn
• Tog hand om hem
• Tog hand om sjuka

Vad gör bidrar de nu med annat än att sjukskriva sig för allt möjligt ovidkommande?

Utbytet som skedde förr i tiden när män och kvinnor gifte sig var att båda parter fick någonting ut av giftermålet. Idag får män bara problem och mer arbete av gifta sig med en kvinna. Det beror på att kvinnan har fått för högt värde och anser sig då vara berättigad till att göra precis vad hon vill.

Känner igen det där från omgivningen. Många män som drar tunga lass. Få kvinnor jag varit tillsammans med som verkligen kunnat laga mat. Har fått en uppfattning om att många kvinnor ser sig som förslavade om de skulle visa sig vara just dugliga kvinnor. Lite grann samma sak i arbetslivet. Tror många kvinnor innerst inne vet att de i många avseenden är sämre och därför får lägre lön/färre uppdrag/mindre förtroende. Ponera att jag lagar en maträtt som smakar helt fördjävligt, tex sladdrig underkokt lutfisk och haft Kalles kaviar, bränd tjockskuren gul lök och sedan slängt ketchup på hela skiten. Hade då sällskapet runt bordet suttit och tvingat i sig maten och berömt mig - vad duktig du är, vad gott det smakar, kan man få receptet, det här var en vinnare osv - så uppfattar jag hel del kvinnors prestationer och beröm både i hushållet och i arbetslivet. Naturligtvis är det en generalisering och en överdrift, men förstå poängen.

Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Singelmorsa med halv-negerbarn är det absoluta bottenskrapet.

Singelmorsa med flera halvneger/halvarabbarn och ingen har samma pappa, mamman tatuerad, piercad, röker, baginboxar, katter och har mummelbyxor som sitter tight. Nu börjar vi närma oss det absoluta bottenskrapet. Släng in foppatofflor, en ADHD-diagnos och dålig hygien också så har vi en vinnare.
2025-04-01, 18:01
Medlem
När Islam tar över helt.
2025-04-01, 18:10
Medlem
RudyardKiplings avatar
Haha, jag hann inte mer än posta mitt inlägg så dök den här upp. Fy fan alltså.

Glöm inte heller att kvinnor betalar in 4 miljoner mindre än de tar ut ur välfärden medan män betalar in 4 miljoner mer än de tar ut ur välfärden.

https://www.friatider.se/kvinnor-sjukskrivna-dubbelt-sa-ofta-trots-lika-arbete-hogre-lon-och-battre-villkor

Citat:
De extrema könsskillnaderna återstår trots att kvinnor i högre grad har fasta anställningar, tryggare arbetsmiljö och oftare arbetar inom offentlig sektor med starkt fackligt skydd.

Rapporten bekräftar att kvinnor sjukskrivs både längre och oftare – främst på grund av att de upplever att det är stressigt på jobbet.

I rapporten nämns att kvinnor i åldern 25–44 år är särskilt överrepresenterade. Den förklaring som Försäkringskassan erbjuder – trots att siffrorna i rapporten säger något helt annat – är "bristande jämställdhet i hemmet" och "emotionell belastning" i vård- och omsorgsyrken.

Högutbildade kvinnor mer sjukskrivna än lågutbildade män
Rapportens statistik säger dock något annat – och demonstrerar även något som sällan lyfts fram i debatten: högutbildade kvinnor med hög arbetsmoral är sjukskrivna mer än lågutbildade män med låg arbetsmoral.

"Könsskillnaderna är så stora att högutbildade kvinnor med det lägsta nyttjandet ändå har ett högre nyttjande än vad lågutbildade män har", står det i rapporten.

Trots bättre arbetsvillkor, högre lön och större inflytande i jobbet har alltså kvinnor fortfarande högre frånvaro än män i mer utsatta arbeten – något som kraftigt underminerar den gängse förklaringsmodellen om arbetsmiljö och "bristande jämställdhet".

Även när man justerar för just yrke, bransch, utbildning, tidigare sjukfall och familjesituation kvarstår en 60 procent högre risk för längre sjukfall hos kvinnor.
2025-04-01, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Haha, jag hann inte mer än posta mitt inlägg så dök den här upp. Fy fan alltså.

