• 1
  • 2
2025-03-27, 15:44
Medlem
Islam: Befolkningen växer, men det finns ingen vetenskaplig utveckling.

Feminism: Befolkningen minskar, och det finns ingen vetenskaplig utveckling.

Gemensamt: Båda har strikt censur av samhälle och kultur, samt en onödigt konservativ syn på kön och sexualitet.

Ärligt talat, jag tycker att islam och feminism är de sämsta ideologierna som mänskligheten har skapat. Auktoritära system kan åtminstone leda till snabb vetenskaplig utveckling genom enhetlig politisk styrning, men vad har islam och feminism för fördelar?

Islam har åtminstone fördelen att det kan öka befolkningen, men jag kan verkligen inte se några fördelar med feminism.

Om varken den västerländska liberalismen, som födde feminismen, eller islam hade funnits, skulle mänskligheten vid det här laget ha byggt en koloni på Mars.
2025-03-27, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow

Gemensamt: Båda har strikt censur av samhälle och kultur, samt en onödigt konservativ syn på kön och sexualitet.

Ärligt talat, jag tycker att islam och feminism är de sämsta ideologierna som mänskligheten har skapat. Auktoritära system kan åtminstone leda till snabb vetenskaplig utveckling genom enhetlig politisk styrning, men vad har islam och feminism för fördelar?

Islam har åtminstone fördelen att det kan öka befolkningen, men jag kan verkligen inte se några fördelar med feminism.

Om varken den västerländska liberalismen, som födde feminismen, eller islam hade funnits, skulle mänskligheten vid det här laget ha byggt en koloni på Mars.

På vilket sätt skulle feminismen ha en konservativ syn på sex och kön och vad tänker du vore det progressiva alternativet?

Feminsim och socialkonservatism har väldigt lite gemensamt.
2025-03-27, 16:34
Medlem
Citat:

Här har du ett index över hur jämställda olika länder är. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/J%C3...A4lldhetsindex

Med det i åtanke: Hur kan du mena på att ingen vetenskaplig utveckling sker där feminism finns och i vilka länder menar du på att den riktiga vetenskapliga utvecklingen sker?

Hur ställer du dig till det faktumet att många väldigt ojämställda länder har lägre födslotal än de jämställda? Kan du kanske ha missat nåt där?
2025-03-27, 16:41
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Citat:

Befolkningen växte eller födelsetalen var höga i det förindustriella samhället.

I det industriella samhället med massproduceringsteknik minskar befolkningen även med Islam vid rodret. Barn behövs helt enkelt inte i ett modernt samhälle.

Feminismen är en naturlig följd av att vi lämnade bondesamhället.
2025-03-27, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Här har du ett index över hur jämställda olika länder är. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/J%C3...A4lldhetsindex

Med det i åtanke: Hur kan du mena på att ingen vetenskaplig utveckling sker där feminism finns och i vilka länder menar du på att den riktiga vetenskapliga utvecklingen sker?

Hur ställer du dig till det faktumet att många väldigt ojämställda länder har lägre födslotal än de jämställda? Kan du kanske ha missat nåt där?

Jag anser att den största vetenskapliga utvecklingen är framstegen inom artificiell intelligens. Vad gör Västeuropa med sin höga jämställdhetsnivå? För närvarande leds AI-utvecklingen av USA och Kina. I USA drivs utvecklingen av vita män, indiska invandrarmän och kinesiska invandrarmän, medan den i Kina leds av kineser i landet. Vilken roll spelar feminismen? De striktaste regleringarna av AI finns i EU, där feminismen har stort inflytande. Europeiska feminister bidrar inte alls till AI-utvecklingen.

Och jag tror inte på de data som har förvrängts av västerländska liberaler efter deras egen agenda.

Sovjetunionen, en auktoritär stat där feminismen från västerländsk liberalism hade minst inflytande, skickade en satellit till Venus redan på 1960-talet och gjorde några av de största vetenskapliga framstegen.
2025-03-27, 17:14
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

Vilka nackdelar tycker du att Islam har?
2025-03-27, 17:24
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia

Det kan bara vara musliner som ser fördelar med islam. Det är en människofientlig och våldsam ideologi som berövar varje tänkande individ alla former av frihet.

