Citat:
Även om jag nu skulle vara bitter, hur förändrar det saken? Och hur gör det mitt inlägg mindre sant?
Jag har aldrig förnekat att män är utseendefixerade. Jag skulle till och med erkänna här och nu att vi män är mer utseendefixerade än kvinnor.
Men hur många vackra och bildsköna kvinnor på dejtingappar skulle välja average joe?
Förövrigt räcker det att ta tunnelbanan en morgonrusning och peka på valfri tjej som är snyggare än Selena Gomez. Det är bara hennes kändisskap och rykte som gör att hon och andra fula tjejer hamnar på de här löjliga och korrupta "världens sexigaste kvinna"-listor.
Benägen att hålla med. Men samtidigt har den fulaste tjejen fler valmöjligheter än vad den fulaste mannen har.
Jag har aldrig förnekat att män är utseendefixerade. Jag skulle till och med erkänna här och nu att vi män är mer utseendefixerade än kvinnor.
Men hur många vackra och bildsköna kvinnor på dejtingappar skulle välja average joe?
Förövrigt räcker det att ta tunnelbanan en morgonrusning och peka på valfri tjej som är snyggare än Selena Gomez. Det är bara hennes kändisskap och rykte som gör att hon och andra fula tjejer hamnar på de här löjliga och korrupta "världens sexigaste kvinna"-listor.
Benägen att hålla med. Men samtidigt har den fulaste tjejen fler valmöjligheter än vad den fulaste mannen har.
Jäklar vad du hakar upp dig på att jag tycker du låter bitter. Jag har väl inte påstått att din bitterhet är anledningen till att jag tycker att du har fel?
Om allt endast handlar om vem man swipar ja till på dejtingappar -absolut, då är utseendet 95% anledningen till det första valet. Men denna tråden handlade ju om varför man slutar skriva. Jag påstår att det är för att det är för att den efterföljande diskussionen är ointressant. Du påstår att om mannen är snygg (Brad Pitt) så spelar det ingen roll.
Oavsett vad DU tycker om Selenas utseende skulle jag våga påstå att hon har möjlighet att välja och vraka bland de snyggaste männen i världen. Istället väljer hon, liksom de flesta, i slutändan den hon trivs bäst med av vilka anledningar det nu är just för henne. Jag tog upp detta som ett exempel på att utseendet oftast inte är den avgörande faktorn.
Jag tror inte alls att den fulaste kvinnan har fler möjligheter än den fulaste mannen -eventuellt enbart i fråga om sex. Det är just sån inställning som din -”en 7:a och uppåt” etc etc som gör att många män upplever sig ha färre möjligheter; de är fixerade vid utseendet och väljer bort kvinnor som inte är normsnygga, förutom till att ligga med. Sen sitter de och klagar över att ”7