2025-03-28, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korosau
Det där är som skillnaden mellan dråp och mord. I slutändan leder de till att man dödat någon. BPDare vill inledningsvis inte skada andra men jag har så otroligt svårt att tro att fallet är så i senare skeden.

De gör slut. De kommer tillbaka. De ljuger. Kan berätta om andra män för att triangulera och medvetet göra dig svartsjuk eller om man ska resa iväg med vänner/jobbresa så kan hon berätta "jag vet inte vad jag kan tänkas hitta på när du reser iväg" självmord? otrohet? Har man inte varit med om det här att känna sig tvingad att gå på äggskal för att inte rubba hennes mående i negativ riktning så vet man inte hur det är att leva i ett panopticon.

Den mentala misshandeln, oron, osäkerheten, tvivlet och i viss mån ångesten är svår att beskriva men är väldigt påtaglig när man befinner sig mitt i den med borderlinaren.

Jag har aldrig sett ett sådant mörker komma från en människa som mitt ex med BPD. Hon var verkligen Satan i slutskedet. BPD-häxor är troligtvis det värsta som en man kan stöta på.

Borderline som fått insikt har erkänt att dom medvetet varit elaka mot pojkvänner..

Tomaten vet nog detta men har målat in sig i ett hörn och försökt få borderline till helt omedvetna...

Tomaten fäktas just nu med sitt eget inre..
Citera
2025-03-28, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja. Tänk dig själv.

Vad är värst: att gå iväg och din partner är ledsen och tror att du ska överge henne, men du vet att så inte är fallet. Du säger det lugnt till henne och pussar henne. Sedan går du, lite stressad över situationen, men släpper det snabbt, eftersom du har så mycket att göra. Kanske skickar du ett litet sms med ett hjärta till din partner och tänker att det ska göra henne på gott humör. Men du släpper det hela (glatt ovetandes om hur svårt dåligt hon mår).

Eller att du (har borderline) och är övertygad om att din partner ska överge dig när hon går och när hon har gått, så vill du bara dö och måste göra allt för att inte följa impulsen av att vilja dö. Göra allt i din makt för att inte ta ditt eget liv. Livet är nattsvart och du vill helst bara skära upp dig själv och dö. Känner dig som en värdelös person och ångesten river hål i dig.

Det är liksom ingen idé att diskutera med en BPD-apologet som dig då du finner reson i deras agerande.

De kan vara otrogna i smyg och när sedan otroheten "passar" som vapen för att förstöra dig kan hon säga "Förresten så knullade jag med Fredrik i november. Jag tror du hade gjort den där kycklinggrytan då som jag tyckte var god och du hade köpt det där chilenska vinet. Fredrik sprutade mig i munnen."

Har du själv inte levt med en BPD-häxa så vet man inte ett skit vad de är kapabla till. Det är nämligen i ett förhållande som de tappar masken helt och hållet tids nog. Jag gissar att när de talar med psykologer och psykiatriker så är alltid masken på i någon mån. Vi som varit tillsammans med dem vet hur de är.
Citera
2025-03-28, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag är övertygad om att den bästa terapin är att leva ensam och utan relationer i tio år! Efter det kanske de inser att universum inte utgår från DEM. Men det har ju aldrig testats för alla lyckas söka upp nån ny direkt efter den förra...

Tja, det finns ju de som lever själva. De mår inte bättre för det. Så det är någon form av terapi som är det de behöver.
Citera
2025-03-28, 21:20
Medlem
RAtzs avatar
Citat:
Tycker ändå det är kul att höra att du mår bättre. Den där paranoian kanske kommer från hennes kritik tro? Att trycka ned andra för att de ska må bättre själva tillhör vanligheterna.

Jag tror du är duktig på det jobb du utför och hoppas de där tankarna överger dig en dag.

Ja nu har det gått nästan 2 månader. Men första perioden var horribel. Trodde hon skulle hitta på/göra något för att förstöra maximalt för mig efter jag lämnat henne men det har varit oroande tyst.

Ja jag tror det är från hennes kritik. För det var dagligen någonting och jag var dum nog o gjorde precis allt. Jobb 10 timmar om dagen, plus mestadels av allting hemma i hushållet. Men ändå var det inte riktigt nog.

Jag tror det kommer släppa en vacker dag med. Har nästan aldrig fått någon kritik på jobbet, men sen vet man inte heller om man får höra det. Vi svenskar är ju inte särskilt bra på att ge positiv feedback eller det omvända.
Citera
2025-03-28, 21:22
Medlem
Citat:
Det är liksom ingen idé att diskutera med en BPD-apologet som dig då du finner reson i deras agerande.

De kan vara otrogna i smyg och när sedan otroheten "passar" som vapen för att förstöra dig kan hon säga "Förresten så knullade jag med Fredrik i november. Jag tror du hade gjort den där kycklinggrytan då som jag tyckte var god och du hade köpt det där chilenska vinet. Fredrik sprutade mig i munnen."

