Äter ni när kollega tar med sig hembakt till jobbet? Jag kan bli direkt äcklad och tänka att dom bakat på ett ohygieniskt sätt. Och om jag nu tvångsmässigt smakat av ren artighet är det oftast inte gott.
Det absolut otäckaste jag varit med om var när en kollegas barn hade bakat chokladbollar och hon tog med för att bjuda på.
Nå, äter ni av kollegors (eller andras) hembak?
Kanske inte om deras barn bakat chokladbollar. Jag har sett hur det kan gå till..
Menar du uskor? Isåfall förstår jag dig. Men annars tar jag hellre SSK-Åsas hembak, än snickar-Bosses oklippta naglar med flens under. Vi skiljer oss nog på den punkten.
Självklart, älskar att äta av kollegors hembak. Brukar undvika att äta av köpkaka, eller ja kaka från affären. Bageri går bra. Det är helt enkelt inte värt kalorierna om det inte är hembakat enligt mig.
Äter ni när kollega tar med sig hembakt till jobbet? Jag kan bli direkt äcklad och tänka att dom bakat på ett ohygieniskt sätt. Och om jag nu tvångsmässigt smakat av ren artighet är det oftast inte gott.
Det absolut otäckaste jag varit med om var när en kollegas barn hade bakat chokladbollar och hon tog med för att bjuda på.
Nå, äter ni av kollegors (eller andras) hembak?
Jag är lite lik, men det beror alldeles på kollegan. De flesta går fetbort.
Exemplet med ungens chokladbollar skulle jag aldrig i mitt liv äta. Fy fan.
Menar du uskor? Isåfall förstår jag dig. Men annars tar jag hellre SSK-Åsas hembak, än snickar-Bosses oklippta naglar med flens under. Vi skiljer oss nog på den punkten.
Nej vi skiljer oss nog inte på den punkten, men helst tackar jag nej till både ssk-Åsas och skickar-Bosses hallongrottor (tänk hur dom använt sina otvättade e. coli-fingrar för att göra dom små hålen i degbollarna som dom sedan fyllt med hallonsylt).
Jag har kolleger på några arbetsplatser som bakar fantastiska kakor mm. Smakar alltid! Har inte sett ett enda fall ännu där detta skapat sjukfrånvaro och problem.
Nej vi skiljer oss nog inte på den punkten, men helst tackar jag nej till både ssk-Åsas och skickar-Bosses hallongrottor (tänk hur dom använt sina otvättade e. coli-fingrar för att göra dom små hålen i degbollarna som dom sedan fyllt med hallonsylt).
Vad tror du händer med eventuella bakterier när ett bakverk står 45 minuter i en 200-gradig ugn? Tror du på vålnader i kakorna också?
Däremot råa bollar, där ger jag dig en poäng! Pass på eventuell psoriasis också
Absolut, har inte autism eller någon annan diagnos så jag har inte såna här hjärnspöken.
Haha, håller med. Tant från mellanöstern hade bakat tårta till något bröllop och det blev kvar en del som följde med till arbetet och bjöds på. Det var intressant och förvånansvärt gott till kaffet
Många här i tråden är nog inte roliga att bjuda med på festen.
Haha den här tråden har verkligen dragit till sig Flashbacks elit av neurotiker. Snåla små autister som aldrig ens har tänkt tanken att själva bjuda Vore fantastiskt att se gruppen samlad live..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!