• 6
  • 7
2025-03-31, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Även om jag nu skulle vara bitter, hur förändrar det saken? Och hur gör det mitt inlägg mindre sant?

Jag har aldrig förnekat att män är utseendefixerade. Jag skulle till och med erkänna här och nu att vi män är mer utseendefixerade än kvinnor.

Men hur många vackra och bildsköna kvinnor på dejtingappar skulle välja average joe?

Förövrigt räcker det att ta tunnelbanan en morgonrusning och peka på valfri tjej som är snyggare än Selena Gomez. Det är bara hennes kändisskap och rykte som gör att hon och andra fula tjejer hamnar på de här löjliga och korrupta "världens sexigaste kvinna"-listor.

Benägen att hålla med. Men samtidigt har den fulaste tjejen fler valmöjligheter än vad den fulaste mannen har.

Jäklar vad du hakar upp dig på att jag tycker du låter bitter. Jag har väl inte påstått att din bitterhet är anledningen till att jag tycker att du har fel?

Om allt endast handlar om vem man swipar ja till på dejtingappar -absolut, då är utseendet 95% anledningen till det första valet. Men denna tråden handlade ju om varför man slutar skriva. Jag påstår att det är för att det är för att den efterföljande diskussionen är ointressant. Du påstår att om mannen är snygg (Brad Pitt) så spelar det ingen roll.

Oavsett vad DU tycker om Selenas utseende skulle jag våga påstå att hon har möjlighet att välja och vraka bland de snyggaste männen i världen. Istället väljer hon, liksom de flesta, i slutändan den hon trivs bäst med av vilka anledningar det nu är just för henne. Jag tog upp detta som ett exempel på att utseendet oftast inte är den avgörande faktorn.

Jag tror inte alls att den fulaste kvinnan har fler möjligheter än den fulaste mannen -eventuellt enbart i fråga om sex. Det är just sån inställning som din -”en 7:a och uppåt” etc etc som gör att många män upplever sig ha färre möjligheter; de är fixerade vid utseendet och väljer bort kvinnor som inte är normsnygga, förutom till att ligga med. Sen sitter de och klagar över att ”7rna och upppåt” är utseendefixerade för att de inte blir ”valda” av dessa.
Citera
2025-03-31, 07:11
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
80% av männen borde skippa dejtingappar helt. Använd de pengarna på att vara ute och träffa folk istället.

Håller med. Det personliga mötet är överlägset.
Citera
2025-03-31, 07:12
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Kvinnor tycker inte om när man går rakt på sak.
Kvinnor tycker inte om att vara "lätt att få"
Kvinnor tycker inte om creep eller omogna pojkar som har en världsbild om att kvinnor endast är dugliga att knulla, thats it.

Pojkar som hänger på datingappar har format ett dejtingsamhälle som är helt odugligt idag.
Sen har man mage att vara arg på flickor för att de har för mycket makt när det är denne själv som bidrar till problemet.

"Jag vill bara hitta kärleken" - skickar en dicpic

Det är verkligen inte konstigt att ghosta för pojkarna ger sig inte efter ett nej.

Nu avser dock tråden inte män som skickar dickpics eller är sexistiska, utan när man faktiskt börjat en intressant och givande konversation.
Citera
2025-03-31, 10:13
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Om en enligt mig har för bråttom att ta konversationen vidare så undrar jag varför han har så bråttom och det är inte något som passar mig. Så har han bråttom att byta arena får han söka vidare till någon som har lika bråttom som han har. Det betyder inte alls att jag inte är intresserad, det betyder bara att jag inte ser varför man ska ha bråttom om det kan leda till något bra och långvarigt, varför stressa fram sånt?
För att inte slösa tid? Om du vill skriva fram och tillbaka i flera veckor för att sen kaaaanske vilja träffas så får du gärna göra det, men de flesta kommer tröttna. Sen verkar du inte förstå att män och brudar spelar i helt olika ligor. Det är ni som har inviterna att välja och vraka emellan samtidigt som det är vi som måste anstränga oss till att kicka igång konversationer, föra dem framåt och bjuda ut utan att egentligen ens veta om det blir nåt i slutändan, och just därför är det viktigt att snabbt filtrera bort brudar som tvekar eller som inte är intresserade. + att om bruden verkligen är intresserad så finns det inget behov av att skriva i veckors tid ändå.

