Citat:
Ursprungligen postat av
UppmarksamhetsHora
Ditt resonemang håller inte. Det finns inget linjärt samband mellan pris och kvalitet på utbildningen.
En timme för 3000 är inte nödvändigtvis bättre än en timme för 800. Olika körskolor har olika priser. Förutsätter att vi talar om godkända skolor.
Om det var som du sa så skulle en lektion för 20 000 lära studenten allt på en timme.
Jag är helt enig om att man skall lära sig ordentligt och ta de lektioner som behövs. Det är dock en annan sak än olika skolors prissättning.
Du väljer att helt missuppfatta vad jag skriver och avslutar med att lägga en (egen) helt felaktig slutsats på mitt resonemang. Det måste vara väldigt svårt att leva med en så dålig läsförståelse.
Olika skolor har olika förutsättningar, de ligger på olika ställen (stad/landsbygd), har olika egna områden, olika hojar och erbjuder olika utbildningar. Väljer man en skola som kör lite äldre hojar, servar dem mer sällan (med resultatet att de är mer svårkörda) och inte har en egen bana utan får trängas på gemensamma öppna utrymmen - ja, då kan timmarna vara billigare än på en skola som har egen inhägnad bana, nya hojar och erbjuder lån av full utrustning. Man får förstås välja som man vill, men det är lämpligt att göra en del egen efterforskning på varför en skola kostar som den gör.