2025-07-21, 17:31
Medlem
Får inte riktigt grepp om hur bra värvningen av Elvenes egentligen är. Är han som Robert Rosén och gör sina linemates bättre eller behöver han spela med riktigt bra spelare för att skrapa ihop sina poäng. Mycket hänger på att han delvis kan ersätta Robert Rosén som spindeln i nätet.

Kommer verkligen Jacob Josefson ingå i Mesta mästarnas trupp, som spelande assisterande sportchef eller hur löser Djurgården det?
Senast redigerad av MitchRapp 2025-07-21 kl. 17:36.
Citera
2025-07-21, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Får inte riktigt grepp om hur bra värvningen av Elvenes egentligen är. Är han som Robert Rosén och gör sina linemates bättre eller behöver han spela med riktigt bra spelare för att skrapa ihop sina poäng. Mycket hänger på att han delvis kan ersätta Robert Rosén som spindeln i nätet.

Kommer verkligen Jacob Josefson ingå i Mesta mästarnas trupp, som spelande assisterande sportchef eller hur löser Djurgården det?

han slutade aldrig att träna, så han har hållt sig i god form hela tiden. men nu tränar han hela försäsongen med laget och han har fått klart av flertalet läkare att han kan spela. han tränar extra ute på hockey academy. så han kommer vara 100% redo när pucken släpps.
Citera
2025-07-21, 22:27
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oarlig
I september pucken släpps 100%.

Ska bli otroligt roligt att följa kommande säsong, tror vi alla är otroligt taggade. Leksands silly hittills kan beskrivas som otroligt stabil men kanske aningen tråkig i jämförelse med Brynäs, Dif och HV71.

De två sistnämnda verkar ha drabbats av panik och värvat för stora pengar på allt de kan tänkas komma över. Utan att ha benkoll så kan jag känna att den där eftertanken kanske saknas och man har bränt hela budgeten i juli månad. Skulle kännas sådär om jag var djurgårdare eller HV71 supporter. Tyvärr får jag säga att Brynäs, vår värsta antagonist ser starka ut!

Korta kommentarer om några spelare

Stefan Milosevic, billig, smart och extremt hårt jobbande spelare. Det här tror jag kan vara årets fynd till vad vi betalar!

Michael Lindqvist otroligt smart spelare som kommer få en bärande roll. Kan nog förvänta oss en rejäl nytändning för Lindqvist och god för 30-35 poäng!

Nolan Stevens det här är en klassvärvning! God även han för säg 35 poäng. Kan ha en liten startsträcka innan det lossnar!

Gabriel Fortier, en otroligt spännande värvning. Aningen svårbedömd men tror han har kapacitet att gå in på 30-40 poäng!

Vi har blivit av med lite dökött, fått in otroligt spännande värvningar och nya tränare. Jag tror vi spelar slutspel till våren, sen om det är via play in eller direktkval avvaktar jag någon vecka med.
Senast redigerad av Elvi 2025-07-21 kl. 22:35.
Citera
2025-07-21, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oarlig
I september pucken släpps 100%.

Ja, och Bandyklubben väntar fortfarande på sin B1
Citera
2025-07-22, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
han slutade aldrig att träna, så han har hållt sig i god form hela tiden. men nu tränar han hela försäsongen med laget och han har fått klart av flertalet läkare att han kan spela. han tränar extra ute på hockey academy. så han kommer vara 100% redo när pucken släpps.

Men kommer han bli en i laget när alla vet att han har jobbet som sportchef efter säsongen. Robert Rosén hoppade in nästan otränad och gjorde Lakers bättre omgående genom sin smarta hockey, så klart att Josefsson kan spela hockey också, men han är inte lika smart som Rosén och är tanken att han ska ta en ledande roll utanför isen eller tänker Djurgården att fortfarande är en ledande på isen? Han har eller kommer ha direkt kontakt med sportchefen som kanske inte är helt sund om det går trögt för laget.

Är det inte ett bekvämt beslut snarare än intressant lösning när de nu ska bygga ett lag för framtiden.

Michael Lindqvist är så slö, och varit dålig i många år i ett dåligt Färjestad. Överbetald i Karlstad och vet inte om det ser bättre ut i Leksand. Får du ut 35 poäng av honom måste du vara mer än nöjd.
Senast redigerad av MitchRapp 2025-07-22 kl. 07:24.
Citera
2025-07-22, 12:12
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Men kommer han bli en i laget när alla vet att han har jobbet som sportchef efter säsongen. Robert Rosén hoppade in nästan otränad och gjorde Lakers bättre omgående genom sin smarta hockey, så klart att Josefsson kan spela hockey också, men han är inte lika smart som Rosén och är tanken att han ska ta en ledande roll utanför isen eller tänker Djurgården att fortfarande är en ledande på isen? Han har eller kommer ha direkt kontakt med sportchefen som kanske inte är helt sund om det går trögt för laget.

Är det inte ett bekvämt beslut snarare än intressant lösning när de nu ska bygga ett lag för framtiden.

