2025-04-12, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
David Lilja ryktades det väl om ett tag, om det är han du tänker på.

Såg bara något i rubriken på en låst artikel på Expressen. Så vet inte så mkt mer.
Citera
2025-04-12, 09:59
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Såg bara något i rubriken på en låst artikel på Expressen. Så vet inte så mkt mer.
Okej, han är den ende från Luleå jag hört om vad gäller Färjestad iaf.

Jag såg förövrigt precis på Färjestads hemsida att det nu är bekräftat att dessa lämnar truppen inför nästa säsong:

Max Lagace
Anders Lindbäck
Joel Nyström (lån från Carolina Hurricanes)
David Tomášek (Edmonton Oilers)
Marcus Westfält
Henrik Björklund
Oliver Eklind
Quinn Schmiemann

Att en lånad Nyström försvinner kan vi såklart inte göra så mycket åt. Men jag tycker det är mycket tråkigt att den enda övriga backen på denna lista är Schmeimann. Han var en av få som visade vilja och jävlaranamma på isen bland backarna. Honom hade jag gärna sett en förlängning med. Det finns ett helt gäng andra backar jag hellre ser lämna.

Jag tycker om Eklind och Björklund, så de hade också gärna fått stanna. Det var inte våra forwards det var fel på denna säsong, så jag vill helst inte ändra för mycket där.
Citera
2025-04-12, 11:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Jag gillar dig o IK O

Men inte O Ahlsenfeldt---det är en hemlighet..säg det inte till nån......
Du är en bra karl, Perry!

Apropå Alsenfelt: Martin Schreiber, KHC, förväntas presenteras av Redhawks inom kort. Kalmar blir plundrat på sina bästa spelare.
Citera
2025-04-13, 10:44
Avslutad
Nu är det bekräftat att Elvenes lämnar Leksand för spel i Lakers

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/XjAQEE/vaxjo-varvar-lucas-elvenes-fran-leksand

Kommer sakna honom faktiskt
Citera
2025-04-13, 10:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Nu är det bekräftat att Elvenes lämnar Leksand för spel i Lakers

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/XjAQEE/vaxjo-varvar-lucas-elvenes-fran-leksand

Kommer sakna honom faktiskt
Ingen vidare statistik dock, tycker inte det är någon större förlust
Citera
2025-04-13, 11:03
Medlem
Ezzelinos avatar
Ingen rast, ingen ro för unge Axel Sandin-Pellikka.

https://hockeysverige.se/sm-slutspel/sandin-pellikkas-tarfyllda-avsked-aker-over-till-nordamerika/

Citat:
"Som 14-åring kom en ung backtalang vid namn Axel Sandin-Pellikka till Skellefteå från Kiruna. Få kunde nog ana att han, sex år senare, skulle ha slagit alla tiders målrekord för en juniorback i SHL, vunnit Salming Trophy och varit bärande i Skellefteå AIK:s väg till ett SM-guld.

Men efter 107 SHL-matcher och 25 slutspelsmatcher är resan slut för den här gången.
– Det är jobbigt. Det är det som är det jobbigaste av allt. jag spelade här i sex år…det är tufft, säger han med tårar i ögonen efter semifinaluttåget mot Brynäs.
– Det är så många i den här föreningen som hjälpt mig på ett jävla bra sätt. Här har jag fått förutsättningar och kompisar för livet. Det är surt att lämna laget så här. Det är ett gäng grymma gubbar där inne som jag kommer sakna.

– Jag har fått göra drömmar till minnen här i Skellefteå. Det är tungt att lämna.
– Jag kommer sakna alla. Allt från ledarstab till kansliet till gubbarna i laget. Alla som jag hängt med utanför isen, de äldre som gett tips och sådana grejer…de är ovärderliga.---"

Det är rätt hårt med unga grabbar som ska lämna allt för att bli mer eller mindre livegna legoknektar i NHL, i bästa fall. Visst, de tjänar en massa pengar, men det livet, att flacka runt över en kontinent, i det bisarra USA med kanadensiska gränsområden, i 82 grundseriematcher, och om laget är bra en massa slutspelsmatcher, är inte något som passar alla.
Citera
2025-04-13, 11:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ingen vidare statistik dock, tycker inte det är någon större förlust

Tycker han ha varit bra i speciellt PP
Citera
2025-04-13, 11:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Filiph Engsund är klar för spel i IKO nästa säsong, och det ryktas om att brorsan Oscar också kan vara på väg från HV. Som en bonus talas det löst om Manuel Ågren från Lejkers.
Citera
2025-04-13, 12:30
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Filiph Engsund är klar för spel i IKO nästa säsong, och det ryktas om att brorsan Oscar också kan vara på väg från HV. Som en bonus talas det löst om Manuel Ågren från Lejkers.
Rykten i all ära med Oscar Engsund blickar mot Luleå än Oskarshamn, tar han sig loss från HV71 vilket kommer ske flyttar familjen upp till Luleå ånyo!
Citera
2025-04-13, 12:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Rykten i all ära med Oscar Engsund blickar mot Luleå än Oskarshamn, tar han sig loss från HV71 vilket kommer ske flyttar familjen upp till Luleå ånyo!
Vi får se! Oskarshamn är trots allt moderklubben.
Citera
2025-04-13, 13:29
Medlem
Ezzelinos avatar
Lagen bygger verkligen nytt vid den här tiden på året. På Eliteprospects står Skellefteå AIK nu med två målvakter, fem backar och nio forwards.

https://www.eliteprospects.com/team/22/skelleftea-aik
Citera
2025-04-13, 22:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Tycker han ha varit bra i speciellt PP
Absolut men han är inne på mycket baklängesmål med, hans +/- är inget att yvas över
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in