Citat:
Ursprungligen postat av
negern99
Snart kanske det finns robotar som kan föda barn. Vad har kvinnan för värde då?
Har själv en fru som bidrar minimalt till hemmet. Hon lagar inte mat till våra barn, städar sällan, diskar aldrig och tvättar bara någon enstaka gång i veckan. Det är jag som får göra precis allt plus att dra in 80% av pengarna till familjen. Helt odugliga har kvinnor blivit tyvärr...
Förr bidrog kvinnor med följande saker:
• Födde många barn
• Tog hand om barn
• Tog hand om hem
• Tog hand om sjuka
• Tillfredsställde mannen
Vad gör bidrar de nu med annat än att sjukskriva sig för allt möjligt ovidkommande?
Utbytet som skedde förr i tiden när män och kvinnor gifte sig var att båda parter fick någonting ut av giftermålet. Idag får män bara problem och mer arbete av gifta sig med en kvinna. Det beror på att kvinnan har fått för högt värde och anser sig då vara berättigad till att göra precis vad hon vill.
1 Timothy 2:11-15:
Känner igen det där från omgivningen. Många män som drar tunga lass. Få kvinnor jag varit tillsammans med som
verkligen kunnat laga mat. Har fått en uppfattning om att många kvinnor ser sig som förslavade om de skulle visa sig vara just dugliga kvinnor. Lite grann samma sak i arbetslivet. Tror många kvinnor innerst inne vet att de i många avseenden är sämre och därför får lägre lön/färre uppdrag/mindre förtroende. Ponera att jag lagar en maträtt som smakar helt fördjävligt, tex sladdrig underkokt lutfisk och haft Kalles kaviar, bränd tjockskuren gul lök och sedan slängt ketchup på hela skiten. Hade då sällskapet runt bordet suttit och tvingat i sig maten och berömt mig -
vad duktig du är, vad gott det smakar, kan man få receptet, det här var en vinnare osv - så uppfattar jag hel del kvinnors prestationer och beröm både i hushållet och i arbetslivet. Naturligtvis är det en generalisering och en överdrift, men förstå poängen.
Citat:
Ursprungligen postat av
One2Many
Singelmorsa med halv-negerbarn är det absoluta bottenskrapet.
Singelmorsa med flera halvneger/halvarabbarn och ingen har samma pappa, mamman tatuerad, piercad, röker, baginboxar, katter och har mummelbyxor som sitter tight. Nu börjar vi närma oss det
absoluta bottenskrapet. Släng in foppatofflor, en ADHD-diagnos och dålig hygien också så har vi en vinnare.