2025-03-29, 23:15
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Enkel de hittade nån som var mer intressantare, och på internet behöver du inte förklara dig .
Du kan lämnar mitt i en konversation om du vill .
Men förstår inte hur männen kan kännas sig sårade 😆 de livet väl i samma tidsperiod och kan lätt lämna en diskussion när som

Dagens män skaffar bröst 😂 sjuk värld vi lever i
En grej jag inte förstår vid ghostning är varför kvinnor i första taget 1. Matchar med killen 2. Skriver med killen. Om nu killen verkligen inte var så intressant?

Jag brukar mass-gilla. Sedan matchar jag med många tjejer varpå en del av dessa faktiskt skriver först till mig. Finner jag inte att tjejen är attraktiv så svarar jag helt enkelt inte tillbaka. Med andra ord är jag snäll nog att inte få igång en konversation och hålla den i liv för att sedan ghosta. Jag raderar inte ens matchningen. Jag spelar dum istället och får tjejerna att tro att jag typ är inaktiv. Det är mitt "snälla" sätt att ducka dessa tjejer. Jag förstår inte hur man som tjej ens pallar konversera med en kille man uppenbarligen inte är intresserad av och som man ghostat. Jag skulle aldrig palla ha den energin. För jag kan avgöra redan från första början om jag känner attraktion eller inte. Och utan attraktion kommer det aldrig finnas någon kemi när man väl träffas.
Citera
2025-03-29, 23:43
Vi fann någon annan intressant.
Citera
2025-03-30, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
En grej jag inte förstår vid ghostning är varför kvinnor i första taget 1. Matchar med killen 2. Skriver med killen. Om nu killen verkligen inte var så intressant?

Jag brukar mass-gilla. Sedan matchar jag med många tjejer varpå en del av dessa faktiskt skriver först till mig. Finner jag inte att tjejen är attraktiv så svarar jag helt enkelt inte tillbaka. Med andra ord är jag snäll nog att inte få igång en konversation och hålla den i liv för att sedan ghosta. Jag raderar inte ens matchningen. Jag spelar dum istället och får tjejerna att tro att jag typ är inaktiv. Det är mitt "snälla" sätt att ducka dessa tjejer. Jag förstår inte hur man som tjej ens pallar konversera med en kille man uppenbarligen inte är intresserad av och som man ghostat. Jag skulle aldrig palla ha den energin. För jag kan avgöra redan från första början om jag känner attraktion eller inte. Och utan attraktion kommer det aldrig finnas någon kemi när man väl träffas.

Det har aldrig slagit dig att intresset kan falna just på grund av konversationerna som följer efter en matchning?
Citera
2025-03-30, 03:10
Medlem
Man blir less, eller hittar någon annan att prata med. När jag var ung var det ofta inte mer komplicerat än så
Citera
2025-03-30, 03:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Man har ju hört hundra historier om män som börjat konversera med kvinnor på datingappar/siter och trots en intressant och givande diskussion, har kvinnan plötsligt slutat svara, utan förståelig anledning. Har också själv varit utsatt för detta. Därför ställer jag frågan till främst kvinnor på forumet, även om alla är välkomna att svara. Vad är "markörer" som får er att inte vilja fortsätta en konversation?

Nu är jag man men kan tänka mig in hur de kvinnor som ghostar resonerar.

Jag har själv ghostat massvis med tjejer för 20-22 år sedan när jag nätdejtade rätt mycket för under resans gång dök det nästan jämt upp saker och beteenden man inte gillade och då blev det diss och det hade absolut ingenting med deras utseende att göra. Pallar man inte så gör man inte.

Jag kan alltså tänka mig att det är precis likadant för de kvinnor som ghostar män på löpande band.
Citera
2025-03-30, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Man har ju hört hundra historier om män som börjat konversera med kvinnor på datingappar/siter och trots en intressant och givande diskussion, har kvinnan plötsligt slutat svara, utan förståelig anledning. Har också själv varit utsatt för detta. Därför ställer jag frågan till främst kvinnor på forumet, även om alla är välkomna att svara. Vad är "markörer" som får er att inte vilja fortsätta en konversation?

Troligtvis har inte kvinnan uppfattat diskussionen som lika intressant och givande.

