2025-03-30, 10:51
Medlem
PappaTribes avatar
Kvinnor tycker inte om när man går rakt på sak.
Kvinnor tycker inte om att vara "lätt att få"
Kvinnor tycker inte om creep eller omogna pojkar som har en världsbild om att kvinnor endast är dugliga att knulla, thats it.

Pojkar som hänger på datingappar har format ett dejtingsamhälle som är helt odugligt idag.
Sen har man mage att vara arg på flickor för att de har för mycket makt när det är denne själv som bidrar till problemet.

"Jag vill bara hitta kärleken" - skickar en dicpic

Det är verkligen inte konstigt att ghosta för pojkarna ger sig inte efter ett nej.
Senast redigerad av PappaTribe 2025-03-30 kl. 11:29.
Citera
2025-03-30, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Allt handlar om utseende
Då hade man ju inte matchat från första början om det uteslutande hade berott på utseende.
Citera
2025-03-30, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Du gör det verkligen inte lätt för dig själv du!
Det fetade är alltid för tidigt i min värld.

Skulle gärna se listan på "markörer" som får dig att vilja fortsätta en konversation, om den överhuvudtaget existerar.

Kärlek vid första ögonkastet är sällsynt i det verkliga livet, men här tror man att det funkar via en dejtingapp?

Tycker synd om både killarna och tjejerna idag, de missar så otroligt mycket. Att flörta vet de inte vad det är, tyvärr.

Det var väl inte särskilt kontroversiella saker i min ”lista”? Det är ju det som är så häpnadsväckande -det krävs inte alls särskilt mycket för att väcka ett intresse och ändå misslyckas de flesta med det. Det räcker med en öppen och trevlig attityd fri från fördomar för att vilja fortsätta en konversation, men det verkar vara för mycket begärt i dagens klimat. Därför har jag slutat ens försöka med internetdejting.
Citera
2025-03-30, 17:32
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetinSthlm
Då hade man ju inte matchat från första början om det uteslutande hade berott på utseende.
Kvinnor kan matcha med en kille men ändå tycka att killen inte är tillräckligt attraktiv för att kvinnan ska orka lägga 100 procent energi på honom.

Även vettiga killar som en tjej matchar med, där konversationen varit djup och bra, kan göra att tjejer ghostar från ingenstans. Hade det däremot varit Brad Pitt eller Ryan Gosling så hade kvinnorna dragit i honom och själva föreslagit träff. Det är så det funkar.
Citera
2025-03-30, 20:35
Medlem
Citat:
Kvinnor kan matcha med en kille men ändå tycka att killen inte är tillräckligt attraktiv för att kvinnan ska orka lägga 100 procent energi på honom.

Även vettiga killar som en tjej matchar med, där konversationen varit djup och bra, kan göra att tjejer ghostar från ingenstans. Hade det däremot varit Brad Pitt eller Ryan Gosling så hade kvinnorna dragit i honom och själva föreslagit träff. Det är så det funkar.

Bitter?

Kan säga att 100% av mina väninnor hellre väljer en urtrevlig, humoristisk och snäll Benny Blanco eller Jack Black än en dryg, överlägsen och fördomsfull Brad Pitt eller Ryan Gosling. Finns säkerligen en del kvinnor som gör motsatta valet, precis som män som väljer med pitten, men de är långt ifrån i majoritet.

Min upplevelse är att man jäävligt ofta man ser en en väldigt snygg tjej med en högst alldaglig man, men ovanligare att se en fotomodell-snygg kille med en kvinna som inte når skönhetsidealen.
Senast redigerad av SweetinSthlm 2025-03-30 kl. 20:39.
Citera
2025-03-30, 20:50
Medlem
80% av männen borde skippa dejtingappar helt. Använd de pengarna på att vara ute och träffa folk istället.
Citera
2025-03-30, 22:45
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Bitter?

