2025-04-01, 16:13
Medlem
mmas avatar
https://www.arbetarbladet.se/2025-04...ingsintervjun/

Citat:
Tvingades till ”sexuella tester” på anställningsintervjun
1 april 2025 14:00

Den 16-åriga tjejen gick till restaurangen i hopp om att få jobb.

Istället utsatte ägaren henne för flera sexuella ”tester”. Nu döms mannen för sexuellt ofredande.

Vilket ställe är detta?
Citera
2025-04-01, 16:38
Medlem
StudiumValors avatar
Kan du beskriva dessa tester mer ingående så att graden av brottslighet blir mer klar?
Citera
2025-04-01, 16:44
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Kan du beskriva dessa tester mer ingående så att graden av brottslighet blir mer klar?
Tvivlar på att han hade en tanke på att anställa henne.
Citat:
Under intervjun berättade ägaren att kunder ibland blir närgångna och att han därför behövde testa henne, för att se om hon skulle klara av detta.

Han tog sedan med sig flickan till ett rum på nedervåningen, där han satte sig på en stol. Flickan, som stod framför honom, berättar att hon först trodde att testet skulle bestå i att han klappade henne på ryggen eller axeln. Men istället började han att ta på hennes rumpa. Därefter tafsade han henne på brösten och frågade om han fick kyssa henne.

Flickan svarade nej, och tillsammans gick de upp till restaurangen. Även där frågade han henne om han fick kyssa henne och tog henne också på underlivet, utanpå byxorna.
Citera
2025-04-01, 17:47
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Haha vaffan säger du?

Ren bullshit att detta skulle vara aprilskämt, var har det skrivits om detta?
I stort sett alla restauranger i gävle ägs av invandrare och arbetarbladet är en vänsterextrem propagandakanal, alltså finns inte en chans att det skulle vara ett aprilskämt. Hade det varit ett arbetarblatskämt hade ägaren varit en svensk man i 50-årsåldern och aktiv nazist. Med risk att åka på en 1.06 så påstår jag att det är Botteup123 som är ett aprilskämt.
Citera
2025-04-01, 17:51
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Ganska osmakligt om det skulle vara ett aprilskämt som en del påstår. Sen är det ju inte som att det är ovanligt att sådant här förekommer heller.

Kan tänka mig att de flesta direkt tänker att det är en babbe som ligger bakom. Nej, det är nog inget aprilskämt som Arbetarbladet skulle dra.
Citera
2025-04-01, 18:56
Medlem
Kan inte vara ett aprilskämt. Skulle vara väldigt intressant att veta vilken restaurangägare det gäller. Finns ju några riktigt sliskiga krögare i Gävle som säkerligen är kapabla till sånt här skit.
Citera
2025-04-01, 20:49
Medlem
Schaefers avatar
Tänk så här då:

Hur många restauranger har två plan i Gävle.

Vad gör en endast 16år gammal på en jobbintervju på en restaurang?

Har inte restaurangen alkoholtillstånd för har dom det så är det väl åldersgräns på att jobba inom restaurangnäringen, eller har jag missat ngt?
Citera
2025-04-01, 21:20
Medlem
Finns även företag i Gävle där chefen tycker att de mesta är okej eftersom man bara är en anställd som ska vara tacksam över att få jobba åt just dom..
Dock är det ett företag som håller till på Brynäs, och kör restaurang mat och grönsaker
Citera
2025-04-01, 21:29
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Tänk så här då:

Hur många restauranger har två plan i Gävle.

Vad gör en endast 16år gammal på en jobbintervju på en restaurang?

Har inte restaurangen alkoholtillstånd för har dom det så är det väl åldersgräns på att jobba inom restaurangnäringen, eller har jag missat ngt?
Nej, du behöver inte vara över 18 för att jobba på en restaurang med alkoholtillstånd. Var fan har du fått det från? Jag serverade öl när jag var 16.
Citera
2025-04-01, 21:46
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Nej, du behöver inte vara över 18 för att jobba på en restaurang med alkoholtillstånd. Var fan har du fått det från? Jag serverade öl när jag var 16.

Hade du varit det minsta läskunnig så hade tom du fattat att jag -f r å g a d e- om just det, inte att jag bestämt -p å s t o d- att det var så.

-"så är det väl åldersgräns, eller har jag missat ngt?"
Citera
2025-04-01, 22:09
Medlem
TroPelleDets avatar
Vilken restaurang är det så vi kan bojkotta den?
Citera
2025-04-01, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet
Vilken restaurang är det så vi kan bojkotta den?
Han är dömd så det borde gå att ta reda på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in