Har du själv inte levt med en BPD-häxa så vet man inte ett skit vad de är kapabla till. Det är nämligen i ett förhållande som de tappar masken helt och hållet tids nog. Jag gissar att när de talar med psykologer och psykiatriker så är alltid masken på i någon mån. Vi som varit tillsammans med dem vet hur de är.

Exakt så...

Dom vill skada dig så mkt det går...

För enligt deras logik så hat du ju skadat dom innan som svarade dåligt på ett SMS...typ..

Dom blev triggade och nu ska Fredik knullas och du ska få reda på det !

Tomaten menar att dom gör inget medvetet...
Citera
2025-03-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Borderline som fått insikt har erkänt att dom medvetet varit elaka mot pojkvänner..

Tomaten vet nog detta men har målat in sig i ett hörn och försökt få borderline till helt omedvetna...

Då har de inte bara borderline. Elaka sidor har ju i övrigt alla människor. Kan ju likaväl vara deras personlighetsdrag som är sådana. Som inte har med diagnosen att göra.

Med mitt eget inre? Om jag skriver om diabetes och har kunskap om diabetes, så tror du att jag har diabetes? Inser du hur tokigt det låter? Nej, jag har inte borderline. men jag har kunskap om det.
Citera
2025-03-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAtz
Ja nu har det gått nästan 2 månader. Men första perioden var horribel. Trodde hon skulle hitta på/göra något för att förstöra maximalt för mig efter jag lämnat henne men det har varit oroande tyst.

Ja jag tror det är från hennes kritik. För det var dagligen någonting och jag var dum nog o gjorde precis allt. Jobb 10 timmar om dagen, plus mestadels av allting hemma i hushållet. Men ändå var det inte riktigt nog.

Jag tror det kommer släppa en vacker dag med. Har nästan aldrig fått någon kritik på jobbet, men sen vet man inte heller om man får höra det. Vi svenskar är ju inte särskilt bra på att ge positiv feedback eller det omvända.

Du är paranoid för du gick på äggskal under större del av relationen...

Det skapas en enorm stress inom dig...
Citera
2025-03-28, 21:27
Medlem
Citat:
Då har de inte bara borderline. Elaka sidor har ju i övrigt alla människor. Kan ju likaväl vara deras personlighetsdrag som är sådana. Som inte har med diagnosen att göra.

Med mitt eget inre? Om jag skriver om diabetes och har kunskap om diabetes, så tror du att jag har diabetes? Inser du hur tokigt det låter? Nej, jag har inte borderline. men jag har kunskap om det.

Nu har jag både hört och läst om personer med Borderline som gått i terapi..

Alla har sagt att dom tyvärr varit mkt elaka och att skammen är stor...Men anledningen är ofta hämnd för att dom blivit triggade...

Att du återigen säger att alla dessa inte heller är renodlade Borderline så blir det tramsigt...

Vi kanske inte snart kan hitta en "renodlad" borderline
Citera
2025-03-28, 21:28
Medlem
Citat:
Du skriver att det är stor skillnad på Borderline och Narcissister...!

Menar du för offret eller personen med diagnosen...?

För personer som varit ihop med borderline kvinnor kanske hellre velat vara ihop med en narcissist kvinna...!

Funderat på det ?

För personerna med diagnoserna, givetvis. Vad deras syften med sina handlingar är osv.

Varför ska man överhuvudtaget vara tillsammans med någon man mår dåligt av att vara tillsammans med? Oavsett vad för diagnos denna har/inte har?
Citera
2025-03-28, 21:29
Medlem
Citat:

Det förvånar mig egentligen inte. Hämndlystenheten och elakheten de besitter är så världsfrånvänd att man kan tro att de är demoner.

Citat:

Jag tror du har rätt.
Citera
2025-03-28, 21:31
Medlem
Citat:
Menar du att Borderline inte skadar sin partner medvetet ??

Herregud....Vad naiv du är !!

Flera borderline som gått i terapi och fått stark insikt om sin diagnos har berättat vad dom gjort i sina tidigare relationer osv...

Hur har du missat detta ?

Precis. De har fått stark insikt under terapin vad de har ställt till med för sina närstående. Dvs.: de fattade inte detta innan terapin... De agerade bara utifrån sina starka växlande känslor som de inte kunde reglera.

Tänk dig att du är totalt omedveten om att du har en tagg som sticker alla i din omgivning. Du vet inte om detta. Men så går du i terapi och plötsligt blir taggen synlig för dig. Och nu kan du börja arbeta med att sluta sticka din omgivning omedvetet.
Citera
2025-03-28, 21:33
Medlem
Citat:
För personerna med diagnoserna, givetvis. Vad deras syften med sina handlingar är osv.

Varför ska man överhuvudtaget vara tillsammans med någon man mår dåligt av att vara tillsammans med? Oavsett vad för diagnos denna har/inte har?

I båda fallen handlar det om lovebombing...

Nu ska jag säga en sak som troligen får dig att fundera lite ...

Du har rätt i att vem fan vill leva med någon som gör en illa !...

Men båda bär en mask första perioden...

Ingen man påstår att man varit ihop med en borderline i 4år och att redan på första dejten blev han illa bemött...

Vad tänker du om den likheten ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in