Kan säga att 100% av mina väninnor hellre väljer en urtrevlig, humoristisk och snäll Benny Blanco eller Jack Black än en dryg, överlägsen och fördomsfull Brad Pitt eller Ryan Gosling. Finns säkerligen en del kvinnor som gör motsatta valet, precis som män som väljer med pitten, men de är långt ifrån i majoritet.

Min upplevelse är att man jäävligt ofta man ser en en väldigt snygg tjej med en högst alldaglig man, men ovanligare att se en fotomodell-snygg kille med en kvinna som inte når skönhetsidealen.
Bitter över vad? Ska du inte kalla mig för incel också nu när du ändå är igång?

Vad kvinnor säger och vad kvinnor gör är två olika ting.

Men visst, fula tjejer kanske väljer sådana som Benny Blanco. Men tjejer som är sjuor och uppåt är väldigt kräsna.
Citera
2025-03-30, 23:50
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Kvinnor som ghostar gör det i regel mot alla. De pratar med män som dom egentligen inte ens är särskilt intresserade av. De ser det som ett roligt tidsfördriv och njuter av sin makt att skriva/svara män lite sådär sporadiskt, hålla mannens hopp vid liv och sedan ghosta. De vet heller inte vad dom egentligen vill ha. Det är därför kvinnor som ghostar, i regel finns kvar i dessa dejtingappar och lever som singlar år efter år. De har ett litet litet hopp om att den där perfekta mannen ska dyka upp på Tinder eller Hinge.
Så är det, alla blir ghostade. Det är inget ovanligt.

Sen ja absolut finns det brudar som hänger på dessa appar för att boosta sina egon, särskilt bland alla män som bruden inte är intresserad av och det är därför männen måste lära sig att snabbt filtrera bort brudar som inte är intresserade och ge fan i att fortsätta ge dessa brudar uppmärksamhet, och det är därför man ska röra sig snabbt. Hej, några meningar fram och tillbaka, flytta konversationen till messenger/instagram/snap, skriva lite till och sen styra upp en dejt. Skriver inte med en brud i mer än 2-3 dagar max. Man får svart på vitt om bruden är intresserad och man kör inte lära kännandet över mobilen.

Citat:
Jag har faktiskt sett en tjejkompis profil. På ett sätt förstår jag verkligen varför kvinnorna inte vill ha ett skit med männen på apparna att göra med. Antingen är han skitsnygg men jävligt sliskig och ointelligent, eller så är det en skitful men intelligent och vältalig. Och i 99 procent av fallen är det första dom tänker på är när dom kan ha sex. Eller bjuda ut tjejen och fråga efter snap/insta efter 2 meningar. Bilderna är oftast riktigt kassa på alla profiler. Jävligt tråkiga promts/presentationer.
Det är till stor del brudars fel. De svarar generellt oftast inte på vanliga meddelanden och det naturliga resultatet av det blir att män inte längre orkar anstränga sig och då får man dessa dåliga low effort meddelanden. De har maaassa matchingar och får massor med normala konversationstartare men de väljer att inte svara, och sen klagar de på att män skickar dåliga meddelanden. Ha kakan eller ät den, både och funkar inte. Och deras bios är ofta också väldigt kassa.

Citat:
Hela den här föreställningen "någon annan intressant kille kom in i bilden och snodde hennes uppmärksamhet och fick ut henne för att sedan ha sex med henne på första dejten" är bara överdrivet. Hade det funkat sådär så hade inte kvinnorna varit kvar på apparna efter det.
Det är inte överdrivet. Att brudar får enormt med uppmärksamhet på sociala medier och dejtingappar är ingen hemlighet direkt och det är klart som fan att det är flera män samtidigt som konkurrerar om uppmärksamehten. Är du inte redo att göra det som krävs och snackar bara skit fram och tillbaka utan att komma nånstans så finns det flera män som är det och agerar för att det viktiga ska bli gjort (att få ut bruden).
Med din logik hade krogarna varit döda för längesen, men nog fan går folk ut helg efter helg.