Michael Lindqvist är så slö, och varit dålig i många år i ett dåligt Färjestad. Överbetald i Karlstad och vet inte om det ser bättre ut i Leksand. Får du ut 35 poäng av honom måste du vara mer än nöjd.

Josefsson är flera nivåer bättre än Robert Rosén. Vad röker ni i Växjö egentligen?
Citera
2025-07-22, 12:14
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Ska bli otroligt roligt att följa kommande säsong, tror vi alla är otroligt taggade. Leksands silly hittills kan beskrivas som otroligt stabil men kanske aningen tråkig i jämförelse med Brynäs, Dif och HV71.

De två sistnämnda verkar ha drabbats av panik och värvat för stora pengar på allt de kan tänkas komma över. Utan att ha benkoll så kan jag känna att den där eftertanken kanske saknas och man har bränt hela budgeten i juli månad. Skulle kännas sådär om jag var djurgårdare eller HV71 supporter. Tyvärr får jag säga att Brynäs, vår värsta antagonist ser starka ut!

Stefan Milosevic, billig, smart och extremt hårt jobbande spelare. Det här tror jag kan vara årets fynd till vad vi betalar!

Michael Lindqvist otroligt smart spelare som kommer få en bärande roll. Kan nog förvänta oss en rejäl nytändning för Lindqvist och god för 30-35 poäng!

Nolan Stevens det här är en klassvärvning! God även han för säg 35 poäng. Kan ha en liten startsträcka innan det lossnar!

Gabriel Fortier, en otroligt spännande värvning. Aningen svårbedömd men tror han har kapacitet att gå in på 30-40 poäng!

Vi har blivit av med lite dökött, fått in otroligt spännande värvningar och nya tränare. Jag tror vi spelar slutspel till våren, sen om det är via play in eller direktkval avvaktar jag någon vecka med.

"otroligt", "klasspelare". Mannen, ni har värvat mellanmjölk och har en backsida som hade haft svårt att hävda sig i Hockeyallsvenskan. Åker inte ni ut är det en bragd.
Citera
2025-07-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Josefsson är flera nivåer bättre än Robert Rosén. Vad röker ni i Växjö egentligen?

Guldpipa,
Inte med pucken och att läsa spelet, men absolut på mycket annat. Rosén var ganska otränad när han gjorde comeback, men pucken hittade till hans blad, precis som vanligt. Josefsson är mer kämpa, men det finns många som kan göra det. Spelare som Rosén finns det väldigt få av, om ens någon.
Senast redigerad av MitchRapp 2025-07-22 kl. 13:14.
Citera
2025-07-22, 13:08
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi

Om Lindqvist kan få igång sin effektivitet från fornstora dagar så är han en tillgång, men hans gå rakt på mål och smärta iväg en handledare rakt i krysset som var lite det han var bra på, försvann helt efter skadorna han haft. Det känns som han varit lite för rädd att ta för sig och frågan är om handledsskadan han fick har dragit med sig några men som inte går bort.
Citera
2025-07-22, 14:08
Medlem
Luke Philp ryktas till Karlstad enligt Expressen.
Citera
2025-07-22, 14:48
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
"otroligt", "klasspelare". Mannen, ni har värvat mellanmjölk och har en backsida som hade haft svårt att hävda sig i Hockeyallsvenskan. Åker inte ni ut är det en bragd.
Svårt att hävda sig i allsvenskan är att ta i, men den är inte i toppskiktet så klart.

Lyytinen, Caito, Lundqvist och Anton Johansson är alla bra på SHL nivå. Milosevic och Strandell har en del att bevisa. En förmodad JVM spelare i Victor Johansson. Fred Nilsson är 02a och har börjat blomma ut.

Michael Lindqvists underliggande statistik i Färjestad visar på en bra spelare som kommit till en undanskymd roll bland alla stjärnor. Lär få spela mycket mer i Leksand, med PP och allt.

Stevens blir förmodligen skitbra eller skitdålig. Får hoppas han blir en Kopacka eller Tambellini och inte en Sam Vigneault i SHL.

Fortier får man också hoppas kan göra en säsong likt Trivigno i Brynäs. Liknade spelsätt och stats från AHL, blixtsnabba spelare brukar gå bra i SHL så jag har förhoppningar.

Slutligen måste ju Veronneau och Cehlarik upp ett par nivåer igen. Även Gidlöf som kanske är SHLs råaste talang måste klara av att axla förstaspaden, vilket kan vara jobbigt för en så ung spelare.

Lang, Vejdemo, Östman och Karlberg är stabila pjäser i SHL.

Potentialen i laget finns för att iallafall komma mellan 12-9. Men mycket om och men. Jag har Leksand som 13 eller 14 på förhandstipsen just nu. Med Malmö och Timrå som favoriter att göra sällskap i kval.
Citera
2025-07-22, 16:23
Medlem
perry2s avatar
Fbk scotingens ...Luke Philip 12 mål på de 2 sista säsongerna i AHL

1,78 cm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem