2025-03-30, 12:32
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
OMGÅNG 1

29.03.

15:00 GIF Sundsvall - Helsingborgs IF (Redan spelad: 2-0)
15:00 Sandvikens IF - Kalmar FF (Redan spelad: 0-0)
15:00 Örgryte IS - Utsiktens BK (Redan spelad: 2-1)
17:00 Falkenbergs FF - Varbergs BoIS (Redan spelad: 2-2)
30.03
13:00 Landskrona BoIS - IK Brage
15:00 Trelleborgs FF - Östersunds FK
31.03.
19:00 IK Oddevold - Umeå FC

En lång jävla väntan är över och det bästa vårtecknet av alla är att Superettan äntligen har börjat igen!

Citera
2025-03-30, 12:50
Medlem
Omgångens viktigaste match för mig - och förmodligen för de flesta - var givetvis den i Sundsvall, men jag var för upptagen för att ens komma på tanken på att starta matchtråden innan den matchen. Nu börjar dock sändningen från Landskrona. Jag planerar att se den och hålla lite på bortalaget, dvs IK Brage.
Citera
2025-03-30, 12:52
Medlem
AIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Omgångens viktigaste match för mig - och förmodligen för de flesta - var givetvis den i Sundsvall, men jag var för upptagen för att ens komma på tanken på att starta matchtråden innan den matchen. Nu börjar dock sändningen från Landskrona. Jag planerar att se den och hålla lite på bortalaget, dvs IK Brage.

Vad gick fel igår?
Citera
2025-03-30, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vad gick fel igår?
Framför allt handlade det om dåliga avslut från våra anfallare. Aga kunde t ex ha gett oss ledningen. Istället blev det en straff till Giffarna och det färgade mycket utav tillställningen.
Citera
2025-03-30, 12:56
Kom igen nu Brage, ge oss en bra start på säsongen
Citera
2025-03-30, 12:56
Medlem
AIPs avatar
Citat:
Framför allt handlade det om dåliga avslut från våra anfallare. Aga kunde t ex ha gett oss ledningen. Istället blev det en straff till Giffarna och det färgade mycket utav tillställningen.

Hur har Aga sett ut? Tror fan att ni gjort en bra värvning där.
Citera
2025-03-30, 13:00
Medlem
Ganska snygg banderoll av Landskrona BoIS, men borde man inte kunna täcka hela läktaren med ett tifo för att fira 110 år? Premiär dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Hur har Aga sett ut? Tror fan att ni gjort en bra värvning där.
Han borde ha gjort något mål, men han tog sig till lägen. Det blev absolut inte bättre av att han byttes ut.
Citera
2025-03-30, 13:04
Medlem
Brage känns väldigt defensivt, men inga chanser åt något håll än.
Citera
2025-03-30, 13:05
Medlem
Onödigt att försöka skjuta från mittplan. Brage kunde fått friläge istället, om han passat.
Citera
2025-03-30, 13:06
Medlem
Jacob Stenson i Brage fick bollen i huvudet. Blåst.
Citera
2025-03-30, 13:11
Citat:

Hur är rivaliteten i Skåne mellan lagen, med tanke på att MFF varit så dominerande i så många år så känns det mer som om HIF fått BOIS som sina största rivaler. Stämmer det?
Citera
2025-03-30, 13:11
Medlem
Lite småtjafs mot domaren från publiken och direkt tre vakter som går in mot klacken. Det var en tröjdragning egentligen utav Brage, men domaren lät det vara.

Sen slarvigt av Landskronas målvakt så det blev småfarligt. Känns som att Brage kommer framåt mer nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in