2025-03-29, 20:32
Medlem
acephalias avatar
Som andra har svarat så glider män ofta rätt snabbt in på sex eller att skicka bilder. De dödar det.
Senast redigerad av acephalia 2025-03-29 kl. 21:00.
Citera
2025-03-29, 20:41
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acephalia
Som andra har svarat så glider män ofta rätt snabbt in på sex eller att skicka bilder. Det dödar det.
Det har jag aldrig gjort, men blivit ghostad en hel del gånger...

Det är helt enkelt så att kvinnor har en hel jävla godisbutik utbudsmässigt, om hon inte väger 150kg, medan männen får nöja sig med smulorna!

Men en tumregel jag har, om tjejen är intresserad på riktigt, då är det hon som skriver först!
Citera
2025-03-29, 20:52
Medlem
Findusofelixs avatar
Min teori är att det är knutet till personlighet mera än kön och att onlinedejting skruvar upp det hela till en dålig nivå.
En del tycker att det är "onödigt" att skriva den andre på näsan att man inte längre vill prata, så dom anser att det är bättre att bara låta det hela rinna ut i sanden.

En del andra tycker bättre om att få ett "du jag ser ingen fortsättning på detta så jag tackar för mig" , men en del som får liknande fras surnar ihop och blir otrevliga.
I ett sånt läge kan det vara enklare att bara låta bli att svara och kanske blocka, för det står sällan "knasboll" i pannan på dom män som inte kan ta ett vänligt nej tack. Det vet man aldrig i förväg.

Enligt vad jag läser att andra kvinnor berättar, så har en del annat igång samtidigt som dom chattar med en man. Så när maten kokar i köket så ägnar dom sig åt det en stund, och så uppstår något annat och rätt som det är skriver ytterligare en man som hon väntat på svar ifrån. Då svarar hon honom och den förste blir lite bortglömd, sen känns det knasigt att återgå till den så hon låter bli.

Har själv aldrig ghostat, men upplever att en del män inte kan ta ett "nej tack" särskilt bra, då kommer det okvädningsord för att man är vänlig och säger som det är. Dock så ghostar män rätt friskt också, och då båda könen gör det så antar jag att det mera har med personlighet att göra om man ghostar eller berättar att man inte längre har något intresse.
Då kvinnor generellt sett har flera alternativ och kanske har fler igång samtidigt, så finns väl risk att det oftare är en man som råkar ut för ghosting även om båda könen är lika goda kålsupare...
Citera
2025-03-29, 20:55
Medlem
Det är många kukar på varje höna. Det borde väl alla veta som hänger på den typen av sidor.
Citera
2025-03-29, 20:58
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Dom matchar med en snyggare man och börjar därför att ghosta dig. Du hade inte det som kvinnan efterfrågade.
Citera
2025-03-29, 21:01
Medlem
acephalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Det har jag aldrig gjort, men blivit ghostad en hel del gånger...

Det är helt enkelt så att kvinnor har en hel jävla godisbutik utbudsmässigt, om hon inte väger 150kg, medan männen får nöja sig med smulorna!

Men en tumregel jag har, om tjejen är intresserad på riktigt, då är det hon som skriver först!
Inga snygga tjejer skriver först...
Citera
2025-03-29, 21:04
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acephalia
Inga snygga tjejer skriver först...
Haha jodå, det har hänt!
Citera
2025-03-29, 21:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Vad är "markörer" som får er att inte vilja fortsätta en konversation?
De kan inbilla sig själva att du ligger sömnlös och är helt uppgiven och startar trådar på Flashback med de själva ligger sömnlösa och är helt uppgivna och startar Onlyfans över nån kille som pumpade och dumpade.
Citera
2025-03-29, 21:11
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Dom matchar med en snyggare man och börjar därför att ghosta dig.

Detta är aldrig anledningen.

Det är alltid som så många andra skrivit att det blir sexuella inviter på ett osexigt sätt, skicka bilder eller liknande. Eller en halvnakenbild man inte ville ha.

Alternativt att man har noll kemi och konversationerna blir tomma vad man än försöker prata om.
Citera
2025-03-29, 21:14
Medlem
Longest-covids avatar
Att ni är creepy eller pantade
Citera
2025-03-29, 21:21
Medlem
Kan ju vara så att hon har annat att göra än att svara dig?
Du kanske inte är så intressant egentligen.
Kanske är det något med dig som gjort henne misstänksam...
Andra män som är mer intressanta?
Kom ihåg att du inte är den ende hanen som vill komma innanför ....

Vi är de som väljer.
Bara acceptera.
Citera
2025-03-29, 21:22
Medlem
IgelBollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Här är svaret:
Många män tar ett svar som en uppmuntran. Alltså även om man svarar "Tack men nej tack".

Därför är det enklare att inte svara alls.
Då är det bättre att avmatcha. Så varför avmatchar man inte och väljer att ghosta istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in