Citat:
Nej ingen har någon formell skyldighet, men visst vore det många gånger trevligare om man fick ett vänligt men avvisande svar? Eller så kan man ange det i sin profil om om man föredrar att bli ghostad eller om man faktiskt vill ha ett vänligt tack men nej tack så kan likasinnade konversera med varandra
Alla gillar inte att få ett vänligt avvisande, jag vet då jag alltid gör så och en del män blir sura och blockar direkt. Själv tycker jag det hör till sunt förnuft att tacka för sig om man haft en konvo en stund. En annan människa har tagit sig tiden för mig, varför inte vara lite artig i gengäld?
Håller med, men nu är det tyvärr inte så. Dock onödigt att lägga energi på det. Man kan inte kräva ett svar tillbaka och man kan inte påverka att den andra ghostar, så det är bara göra det enkelt för sig själv och gå vidare. Ens liv går inte under för att en random person slutar svara på ens meddelanden.
Citera
2025-03-31, 11:41
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
För att inte slösa tid? Om du vill skriva fram och tillbaka i flera veckor för att sen kaaaanske vilja träffas så får du gärna göra det, men de flesta kommer tröttna. Sen verkar du inte förstå att män och brudar spelar i helt olika ligor. Det är ni som har inviterna att välja och vraka emellan samtidigt som det är vi som måste anstränga oss till att kicka igång konversationer, föra dem framåt och bjuda ut utan att egentligen ens veta om det blir nåt i slutändan, och just därför är det viktigt att snabbt filtrera bort brudar som tvekar eller som inte är intresserade. + att om bruden verkligen är intresserad så finns det inget behov av att skriva i veckors tid ändå.

Håller med, men nu är det tyvärr inte så. Dock onödigt att lägga energi på det. Man kan inte kräva ett svar tillbaka och man kan inte påverka att den andra ghostar, så det är bara göra det enkelt för sig själv och gå vidare. Ens liv går inte under för att en random person slutar svara på ens meddelanden.

Det råkar vara så att jag är rätt aktiv med att ta kontakt med killar, så jag sitter inte och väntar på inviter. Är dessutom tydlig med vad jag vill och inte vill så gör det väldigt lätt för den kille som tar sig tid.
Svårt att veta om intresse finns innan jag fått skriva med killen ett tag, en helt tom canvasduk är svårt att lockas av, det måste finnas något konkret att vara intresserad av och det kommer fram om man skriver en del.
En del vill skrivas för att veta om dom vill lägga energi på att träffas medan en del vill träffas snabbt för att veta om dom vill lägga energi på att skriva.

Om det funkar för killar att vara så snabba med att träffas så är det bra, men jag tror att en del killar tappar en del bra tjejer just för att det är så bråttom med att ses.
Har man då haft kontakt någon vecka och han bara slutar svara så tycker jag att det är respektlöst och dålig stil. Det kostar så lite att bara meddela att man inte längre finner det hela intressant.
Citera
2025-03-31, 12:00
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Det råkar vara så att jag är rätt aktiv med att ta kontakt med killar, så jag sitter inte och väntar på inviter. Är dessutom tydlig med vad jag vill och inte vill så gör det väldigt lätt för den kille som tar sig tid.
Bra för dig, dock vet allt och alla att detta hör till undantaget.

