Citat:
Ursprungligen postat av
GreenBastard
Behövs väl helt klart någon mer forwards med rutin, då vi i nuläget bara har 12 forwards. Linus Johansson och Åslund brukar ju oftast vara skadade halva tiden av grundserien, så att gå in i säsongen med 12 forwards känns lite konstigt.
Skulle denna spelare sen visa sig göra 55 poäng kommer ju icke Färjestadarna här inne skrika om att Färjestad bara köper färdiga stjärnor. Men tror nog knappast Wallin ser detta som Tomaseks ersättare.
Nu drar Groleau också, hade väl kanske sett att andra backar stuckit före men antar att han har en ganska bra lön och vi har många backar.
Ja nog behöver vi fler forwards allt.
Sen skulle jag gärna se att vi vågade plocka upp någon från J20 som kunde få vara med och lära och utvecklas också. Men då ska han såklart platsa bland 12 forwards också, och inte vara 13e. Då är det bättre att spela mycket i J20 istället.
Men helt klart behöver vi fler forwards. 12 stycken går man inte ens in i en säsong med, även om ingen av dem är skadedrabbade (Åslund och Linus).
Jag har ingen koll alls på denna Luke Philp annat än min snabba EP-scouting. Jag ser honom som en breddspelare helt klart, och det behöver vi som sagt när vi i nuläget bara har 12 forwards.
Hur någon här kan få det till att han skulle vara en ersättare till Tomasek förstår jag inte alls.
Groleau kommer jag inte sakna, han är en del av det pack jag vill/ville ha bort från FBK's backuppsättning. Men ja, visst finns det en eller två andra jag kanske skulle vilja skicka före honom, om jag ska rangordna.