Det finns en otrolig mängd ”markörer” som får mig att inte vilja fortsätta en diskussion, förutom de mest givna som att någon är otrevlig så är dessa några av de vanligaste:
-Han kan inte formulera sig/stava
-Han säger att hans ex var psykopat
-Han ber om avklädda bilder/helkroppsbilder för tidigt
-Han skriver för mycket och väntar sig svar inom 5 minuter
-Han lovebombar och skriver att man är den mest fantastiska människan han någonsin mött/sett osv
-Han skriver något som är en dealbreaker, för mig ex. att han är långtidsarbetslös, har suttit i fängelse, har någon sexuell preferens som inte matchar
-Han börjar prata sex för tidigt
-Han är tråkig
-Han ställer för privata frågor för snabbt och blir sur om man inte vill svara
-Generellt att han blir sur/kränkt
-Han är rasist, homofob eller Trumpanhängare
Citera
2025-03-30, 05:32
Medlem
AllanHanEballHans avatar
Vem fan vill träffa någon genom en datingsida? folk är ju helt verklighetsfrånvända, kan det bli mer onaturligt? när tog det slut med att träffa en kvinna på krogen eller var somhelst annat än på nätet? jävla loosers, o folk undrar varför varför dom aldrig får till det, ja killarna då då.
Citera
2025-03-30, 06:01
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetinSthlm
Troligtvis har inte kvinnan uppfattat diskussionen som lika intressant och givande.

Det finns en otrolig mängd ”markörer” som får mig att inte vilja fortsätta en diskussion, förutom de mest givna som att någon är otrevlig så är dessa några av de vanligaste:
-Han kan inte formulera sig/stava
-Han säger att hans ex var psykopat
-Han ber om avklädda bilder/helkroppsbilder för tidigt
-Han skriver för mycket och väntar sig svar inom 5 minuter
-Han lovebombar och skriver att man är den mest fantastiska människan han någonsin mött/sett osv
-Han skriver något som är en dealbreaker, för mig ex. att han är långtidsarbetslös, har suttit i fängelse, har någon sexuell preferens som inte matchar
-Han börjar prata sex för tidigt
-Han är tråkig
-Han ställer för privata frågor för snabbt och blir sur om man inte vill svara
-Generellt att han blir sur/kränkt
-Han är rasist, homofob eller Trumpanhängare
Du gör det verkligen inte lätt för dig själv du!
Det fetade är alltid för tidigt i min värld.

Skulle gärna se listan på "markörer" som får dig att vilja fortsätta en konversation, om den överhuvudtaget existerar.

Citat:
Ursprungligen postat av AllanHanEballHan
Vem fan vill träffa någon genom en datingsida? folk är ju helt verklighetsfrånvända, kan det bli mer onaturligt? när tog det slut med att träffa en kvinna på krogen eller var somhelst annat än på nätet? jävla loosers, o folk undrar varför varför dom aldrig får till det, ja killarna då då.
Kärlek vid första ögonkastet är sällsynt i det verkliga livet, men här tror man att det funkar via en dejtingapp?

Tycker synd om både killarna och tjejerna idag, de missar så otroligt mycket. Att flörta vet de inte vad det är, tyvärr.
Citera
2025-03-30, 06:08
Medlem
AllanHanEballHans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Du gör det verkligen inte lätt för dig själv du!
Det fetade är alltid för tidigt i min värld.

Skulle gärna se listan på "markörer" som får dig att vilja fortsätta en konversation, om den överhuvudtaget existerar.

Kärlek vid första ögonkastet är sällsynt i det verkliga livet, men här tror man att det funkar via en dejtingapp?

Tycker synd om både killarna och tjejerna idag, de missar så otroligt mycket. Att flörta vet de inte vad det är, tyvärr.
Ja, när försvann att man är ute o röjer, festar o har kul? eller för den delen träffar någon genom kompisar, jobb eller vadsom? allt annat än att sitta i en jävla app, sen är killarna så blåsta med och tror de är guds gåva till kvinnorna, där går garanterat 1000 killar på varje fruntimmer och de tycker det är sååå märkligt att just de inte blir utvalda, de skrev ju så fint, har fina foto och är så jävla duktiga.
Citera
2025-03-30, 06:20
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ja, när försvann att man är ute o röjer, festar o har kul? eller för den delen träffar någon genom kompisar, jobb eller vadsom? allt annat än att sitta i en jävla app, sen är killarna så blåsta med och tror de är guds gåva till kvinnorna, där går garanterat 1000 killar på varje fruntimmer och de tycker det är sååå märkligt att just de inte blir utvalda, de skrev ju så fint, har fina foto och är så jävla duktiga.

Liite gulligt är det allt ändå.

Det är offerkoftan och den taskiga kvinnosynen som är avtändande.
Att killar är lättvälta och hugger på allt i kjol, gör inte livet lättare för tjejerna. Alla letar ju till syvende och sist efter den rätta, vilket är EN person. Denne är kanske lättare att hitta om man inte har tusen att välja på och kan fokusera på en i taget.

Killarna anser att tjejerna är kräsna och ser det som negativt. Men vill de verkligen ha en tjej utan krav som tar vem som helst? Tror inte att de har tänkt över det här ordentligt.
Citera
2025-03-30, 07:09
Medlem
Citat:

Varför så upprörd? Du kanske ska slappna av lite, verkar ju funka för många
Citera
2025-03-30, 07:23
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay

I början är du intressant, sen kommer de ny kille som är lite mer intressantare

Varför lägga energi och förklara de, dom går vidare i sitt liv, du var bara nån i mängden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in