Glöm inte heller att kvinnor betalar in 4 miljoner mindre än de tar ut ur välfärden medan män betalar in 4 miljoner mer än de tar ut ur välfärden.

https://www.friatider.se/kvinnor-sjukskrivna-dubbelt-sa-ofta-trots-lika-arbete-hogre-lon-och-battre-villkor

Ja, sen att de hittar på ursäkter är det roligaste.
2025-04-01, 18:17
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Känner igen det där från omgivningen. Många män som drar tunga lass. Få kvinnor jag varit tillsammans med som verkligen kunnat laga mat. Har fått en uppfattning om att många kvinnor ser sig som förslavade om de skulle visa sig vara just dugliga kvinnor. Lite grann samma sak i arbetslivet. Tror många kvinnor innerst inne vet att de i många avseenden är sämre och därför får lägre lön/färre uppdrag/mindre förtroende. Ponera att jag lagar en maträtt som smakar helt fördjävligt, tex sladdrig underkokt lutfisk och haft Kalles kaviar, bränd tjockskuren gul lök och sedan slängt ketchup på hela skiten. Hade då sällskapet runt bordet suttit och tvingat i sig maten och berömt mig - vad duktig du är, vad gott det smakar, kan man få receptet, det här var en vinnare osv - så uppfattar jag hel del kvinnors prestationer och beröm både i hushållet och i arbetslivet. Naturligtvis är det en generalisering och en överdrift, men förstå poängen.

Singelmorsa med flera halvneger/halvarabbarn och ingen har samma pappa, mamman tatuerad, piercad, röker, baginboxar, katter och har mummelbyxor som sitter tight. Nu börjar vi närma oss det absoluta bottenskrapet. Släng in foppatofflor, en ADHD-diagnos och dålig hygien också så har vi en vinnare.

Det är lite som att jämföra en hård bajskorv med diarré: det är oavsett bajs. Det ena bajset kanske är lite bajsigare, men det är oavsett bajs. Vill man ens rangordna bajs, eller nöjer man sig med att konstatera att det är bajs?
2025-04-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negern99

• Födde många barn
• Tog hand om barn
• Tog hand om hem
• Tog hand om sjuka

Ser framför mig hur du läser bibelcitat för frugan i hopp om att ni ska börja dela på disken.

Är du missnöjd med upplägget mellan dig och din partner och önskar ha det mer jämlikt så får du ju ta ett ordentligt snack med henne och försöka hitta en bättre lösning. Går inte det så får du hitta nån annan.

Inte konstigt att du är så lipig av dig när du går runt och är missnöjd över din hemsituation.

Angående topic så beror det på vad man värderar. Liknande argument hade kunnat användas åt andra hållet. När blir män värda noll iom att det finns maskiner för tunga lyft och skjutvapen att försvara sig med?

Enligt min erfarenhet så gör kvinnor allt detsom du hävdar att de inte gör så jag tror du gör ett klassiskt misstag och antar att dina egna erfarenheter är allmängiltiga.
Senast redigerad av NilsKalsonQuisling 2025-04-01 kl. 18:31.
2025-04-01, 19:19
Medlem
Nu tror jag inte att Ts har varken fru eller barn. Men för att spela med trolltråden så är det komiskt att du gnäller på mig med en filippinska till fru. Min fru lagar mat varje dag. Hon städar och diskar varje dag. Passar våra barn varje dag. Arbetar i vårt företag och drar in pengar till det gemensamma hushållet. Hon är exakt en sådan kvinna som är motsatsen till feministiska svenska kvinnor.

En lat kvinna är inget att ha.
2025-04-01, 19:46
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Nu tror jag inte att Ts har varken fru eller barn. Men för att spela med trolltråden så är det komiskt att du gnäller på mig med en filippinska till fru. Min fru lagar mat varje dag. Hon städar och diskar varje dag. Passar våra barn varje dag. Arbetar i vårt företag och drar in pengar till det gemensamma hushållet. Hon är exakt en sådan kvinna som är motsatsen till feministiska svenska kvinnor.

En lat kvinna är inget att ha.

Wow, en kuvad untermensch för att du är för Beta för att skaffa dig en konservativ, svensk kvinna. Du kan sminka en gris hur mycket du vill: det är fortfarande en gris, och du kommer alltid ses som en totalt underlägsen rasförrädare som var tvungen att importera en fru precis som alla andra fula, charmlösa losers i Sverige. Jag har sett din typ flera ggr, och ni är lika fråstötande varje gång. Svårt att hålla sig för garv.

Sluta försök sätta dig vid det vuxna bordet, tack. Du skämmer bara ut dig själv och resten av oss skäms å dina vägnar.
2025-04-01, 23:31
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Lägg till diagnosen Borderline så blir värdet ännu lägre än noll.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in