2025-03-30, 13:47
Medlem
Hellcats avatar
Jag har kikat igenom lite trådar här och på diverse andra ställen, men trådarna var lite gamla.
Sammanställningen verkar vara, hyfsat enkla bilar med hyfsat skottsäkra motorer. Rostskydd behövs bättras på.

Vad bör man tänka på i dagsläget vid köp av V6 resp. V8? Manuell är väl det som är mest intressant.
Citera
2025-03-30, 15:06
Medlem
Smekarn87s avatar
Om du har s197 med det stora ljudpaketet! Då ska du kolla kring bakrutans infästning efter rost. Basen trycker på så bra runt rutan att den tar rejäl skada.
Citera
2025-03-30, 19:08
Medlem
Hellcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Om du har s197 med det stora ljudpaketet! Då ska du kolla kring bakrutans infästning efter rost. Basen trycker på så bra runt rutan att den tar rejäl skada.
Tack. Har du möjligtvis nån bild på infästningen?
Citera
2025-03-31, 15:56
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87

Jag har haft en 2007 GT cab med stora ljud paketet med dubbla basar i bagaget.
Jag märkte inte av att bakrutan tagit något stryk, men den bilen hade blivit lagad efter en mindre krock, så det är möjligt att dom fixade rosten och lackade om hela bilen samtidigt.
Citera
2025-03-31, 16:34
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimetheus
Jag har haft en 2007 GT cab med stora ljud paketet med dubbla basar i bagaget.
Jag märkte inte av att bakrutan tagit något stryk, men den bilen hade blivit lagad efter en mindre krock, så det är möjligt att dom fixade rosten och lackade om hela bilen samtidigt.

Haha! Du har ju inte den bakrutan då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in