Citat:
Ursprungligen postat av
drKickass
Mm, men du är inte så trovärdig i ditt bashande (höhö), av Debian.
Skulle, likt andra i tråden, fortfarande säga att dina bekymmer med Debian är mer dig eller din hårdvara, än disten i sig.
Eventuella bekymmer med endast Debian, som inte existerar i LMDE kan säkert förekomma, men eftersom Debian är av den storleken det är, så skulle jag säga att risken för att detta inte är åtgärdas inom en väldigt kort tidsrymd är obefintlig. Det är därför jag och andra i tråden hävdar att ditt nedsablande av Debian inte är trovärdigt.
Med det sagt så håller jag fortfarande med om att Cinnamon och Linux Mint är utmärkt för en emigrerad Win-användare, och LMDE är ännu bättre än Mint.
Du verkar sakna läsförståelse. Jag har skrivit flera gånger att Debian INTE är dåligt, men LMDE är bättre och mer användarvänligt, särskilt för nybörjare. Detta bekräftas också av googlande där det kommer hur många resultat som helst. Söker man på användarvänlighet för nybörjare så rekommenderas INTE Debian utan snarare mint. Som jag också nämnt så har jag installerat flertalet Intel-macar med både debian och lmde, där debian inte har haft drivrutiner till all hårdvara, trots non-free drivers, varav lmde HAR haft drivrutiner som funkat direkt out of the box. Även detta bekräftas överallt på nätet. har i vissa fall även stött på samma problem på några få olika pc med, så inte bara macar. Även detta bekräftas av otaliga forum. Du verkar vara en debian-fanboy som inte tål att din älskade distro inte hör till de som rekommenderas för nybörjare eller är lika användarvänliga som lmde.
Problemen jag haft med Debian sträcker sig från Debian 11 till 13. Så vilken "rimlig" tidsrymd snackar vi om?
Bekymmerna med Debian är INTE jag då jag som sagt testat alla möjliga sätt att utföra de olika åtgärderna på, både med eget kunnande, hjälp av olika ai (alla ai hallicunerar inte med sånt), olika forumtrådar om exakt samma sak där specifika kommandon skrivit som jag kopierat rakt av. Dessutom flertalet trådar med folk med samma problem som utfört samma åtgärder och fortfarande inte fått det att fungera. Trots hjälp från proffs.
Antalet datorer jag haft problemen med är ungefär 8-9st olika. Alla av olika modeller och tillverkare. Menar du att jag skulle ha lyckats få tag i 8-9 datorer som är de mest inkompatibla med Debian i världen?