2025-04-01, 15:30
Medlem
Monerokungens avatar
Ni som nu sover på en tempur madrass är ni nöjda?

Gärna ni som köpt lite bättre tempur. Inte från mio och Ikea för några tusenlappar. Utan runt 40-60000 bara för själva madrassen.

Jag har en enligt mig bra säng redan. Men jag provade en tempur och blev förälskad. Men vill inte vaska 50000 om man ändå inte sover så mycket bättre.

Bonus fråga. Har ni provat sova med breeze?
Citera
2025-04-01, 15:53
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen

Gärna ni som köpt lite bättre tempur. Inte från mio och Ikea för några tusenlappar. Utan runt 40-60000 bara för själva madrassen.

Jag har en enligt mig bra säng redan. Men jag provade en tempur och blev förälskad. Men vill inte vaska 50000 om man ändå inte sover så mycket bättre.

Jag hade 5 veckor på en tempur madrass för 2-3 år sedan. Hyrd bostad under ett uppdrag.
Tyckte inte om den alls, obekväm. Längtade hem till min DUX
Citera
2025-04-01, 16:19
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag hade 5 veckor på en tempur madrass för 2-3 år sedan. Hyrd bostad under ett uppdrag.
Tyckte inte om den alls, obekväm. Längtade hem till min DUX

Jaså, intressant.

Just det jag tänker med. Den var väldigt skön i butik. Men hur är det när man sovit på den några gånger. Kanske hatar den? Svårt att lämna tillbaka en använd madrass.
Citera
2025-04-01, 16:21
Medlem
FantomenOchGurans avatar
Citat:
Jaså, intressant.

Just det jag tänker med. Den var väldigt skön i butik. Men hur är det när man sovit på den några gånger. Kanske hatar den? Svårt att lämna tillbaka en använd madrass.

Undrar om du kan få dig en bild med tempurkudde ett tag?
Citera
2025-04-01, 17:14
Medlem
Citat:

Har du redan en ramsäng även kallad resårbotten?

Då kan du ju köpa en bäddmadrass.

Jag har haft en bäddmadrass och var nöjd. Har två kuddar och är nöjd.
Citera
2025-04-01, 17:19
Medlem
Melange5738s avatar
Du behöver inte köpa en dyr Tempur idag, det finns billigare märken med samma teknik. Det tar ett par veckor innan kroppen lärt sig sova på den, det är inget man vänjer sig fort vid oavsett vilket märke du väljer.

Jag har en generisk Tempur för drygt 600 EUR någonting. Inte superbekvämt men du ska inte sova för bekvämt heller, det är bättre att sova lite för hårt än lite för mjukt oavsett hur mycket kroppsfett du har.
Citera
2025-04-01, 17:44
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du behöver inte köpa en dyr Tempur idag, det finns billigare märken med samma teknik. Det tar ett par veckor innan kroppen lärt sig sova på den, det är inget man vänjer sig fort vid oavsett vilket märke du väljer.

Jag har en generisk Tempur för drygt 600 EUR någonting. Inte superbekvämt men du ska inte sova för bekvämt heller, det är bättre att sova lite för hårt än lite för mjukt oavsett hur mycket kroppsfett du har.

Precis. Jag vill sova lite hårt! När jag bodde i Spanien så hade jag än säng som var sjukt hård. Trodde aldrig jag skulle sova bra i den. Men sov bättre än någonsin.
Citera
2025-04-02, 03:34
Medlem
smutsomirs avatar
Verkar vara den enda som faktiskt äger en Tempur säng i denna tråd. Jag har haft den i snart 10 år och jag är väldigt nöjd med den. Nästa säng kommer helt säkert bli en Tempur. Sambon har även en kudde i samma märke.
Citera
2025-04-02, 05:25
Medlem
Fina Gubbens avatar
Beror på vad man föredrar.
Vi kör med Tempur, även kuddar (fast de som är formade som vanliga kuddar, inte de traditionella sidokuddarna). Sover otroligt skönt. Vaknar upp med ett leende på läpparna.
Citera
2025-04-06, 18:53
Medlem
Citat:

Lite sent svar. Haft Tempur i 10 år nu, kostade 65.000 med någon kampanj-rabatt avdraget.
Vi valde standard underrede men bästa bäddmadrassen. Även deras kuddar breeze.
Hade alltid känning av ischias men det försvann omgående med tempursäng.

En nackdel finns. Det har blivit värdelöst att sova på de flesta hotell och att övernatta privat.

Så vi är båda oerhört nöjda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in