2025-03-29, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Äter ni när kollega tar med sig hembakt till jobbet? Jag kan bli direkt äcklad och tänka att dom bakat på ett ohygieniskt sätt. Och om jag nu tvångsmässigt smakat av ren artighet är det oftast inte gott.

Det absolut otäckaste jag varit med om var när en kollegas barn hade bakat chokladbollar och hon tog med för att bjuda på.

Nå, äter ni av kollegors (eller andras) hembak?

Ja, men är ju tvungen och det är av artighet på samma sätt som man pratar med sina kollegor fanns man inte har något gemensamt med dessa överhuvudtaget... vissa föraktar man och vissa tycker man är knäppbollar, vissa beundrar man -- men gemensamt så har man ingen kontakt med dessa utanför arbetet.
Citera
2025-03-29, 00:26
Medlem
Bubba00s avatar
Alltid uppskattat när någon avstår från fikat. Det blir mer för oss som inte lider av bacillskräck och hypokondri. Idag förbarmade jag mig över tre rejäla chokladbollar som kollegan hade tagit med.
Citera
2025-03-29, 00:39
Medlem
Skulle hellre äta nåt som kollegans dreggelbarn har bakat än Pekkas handrullade chokladbollar iaf. Men även det skulle nog slinka ner om sötsuget var tillräckligt stort
Citera
2025-03-29, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Pizza är i alla fall gräddat i hög temperatur i en ugn till skillnad från chokladbollar som är ogräddat.
spelat väll ingen roll eftersom han petar på pizzan efter ugnen också.
Citera
2025-03-29, 01:48
Medlem
Har väl hänt
Citera
2025-03-29, 02:26
Medlem
Europes avatar
Jag verkar inte störas lika mycket över tanken på baciller om det gäller något en kvinna jag teoretiskt kan tänka mig bonka har vidrört. Kanske lite irrationellt, men så är det.
Citera
2025-03-29, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Äter ni när kollega tar med sig hembakt till jobbet? Jag kan bli direkt äcklad och tänka att dom bakat på ett ohygieniskt sätt. Och om jag nu tvångsmässigt smakat av ren artighet är det oftast inte gott.

Det absolut otäckaste jag varit med om var när en kollegas barn hade bakat chokladbollar och hon tog med för att bjuda på.

Nå, äter ni av kollegors (eller andras) hembak?
Du är för prydd och ett offer av dagens samhälle där allt ska vägas och vara perfekt enligt Sosse normen. Inse att du liksom miljoner svenskar är helt hjärntvättade.
Citera
2025-03-29, 02:50
Medlem
nej jag äter aldrig. jag tänker att det alltid finns en risk för att de lekar spruta på bulle och försöker få andra svennar att äta spermabulle nu
Citera
2025-03-29, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Nej
Jag äter endast det jag gjort eller min dotter
Hemma

Måste vara ett väldig tråkigt liv sätt ur ett matperspektiv du och din dotter lever. Antagligen växer din dotter upp och inser vilken dålig mamma/pappa du är.
Citera
2025-03-29, 08:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Snart kommer musslorna bjuda på baklava. Det äter jag absolute inte. Dels för att det är skitäckligt och dels rent hygieniskt.
Hjärntrusten är igång ser jag. Bsklava är grek/turkiskt. Från Medelhavsområdet.
Citera
2025-03-29, 08:34
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulStyving
Har ett vagt minne att användaren Skvallertackan gjorde en stor tråd där han förklarade att han bjöd sina kollegor på hembakat med inbakad sperma. Någon som kan hitta i arkivet?

(FB) Lägger Sperma i bakverk som jag tar med till jobbet

JUST DET, GE DETTA EN TANKE ALLIHOPA.
Citera
2025-03-29, 09:01
Medlem
Inte om personen ger ett ohygieniskt intryck överlag. Man lär ju känna sina kollegor och lär sig vilka som är noga med ordning och reda och vilka som aldrig ens ser att de har skit både under naglarna och över hela skrivbordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in