Feminismen som grundidé är inte fel, oavsett kön ska alla ha samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter. Nutidens feminism har glömt grundidén och vill ha mer och mer och mer. Wollstonecraft vänder sig i graven.

Förutom islam borde marxism och ideologins avknoppningar kulturmarxism(där feminismen numera återfinns), kommunism och kritisk teori ses på med kritiska ögon.
2025-03-27, 17:31
Medlem
Citat:

Ärligt talat finns det inga fördelar. Om man ska hitta någon fördel med islam så är det att den ökar befolkningen och därmed håller befolkningsstrukturen stabil. Men även islam förlorar denna fördel när den blir mer västerländskt liberal. Som ett resultat av detta lider kvinnor i dessa länder av offer mentalitetspsykos och har låga födelsetal. Unga kvinnor följer inte längre traditionella sätt att leva, utan sugs istället in i feminism och en offermentalitet skapad av västerländsk propaganda som får dem att tro att de är diskriminerade. Man kan se det tydligt i exempel som Iran och Turkiet.

Om islam inte ens kan bidra till befolkningstillväxt, finns det inga fördelar alls. Vilken nytta har man av att leva sitt liv efter en sagobok skriven på 700-talet?

Jag anser att det är en värdelös ideologi.
2025-03-27, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Det kan bara vara musliner som ser fördelar med islam. Det är en människofientlig och våldsam ideologi som berövar varje tänkande individ alla former av frihet.

Feminismen som grundidé är inte fel, oavsett kön ska alla ha samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter. Nutidens feminism har glömt grundidén och vill ha mer och mer och mer. Wollstonecraft vänder sig i graven.

Förutom islam borde marxism och ideologins avknoppningar kulturmarxism(där feminismen numera återfinns), kommunism och kritisk teori ses på med kritiska ögon.

Feminism kan inte skapa DeepSeek. Den kan inte skapa ChatGPT. Den kan inte skapa Gemini. Den kan inte skapa deep learning.

Det feminism gör är att parasitera på mänsklighetens vetenskapliga framsteg och använda västerländska demokratiska system för att hota politiker genom röstning, om något inte passar deras agenda, för att begränsa vetenskaplig utveckling.

Om feminism var en överlägsen ideologi, skulle då inte den mest jämställda regionen, Europeiska unionen, ligga i topp inom AI-utveckling?

Men i verkligheten har EU, som är dominerat av feminister, knappt några AI-innovationer. Istället fokuserar de på att reglera och begränsa utvecklingen.
2025-03-27, 17:44
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Feminism kan inte skapa DeepSeek. Den kan inte skapa ChatGPT. Den kan inte skapa Gemini. Den kan inte skapa deep learning.

Det feminism gör är att parasitera på mänsklighetens vetenskapliga framsteg och använda västerländska demokratiska system för att hota politiker genom röstning, om något inte passar deras agenda, för att begränsa vetenskaplig utveckling.

Om feminism var en överlägsen ideologi, skulle då inte den mest jämställda regionen, Europeiska unionen, ligga i topp inom AI-utveckling?

Men i verkligheten har EU, som är dominerat av feminister, knappt några AI-innovationer. Istället fokuserar de på att reglera och begränsa utvecklingen.

Absolut. Ser du ett stöd för dagens feminism i mitt inlägg får du läsa om.

Precis som islam är en parasit på västerländerna. Skulle västerländerna behandla muslimer som muslimer behandlar oliktänkande i deras egna länder skulle inga muslimer existera i västerländerna, dvs de länderna som haft en upplysning och byggt sina nationer på de idéerna.
2025-03-27, 17:45
Medlem
Citat:
Nackdelarna för oss västerlänningar kan sammafattas med man får inte supa och inte knulla ex/frugans syrra.
2025-03-27, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Absolut. Ser du ett stöd för dagens feminism i mitt inlägg får du läsa om.

Precis som islam är en parasit på västerländerna. Skulle västerländerna behandla muslimer som muslimer behandlar oliktänkande i deras egna länder skulle inga muslimer existera i västerländerna, dvs de länderna som haft en upplysning och byggt sina nationer på de idéerna.

komma överens! Jag anser att både islam och feminism är parasiter som lever på rika samhällen. Den västerländska demokratin i sig verkar vara en förorenad jord som odlar skräpideologier.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in