Citat:
Svårt att veta om intresse finns innan jag fått skriva med killen ett tag, en helt tom canvasduk är svårt att lockas av, det måste finnas något konkret att vara intresserad av och det kommer fram om man skriver en del.
En del vill skrivas för att veta om dom vill lägga energi på att träffas medan en del vill träffas snabbt för att veta om dom vill lägga energi på att skriva.
Att matcha öht tyder på intresse, och om man skriver fram och tillbaka så tyder det ännu starkare på att intresse finns, annars hade inget av det skett. Om båda sen konverserar som normala människor så finns det ingen anledning att vänta i veckors tid på att träffas eftersom det är först där och då man kan börja lära känna varandra på riktigt, det sker inte så länge man är på mobilen.

Citat:
Om det funkar för killar att vara så snabba med att träffas så är det bra, men jag tror att en del killar tappar en del bra tjejer just för att det är så bråttom med att ses.
Och tjejer tappar en hel del bra killar på att inte svara öht när killar initierar en (normal) konversation, kan dra ut på tiden som fan innan man träffas, skickar mixade signaler, har skeva krav, har skeva icks osv osv. Goes both ways.

Citat:
Har man då haft kontakt någon vecka och han bara slutar svara så tycker jag att det är respektlöst och dålig stil. Det kostar så lite att bara meddela att man inte längre finner det hela intressant.
Håller med men läget är som den är. Bara att gå vidare.
Citera
2025-03-31, 12:26
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetinSthlm
Jäklar vad du hakar upp dig på att jag tycker du låter bitter. Jag har väl inte påstått att din bitterhet är anledningen till att jag tycker att du har fel?

Om allt endast handlar om vem man swipar ja till på dejtingappar -absolut, då är utseendet 95% anledningen till det första valet. Men denna tråden handlade ju om varför man slutar skriva. Jag påstår att det är för att det är för att den efterföljande diskussionen är ointressant. Du påstår att om mannen är snygg (Brad Pitt) så spelar det ingen roll.

Oavsett vad DU tycker om Selenas utseende skulle jag våga påstå att hon har möjlighet att välja och vraka bland de snyggaste männen i världen. Istället väljer hon, liksom de flesta, i slutändan den hon trivs bäst med av vilka anledningar det nu är just för henne. Jag tog upp detta som ett exempel på att utseendet oftast inte är den avgörande faktorn.

Jag tror inte alls att den fulaste kvinnan har fler möjligheter än den fulaste mannen -eventuellt enbart i fråga om sex. Det är just sån inställning som din -”en 7:a och uppåt” etc etc som gör att många män upplever sig ha färre möjligheter; de är fixerade vid utseendet och väljer bort kvinnor som inte är normsnygga, förutom till att ligga med. Sen sitter de och klagar över att ”7rna och upppåt” är utseendefixerade för att de inte blir ”valda” av dessa.

Citat:
Ok. Då förstår jag inte din poäng med att ens ställa frågan... Eller är det bara en allmän översittarattityd som du använder?

Citat:
Spelar ingen större roll hur intressant samtalet än blir. När Average Joe skriver och håller en konversation igång med en relativt snygg tjej så kommer den hamna i en återvändsgränd förr eller senare, eftersom tjejen egentligen inte är triggad av intresse. Är mannen snygg så kommer kvinnan underlätta så pass mycket att mannen knappt ens behöver jobba för en träff. Jag vet nog det här mycket bättre än dig eftersom jag har swipat med en modellprofil och sett det perspektivet.

Citat:
Kvinnor har alltid fler valmöjligheter än män. Klart som korvspad att en kvinna, särskilt en sådan som Selena Gomez, skulle kunna få en av alla miljontals snygga män som finns i världen...

Citat:
Det är väldigt enkelt. Hur många fula kvinnor i västvärlden i nutid har varit eller är i ett förhållande jämfört med en ful kille?
Senast redigerad av Genelkurmay 2025-03-31 kl. 12:38.
Citera
2025-03-31, 15:49
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Bra för dig, dock vet allt och alla att detta hör till undantaget.

