2025-07-22, 17:07
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Potentialen i laget finns för att iallafall komma mellan 12-9. Men mycket om och men. Jag har Leksand som 13 eller 14 på förhandstipsen just nu. Med Malmö och Timrå som favoriter att göra sällskap i kval.

Vi kan nog inkludera Linköping och Örebro i det sällskapet också. HV ska man inte heller räkna bort.
Citera
2025-07-22, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Fbk scotingens ...Luke Philip 12 mål på de 2 sista säsongerna i AHL

1,78 cm

Jaa men bara 15 matcher säsongen 23/24. Hyfsat med poäng ändå. Dessutom lär han spela längre ned i laget. Värvad för bredden antar jag. Om han nu är klar vill säga.
Senast redigerad av Palkranen 2025-07-22 kl. 17:42.
Citera
2025-07-22, 18:35
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Jaa men bara 15 matcher säsongen 23/24. Hyfsat med poäng ändå. Dessutom lär han spela längre ned i laget. Värvad för bredden antar jag. Om han nu är klar vill säga.

Då passar det bättre, trodde han skulle ta Tomas Eks 57 p
Citera
2025-07-22, 18:54
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Han verkar kunna passa också
Citera
2025-07-22, 19:30
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Han verkar kunna passa också

Behövs väl helt klart någon mer forwards med rutin, då vi i nuläget bara har 12 forwards. Linus Johansson och Åslund brukar ju oftast vara skadade halva tiden av grundserien, så att gå in i säsongen med 12 forwards känns lite konstigt.

Skulle denna spelare sen visa sig göra 55 poäng kommer ju icke Färjestadarna här inne skrika om att Färjestad bara köper färdiga stjärnor. Men tror nog knappast Wallin ser detta som Tomaseks ersättare.

Nu drar Groleau också, hade väl kanske sett att andra backar stuckit före men antar att han har en ganska bra lön och vi har många backar.
Senast redigerad av GreenBastard 2025-07-22 kl. 19:36.
Citera
2025-07-22, 20:05
Medlem
Citat:

Tomasek går inte att ersätta ens med fantasilöner. Luke kanske var det bästa på marknaden men om han verkligen hamnar i Karlstad så är unlucky Luke mer passande.

Men döm inte boken från omslaget, utan låt han presentera sig.
Citera
2025-07-22, 20:07
Medlem
Vanstertrollets avatar
Walle har sagt att man vill ha lite mer stabilt tvåvägsspel snarare än en massa stjärnor som sprutar in 50+ poäng så jag förväntar mig ingen rak ersättare till Tomasek på den punkten. ”Ersättaren” är Zohorna och han kommer nog ligga på typ hälften av vad Tomasek gjorde förra säsongen, men förhoppningen är att laget som helhet ändå ska fungera bättre.

Groleau kan ruttna i KHL.
Citera
2025-07-22, 20:08
Medlem
Citat:

Kommer vår B1 i tid tro du Perry? Eller får vi vänta där vid juluppehållet.
Citera
2025-07-22, 20:12
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Behövs väl helt klart någon mer forwards med rutin, då vi i nuläget bara har 12 forwards. Linus Johansson och Åslund brukar ju oftast vara skadade halva tiden av grundserien, så att gå in i säsongen med 12 forwards känns lite konstigt.

Skulle denna spelare sen visa sig göra 55 poäng kommer ju icke Färjestadarna här inne skrika om att Färjestad bara köper färdiga stjärnor. Men tror nog knappast Wallin ser detta som Tomaseks ersättare.

Nu drar Groleau också, hade väl kanske sett att andra backar stuckit före men antar att han har en ganska bra lön och vi har många backar.
Ja nog behöver vi fler forwards allt.
Sen skulle jag gärna se att vi vågade plocka upp någon från J20 som kunde få vara med och lära och utvecklas också. Men då ska han såklart platsa bland 12 forwards också, och inte vara 13e. Då är det bättre att spela mycket i J20 istället.

Men helt klart behöver vi fler forwards. 12 stycken går man inte ens in i en säsong med, även om ingen av dem är skadedrabbade (Åslund och Linus).

Jag har ingen koll alls på denna Luke Philp annat än min snabba EP-scouting. Jag ser honom som en breddspelare helt klart, och det behöver vi som sagt när vi i nuläget bara har 12 forwards.

Hur någon här kan få det till att han skulle vara en ersättare till Tomasek förstår jag inte alls.

Groleau kommer jag inte sakna, han är en del av det pack jag vill/ville ha bort från FBK's backuppsättning. Men ja, visst finns det en eller två andra jag kanske skulle vilja skicka före honom, om jag ska rangordna.
Senast redigerad av Bartman777 2025-07-22 kl. 20:14.
Citera
2025-07-22, 20:12
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Kommer vår B1 i tid tro du Perry? Eller får vi vänta där vid juluppehållet.

Det blir i oktober när NHL trupperna är klara
Citera
2025-07-22, 21:33
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Det har ju sagts att Marcus Eriksson är gnagare sedan Fader Firsovs mörka förflutna. Tydligen var det inte en tillräcklig drivkraft för att han skulle våga sig på att förlänga pendlandet Norrköping-Södertälje med E4:ans beryktade sträcka mellan Södertälje och Stockholm. Macke vässade ändå armbågarna rejält i det senaste slutspelet jämfört med tidigare tycker jag, han drog sig inte ens för att ta till sin skolengelska för att håna Kalmars nordamerikan Vanderbeck när denne skadades, men att köra bil på Södertörns motorväg, där är han inte än. Södertörn är en tuff ö.

Nu blir det istället ”den gröna ön” och tystnaden på Belfasts lugna gator som bryts. Det är nämligen där karriären går vidare och där Mackes skolengelska skall fortsätta flöda och studsa som gula ärtor över bardisken. Men inte minst är det där de delikata McMacke-mackorna kommer att serveras i framtiden. Grattis Belfast.

(Det kan ju aldrig vara fel med ett varv i Belfast, men jag hoppas dock att Macke har några mackor kvar till att spela upp Vita Hästen i Allsvenskan med igen, och att han sedan får avsluta med att tröjan hissas i Himpan bredvid Firsovs. Det finns säkert, men jag kan inte påminna mig någon annanstans med far och son i samma tak).
Citera
2025-07-22, 21:56
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Luke Philp är helt klar för Färjestad enligt Tony Androckitis på Twitter, länk; https://x.com/TonyAndrock/status/1947624508728160518
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in