Citat:
Ursprungligen postat av
Bajjakungen
Alltså jag är i en helt annan bransch, men arbetsmarknaden ser nog god ut, speciellt om du är villig att röra på dig lite, resa runt i jobbet och så.
Jag säger att den är god därför att hela EUs energipolitik, eller i vart fall stora delar av den bygger på att producera mer el från vindkraft. Tänk att bara EU ska investera 1000 mijarder euro i gröna projekt, inte endast i vindkraft så klart, men mycket pengar lär nog gå dit.
Visst har det börjat svänga lite när vindkraftens svagheter synliggjorts i flera länder, men den är långt ifrån borta. Vi kommer se en enorm mängd vindkraftverk byggas om inte EU göra en total omläggning av sin energipolitik, men det synes osannolikt.
Mao ja, du får säkert jobb.
Uppskattar ditt neutrala sätt att se på saken.
Citat:
speciellt om du är villig att röra på dig lite, resa runt i jobbet och så.
Nej, jag skulle inte ha några problem att resa runt eller till och med övernatta i närheten av en vindkraftspark.
Citat:
Jag säger att den är god därför att hela EUs energipolitik, eller i vart fall stora delar av den bygger på att producera mer el från vindkraft. Tänk att bara EU ska investera 1000 mijarder euro i gröna projekt, inte endast i vindkraft så klart, men mycket pengar lär nog gå dit.
Visst har det börjat svänga lite när vindkraftens svagheter synliggjorts i flera länder, men den är långt ifrån borta. Vi kommer se en enorm mängd vindkraftverk byggas om inte EU göra en total omläggning av sin energipolitik, men det synes osannolikt.
Ska läsa mer om EU's miljard investering i grön energi.
Ja och grön energi är väl redan ett hett ämne inom EU? så investeringar och expansioner inom vindkraft, vattenkraft och solkraft kanske inte är så befängt.