Citat:
En sak till, om en kvinna verkligen är intresserad så kommer hon dels ta initiativ och göra allting så mycket enklare. Bara den att du måste skriva först, föra samtalet framåt och föreslå träff är som upplagt för noll utdelning.
Så är det, och då är vi tillbaka till min poäng igen att man som kille måste lära sig att agera snabbt och effektivt. Dels så filtrerar man bort brudar som inte är intresserade så man slipper slösa tid, och med brudarna som är intresserade så får man ut dem hyfsat snabbt. Oavsett vad så finns det ingen mening att skriva fram och tillbaka flera dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Jo, men man kan ju ändå förvänta sig en kommentar att hon inte är villig att fortsätta konversationen, för att hon inte är intresserad eller har uppmärksamheten på någon annan.

Det kan man inte. Ingen är skyldig någon ett svar. Att ghosta är i sig ett tecken att den andra personen inte är intresserad av att fortsätta snacka. Det är bara att acceptera läget och gå vidare.
Senast redigerad av C0w 2025-03-30 kl. 23:54.
Citera
2025-03-31, 00:01
Medlem
Citat:
Bitter över vad? Ska du inte kalla mig för incel också nu när du ändå är igång?

Vad kvinnor säger och vad kvinnor gör är två olika ting.

Men visst, fula tjejer kanske väljer sådana som Benny. Men tjejer som är sjuor och uppåt är väldigt kräsna.

Du låter väldigt bitter i dina inlägg, om du är incel eller ej har jag ingen uppfattning om.

Det blir lite ironiskt att klaga över kvinnors utseendefixering och sedan själv uttrycka att bara ”fula tjejer väljer fula killar”. Ta Benny igen -du kanske personligen tycker Selena Gomez är ful, men då hon är frekvent förekommande i listor över världens vackraste kvinnor så kan vi objektivt konstatera att hon är vacker. Har du några liknande exempel på världens vackraste män som valt kvinnor som inte är så bildsköna? Det finns säkerligen, men jag skulle våga påstå att det inte är lika vanligt förkommande.

Om man nu måste ställa könen mot varandra, så är utseendet helt klart viktigare för män än för kvinnor när de väljer partner. Med det sagt så finns det mååånga inskränkta människor av alla könen som bara bryr sig om utseendet.
Citera
2025-03-31, 00:27
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Så är det, alla blir ghostade. Det är inget ovanligt.

Sen ja absolut finns det brudar som hänger på dessa appar för att boosta sina egon, särskilt bland alla män som bruden inte är intresserad av och det är därför männen måste lära sig att snabbt filtrera bort brudar som inte är intresserade och ge fan i att fortsätta ge dessa brudar uppmärksamhet, och det är därför man ska röra sig snabbt. Hej, några meningar fram och tillbaka, flytta konversationen till messenger/instagram/snap, skriva lite till och sen styra upp en dejt. Skriver inte med en brud i mer än 2-3 dagar max. Man får svart på vitt om bruden är intresserad och man kör inte lära kännandet över mobilen.

Det är till stor del brudars fel. De svarar generellt oftast inte på vanliga meddelanden och det naturliga resultatet av det blir att män inte längre orkar anstränga sig och då får man dessa dåliga low effort meddelanden. De har maaassa matchingar och får massor med normala konversationstartare men de väljer att inte svara, och sen klagar de på att män skickar dåliga meddelanden. Ha kakan eller ät den, både och funkar inte. Och deras bios är ofta också väldigt kassa.

Det är inte överdrivet. Att brudar får enormt med uppmärksamhet på sociala medier och dejtingappar är ingen hemlighet direkt och det är klart som fan att det är flera män samtidigt som konkurrerar om uppmärksamehten. Är du inte redo att göra det som krävs och snackar bara skit fram och tillbaka utan att komma nånstans så finns det flera män som är det och agerar för att det viktiga ska bli gjort (att få ut bruden).
Med din logik hade krogarna varit döda för längesen, men nog fan går folk ut helg efter helg.