Att matcha öht tyder på intresse, och om man skriver fram och tillbaka så tyder det ännu starkare på att intresse finns, annars hade inget av det skett. Om båda sen konverserar som normala människor så finns det ingen anledning att vänta i veckors tid på att träffas eftersom det är först där och då man kan börja lära känna varandra på riktigt, det sker inte så länge man är på mobilen.

Och tjejer tappar en hel del bra killar på att inte svara öht när killar initierar en (normal) konversation, kan dra ut på tiden som fan innan man träffas, skickar mixade signaler, har skeva krav, har skeva icks osv osv. Goes both ways.

Håller med men läget är som den är. Bara att gå vidare.

Alla appar och sidor går inte ut på att behöva matcha innan man kan skriva, och då många killar har så lite info i sin presentation/profil så behöver det frågas och skrivas en hel del bara för att få veta det man kan vilja veta. En del vill veta bara lite och ta det som det kommer och en del vill veta mera för att kunna avgöra om det är värt en träff eller inte.
Att då träffas innan man vet om man har samma utgångsläge och vill samma sak är enligt mig lika onödigt som en del tycker det är onödigt att skriva länge i stället för att ses. Det finns inget rätt eller fel i detta utan att var och en måste göra på det sätt som är rätt för en själv.

Det är inte bara tjejer som låter bli att svara, är seg på att svara eller ghosta, det gör killar i rätt så hög grad också. Tänk så bra det vore om alla redan i profilen uttalade sig om dom är sega att svara, låter bli att svara eller ghostar vid ointresse, då kunde den som inte gillar det undvika dom personerna.
Rätt drygt om man själv svarar på alla meddelanden, inte drar ut på svaret och inte ghostar att då ha kontakt med en kille som tror att han vinner på att göra det. Men som tur är vet man direkt då att han inte är värd att lägga någon tid på.

Återigen så tror jag att ghosting, sega svar och att inte svara alls säger mera om ens personlighet än att det är typiskt kvinnligt eller typiskt manligt. Om alla hade hygglig självinsikt så kunde var och en upplysa hur dom fungerar i sin profil så kan dom som är sega på att svara matcha med varandra och andra som svarar så snart man kan matchar med andra som gör likadant.
Citera
2025-03-31, 20:44
Medlem
Det stora problemet med vackra, attraktiva kvinnor är att de har svårt att ta ett ja.

När jag dejtade brukade jag skicka ett PM med ett jag till att träffas till alla vackra och attraktiva kvinnor.

Jag tackade ja till både restaurangbesök och ohämmat sex i min Ford kombi och poff!!! var de borta och det är väl det som kallas ghosta? Annars var de kvar och ignorerade min ja tack och det kör vi på.
Citera
2025-03-31, 21:11
Om jag hade ghostad då är det för att jag tycker personen är bara sååå tråkig och har inte alls fångat mitt intresse

Men nu är jag så mycket mer mogen och modig, och lite störd , så jag hade inte ghostad men sagt rakt ut varför jag inte är intresserad.

Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Man har ju hört hundra historier om män som börjat konversera med kvinnor på datingappar/siter och trots en intressant och givande diskussion, har kvinnan plötsligt slutat svara, utan förståelig anledning. Har också själv varit utsatt för detta. Därför ställer jag frågan till främst kvinnor på forumet, även om alla är välkomna att svara. Vad är "markörer" som får er att inte vilja fortsätta en konversation?
Citera
2025-04-02, 18:45
Medlem
Pruttar3000s avatar
Jag blockerar killar som är obehagliga och tex pratar om att bli tillsammans innan man ens träffats irl. Samt killar som avgudar en för tidigt och håller på smöra
Citera
2025-04-02, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar3000
Jag blockerar killar som är obehagliga och tex pratar om att bli tillsammans innan man ens träffats irl. Samt killar som avgudar en för tidigt och håller på smöra

När jag dejtade blockerade jag bara kvinnor som ville ta betalt.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in