2025-05-02, 15:45
Medlem
Bartman777s avatar
Adam Werner skriver på två år för Modo!
https://www.modohockey.se/article/alrasvj-4ij6i1/view
Citera
2025-05-03, 10:05
Avslutad
Djurgården ska ha sagt nej till Fjällby. Nu har andra klubbar fyndläge, dock hade han nog för höga lönekrav.
Citera
2025-05-03, 10:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Adam Werner skriver på två år för Modo!
https://www.modohockey.se/article/alrasvj-4ij6i1/view

Inte direkt levt upp till förväntningarna. Allsvenskan är hans nivå.
Citera
2025-05-03, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Djurgården ska ha sagt nej till Fjällby. Nu har andra klubbar fyndläge, dock hade han nog för höga lönekrav.
Om han har ett högt lönekrav är han väl inte att betrakta som ett fynd? Tycker du att han är så bra?
Citera
2025-05-04, 07:19
Medlem
Bartman777s avatar
Oliver Eklind var en helt duglig breddspelare för Färjestad förra säsongen. Han stack inte ut på något sätt, men han var där och gjorde jobbet oavsett situation tycker jag.
Nästa säsong kommer han spela för Karlskoga: https://www.bikkarlskoga.se/article/479asvp-1eki1/view
Citera
2025-05-05, 10:30
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Han har lite svårt för att plocka målvakten i underläge bara

Jag minns något år när han var head coach för mitt Färjestad... vi låg under i slutminuterna med ett mål eller så. Han totalvägar att plocka målvakten och intervjun med honom efteråt utspelar sig så här:

Kommentatorn: Varför tog ni inte ut målvakten mot slutet?
Samuelsson: Såg det ut som vi hade någon chans att vända ändå eller?

Alltså, jag höll på att tappa hakan när jag hörde honom stå och säga så i en live-intervju i TV
Haha! Jag kan tycka att det är onödigt att plocka målvakten många gånger och att man gör det slentrianmässigt, men det var en kul kommentar. En del tränare har svårt att dölja sin bitterhet när de är missnöjda med lagets prestationer. Det gör knappast saken bättre.

Läste i alla fall en längre intervju med Samuelsson i lokaltidningen när han lämnade Nybro härom sisten och slogs återigen av hur klok och sansad den mannen är. En bra ledare.
Citera
2025-05-05, 10:41
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Oliver Eklind var en helt duglig breddspelare för Färjestad förra säsongen. Han stack inte ut på något sätt, men han var där och gjorde jobbet oavsett situation tycker jag.
Nästa säsong kommer han spela för Karlskoga: https://www.bikkarlskoga.se/article/479asvp-1eki1/view
BIK kommer ha ett bra lag även nästa säsong. Nytt är väl att Pistek drar till Tjeckien och att Plato stannar. Klubben drog igång en insamling för att kunna behålla Plato, som sen presenterades nån gång i förra veckan.
Citera
2025-05-05, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren

Enligt ryktet på stan ska han velat ha 260k i månaden och en garanterad plats i förstalinan.

Om det nu stämmer så förstår jag att Djurgården inte har råd. Vansinniga summor för en sådan spelare och Djurgården är nog lite försiktiga efter tidigare debacle med kontrakt när man låg i shl.
Citera
2025-05-05, 12:37
Medlem
Blot-Svens avatar
Lennström, kommer han välja FBK eller Linköping?
Citera
2025-05-05, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Lennström, kommer han välja FBK eller Linköping?
Tror det lutar åt LHC.

PJ har väldigt gott ögon till FBK:are men han sitter ju inte med det starkaste varumärket. Man går inte till LHC om man vill ha en rimlig chans att vinna guld och tvingas därmed kompensera detta med pengar.

Tycker Teddan har hanterat detta rätt klantigt att stå i tv och prata om kärleken till klubben nu under slutspelet och sedan ändå inte signa med FBK när man ändå matchar hans löneanspråk.

Jag gillar Teddan men man har väl hans mest brillianta stunder på näthinnan men han har haft en del strul med skador och även fått smak för droger. Riskfull värvning.
Citera
2025-05-05, 13:14
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Tror det lutar åt LHC.

PJ har väldigt gott ögon till FBK:are men han sitter ju inte med det starkaste varumärket. Man går inte till LHC om man vill ha en rimlig chans att vinna guld och tvingas därmed kompensera detta med pengar.

Tycker Teddan har hanterat detta rätt klantigt att stå i tv och prata om kärleken till klubben nu under slutspelet och sedan ändå inte signa med FBK när man ändå matchar hans löneanspråk.

Jag gillar Teddan men man har väl hans mest brillianta stunder på näthinnan men han har haft en del strul med skador och även fått smak för droger. Riskfull värvning.
Ja, det ser verkligen inte bra ut om valet faller på Linköping bara för att de bjuder över. Det enda klubbar som Linköping (och HV) kan erbjuda är riktigt bra betalt. Ger ofta en bitter eftersmak när det blir Linköping (eller HV). Men, men — det är kanske lika bra för FBK om just Lennström nobbar.
Citera
2025-05-05, 13:23
Medlem
Blot-Svens avatar
Det verkar som Oscar Engsund är i princip klar för Luleå. Att Luleå är svenska mästare nu skadar nog inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in