Så är det, och då är vi tillbaka till min poäng igen att man som kille måste lära sig att agera snabbt och effektivt. Dels så filtrerar man bort brudar som inte är intresserade så man slipper slösa tid, och med brudarna som är intresserade så får man ut dem hyfsat snabbt. Oavsett vad så finns det ingen mening att skriva fram och tillbaka flera dagar.

Det kan man inte. Ingen är skyldig någon ett svar. Att ghosta är i sig ett tecken att den andra personen inte är intresserad av att fortsätta snacka. Det är bara att acceptera läget och gå vidare.

Om en enligt mig har för bråttom att ta konversationen vidare så undrar jag varför han har så bråttom och det är inte något som passar mig. Så har han bråttom att byta arena får han söka vidare till någon som har lika bråttom som han har. Det betyder inte alls att jag inte är intresserad, det betyder bara att jag inte ser varför man ska ha bråttom om det kan leda till något bra och långvarigt, varför stressa fram sånt?

Nej ingen har någon formell skyldighet, men visst vore det många gånger trevligare om man fick ett vänligt men avvisande svar? Eller så kan man ange det i sin profil om om man föredrar att bli ghostad eller om man faktiskt vill ha ett vänligt tack men nej tack så kan likasinnade konversera med varandra
Alla gillar inte att få ett vänligt avvisande, jag vet då jag alltid gör så och en del män blir sura och blockar direkt. Själv tycker jag det hör till sunt förnuft att tacka för sig om man haft en konvo en stund. En annan människa har tagit sig tiden för mig, varför inte vara lite artig i gengäld?
Citera
2025-03-31, 00:40
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Du låter väldigt bitter i dina inlägg, om du är incel eller ej har jag ingen uppfattning om.

Det blir lite ironiskt att klaga över kvinnors utseendefixering och sedan själv uttrycka att bara ”fula tjejer väljer fula killar”. Ta Benny igen -du kanske personligen tycker Selena Gomez är ful, men då hon är frekvent förekommande i listor över världens vackraste kvinnor så kan vi objektivt konstatera att hon är vacker. Har du några liknande exempel på världens vackraste män som valt kvinnor som inte är så bildsköna? Det finns säkerligen, men jag skulle våga påstå att det inte är lika vanligt förkommande.

Om man nu måste ställa könen mot varandra, så är utseendet helt klart viktigare för män än för kvinnor när de väljer partner. Med det sagt så finns det mååånga inskränkta människor av alla könen som bara bryr sig om utseendet.
Även om jag nu skulle vara bitter, hur förändrar det saken? Och hur gör det mitt inlägg mindre sant?

Citat:
Jag har aldrig förnekat att män är utseendefixerade. Jag skulle till och med erkänna här och nu att vi män är mer utseendefixerade än kvinnor.

Men hur många vackra och bildsköna kvinnor på dejtingappar skulle välja average joe?

Förövrigt räcker det att ta tunnelbanan en morgonrusning och peka på valfri tjej som är snyggare än Selena Gomez. Det är bara hennes kändisskap och rykte som gör att hon och andra fula tjejer hamnar på de här löjliga och korrupta "världens sexigaste kvinna"-listor.

Citat:
Benägen att hålla med. Men samtidigt har den fulaste tjejen fler valmöjligheter än vad den fulaste mannen har.
Citera
2025-03-31, 02:07
Medlem
Katzyns avatar
Hon tyckte till skillnad från dig inte att diskussionen var givande och intressant?

Det rör sig väl i området tappade intresset för mannen - fick fullt upp med annat - började prata med någon annan - pallar inte med dejtingappar för tillfället. Men de har alla gemensamt att hade er konversation genuint varit givande och intressant för kvinnan hade hon fortsatt svara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in