2025-03-28, 03:30
Medlem
gotets avatar
Under isen och snön på denna karga plats kan antika väsen och varelser lura. Kanske frusna i hundratusentals år eller mer. Jag har hört historier om mysterier och märkliga väsen på denna nästan outforskade kontinent. Oförklarliga försvinnanden, märkliga ljusfenomenen i skyn och vålnader som hemsöker dess extrema snöstormar. Vet ni om några bra dokumentärer som behandlar detta ämne? Eller kanske podcasts?

Vad tror ni lurar i kylan på denna uppenbart hemsökta kontinent? Känner ni till några historier eller berättelser från folk som varit där?
Citera
2025-03-28, 08:05
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gotet
Jag har hört historier om mysterier och märkliga väsen på denna nästan outforskade kontinent. Oförklarliga försvinnanden, märkliga ljusfenomenen i skyn och vålnader som hemsöker dess extrema snöstormar. Vet ni om några bra dokumentärer som behandlar detta ämne? Eller kanske podcasts?

Måste erkänna att du gav mig starka H. P. Lovecraft-vibbar!
Vad för något tänker du på och vad har du hört detta?
Citera
2025-03-28, 08:42
Tråden ligger förvisso i ockult-kategorin.

Men angående att det ligger massa spännande saker infrusna i Antarktis, så är en glaciär väldigt dynamisk inuti och tyngden längre ner i isen smular sönder det mesta.

Det finns garanterat en mängd okända mikroorganismer och organiska partiklar bundet i Antarktis isar, men intakta kroppar är väldigt osannolikt.
Citera
2025-03-28, 10:36
Medlem
Nyligen hittarde man något väldigt intressant.

https://illvet.se/naturen/isberg-lik...nnat-dromma-om

Citat:
Havsforskare har upptäckt en fascinerande värld, som på något mystiskt sätt ha varit mystiskt gömd under 150 meter is i hundratals år. Nu delar de bilder från den antarktiska havsbotten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in