2025-05-02, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Va? Nej, det är inte gener som orsakar att kriminella väljer ut folk. Det är gener som orsakar huruvida man är receptibel för att anamma dessa kriminella beteenden eller inte. En normalbegåvad person vänder sig till föräldrar eller rättsväsendet om man blir påtryckt att gå med i kriminella gäng.

Jag skulle inte kalla det för "skitgener", men det är gener som innebär att man är mer mottaglig för kriminell verksamhet, korrekt.

Titta på vilken vidimerad studie som helst som sökt undersöka sambandet mellan kriminalitet och genetik, i synnerhet avseende tvillingstudier.

Nej, det förstår jag inte. Att vara ett brottsoffer kan du vara oavhängigt beteende eller genetiskt underlag. Det stämmer dock att personer som har ett genetiskt underlag som innebär att de är aggressiva sannolikt utsätter sig själva för brott i högre utsträckning än personer som inte besitter samma genetiska underlag.

Deskriptiv fakta ≠ normativitet. Lär dig skillnaden.

Deskriptivitet ≠ normativitet. Lär dig skillnaden.

För det första bör vi erkänna problemen, nämligen att genetiskt underbegåvade individer begår våldsbrott i Sverige och att det inte är samhällets fel. För det andra, när vi erkänt och förstått detta, bör vi låsa in dessa individer i fängelse under mycket lång tid eller livstid.

Vi ska alltså låsa in alla som vi anser ha undermåliga gener?

Hur gör vi gränsdragningen med vilka som har ""tillräckligt bra" och "undermåliga" gener?
Förhoppningsvis syftar du endast på dem som har begått BROTT. Jag kanske tolkar dig lite, lite för hårt. Menar du endast vid brott, så kan du bortse från ovanstående fråga om gränsdragning.
Hur ska vi förhindra inbördeskrig? Folk lär ju märka vad staten gör. Är väl lite naivt att tro att inget motstånd görs.

Min son är över normalbegåvning, enligt skolan. Han vände sig inte till oss föräldrar eller till rättsväsendet, då han som 12-åring tvingades att bli springpojke.

Om gener bestämmer så mycket som du säger, hur kan det då komma sig att en del kriminella blir rehabiliterande? Din predestinerade syn på generna borde rendera rehabilitering som en omöjlighet. Hur förklarar du då fenomenet och människan Eugene Vidoq?

Vidare: hur förklarar du att (Enligt FBI) så är 80% av alla seriemördare vita? De vita är ju enligt din tes "übermenchen", för att tala ditt favoritspråk.
Citera
2025-05-02, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Övriga mord,samt gruppvåldtäkter,är svarta överrepresenterade.
Hur förklarar du det?
Eftersom det är er tes om den vita rasens överlägsenhet som diskuteras, så behöver jag inte förklara något. Bevisbördan ligger på er.
Gener förklarar allt var tesen och endast de vita har goda gener enligt tesen.

Att seriemördare till 80% är vita är bevis nog för att ni har fel.

Om ni har rätt så skulle det ju rent logiskt gälla för alla sorters grova brott.

Och seriemord är ju de värsta av brott, tycker man inte det så är man både extremt korkad och helt omoralisk. Samt djupt okunnig.
Citera
2025-05-03, 00:45
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shagovlad
Vi ska alltså låsa in alla som vi anser ha undermåliga gener?
Ja, så länge de begår våldsbrott.
Citat:
Hur gör vi gränsdragningen med vilka som har ""tillräckligt bra" och "undermåliga" gener?
Förhoppningsvis syftar du endast på dem som har begått BROTT. Jag kanske tolkar dig lite, lite för hårt. Menar du endast vid brott, så kan du bortse från ovanstående fråga om gränsdragning.
Hur ska vi förhindra inbördeskrig? Folk lär ju märka vad staten gör. Är väl lite naivt att tro att inget motstånd görs.
Vi låser in de individer som begår våldsbrott. Precis som vi redan gör idag.
Citat:
Min son är över normalbegåvning, enligt skolan. Han vände sig inte till oss föräldrar eller till rättsväsendet, då han som 12-åring tvingades att bli springpojke.
Om skolan tror att han är över normalbegåvning så är min gissning att han är under normalbegåvning.
Citat:
Om gener bestämmer så mycket som du säger, hur kan det då komma sig att en del kriminella blir rehabiliterande? Din predestinerade syn på generna borde rendera rehabilitering som en omöjlighet. Hur förklarar du då fenomenet och människan Eugene Vidoq?
Ju äldre man blir, desto lugnare blir man som individ.
Citat:
Vidare: hur förklarar du att (Enligt FBI) så är 80% av alla seriemördare vita? De vita är ju enligt din tes "übermenchen", för att tala ditt favoritspråk.
Det krävs hög intelligens för att begå seriemord utan att åka fast.
Citera
2025-05-03, 01:17
Medlem
Citat:
Hmm.
Så du menar att om man växer upp där gängen finns och de går på en då man är barn och tvingar en att begå brott, så är det för att barnet ifråga har gener som gör att de väljer ut honom? (De ger honom annars stryk och hotar att ge sig på hans familj. Inte konstigt om en 12 åring då blir rädd).

Utsatta områden har ingen betydelse, så att man där löper större risk under uppväxten att terroriseras av äldre är ens eget fel, för att man bär på skitgener? Det är din tes, inte sant?

Kan du hänvisa mig till den forskningslitteraturen som fastställer vetenskapligt att allt som händer en människa i livet beror på vilja gener man har?

Enligt samma logik så drabbas brottsoffer då av brottslighet för att brottsoffren har dåliga gener. För allt är ju genetik, säger du, eller hur? 🤔

Blir du rånmördad imorgon så bör vi egentligen inte utreda det, utan vi hänger bara nån neger och slänger dig i en grav. Det var ju dina geners fel att de mördade dig? Sociala interaktioner är enligt dig en helt oväsentlig faktor. Eller hur?
Allt har ju bara med generna att göra, enligt dig. Då ska väl samma logik vändas mot dig om du blir ett brottsoffer? För du kör ju hårt på en-faktorsmodellen för att förklara allt, eller?

Vad är din lösning på kriminaliteten i Sverige?
Jag kan ana vad din lösning är, men du får gärna berätta själv om din "slutgiltiga lösning." 😊

Jag bor i Gottsunda. Ett utsatt område under perioder. Var har du bott? Inte i något utsatt område, gissar jag...? Privilegierad uppväxt?
japp - gängen väljer inte slumpmässigt, de har fan bättre koll än du och socialtanterna.

https://nyheter.ki.se/gener-kopplas-...ade-valdsbrott
https://www.expressen.se/kvallsposte...ocent-arftlig/
Citera
2025-05-03, 01:23
Medlem
Citat:
Ja, så länge de begår våldsbrott.
Vi låser in de individer som begår våldsbrott. Precis som vi redan gör idag.

Om skolan tror att han är över normalbegåvning så är min gissning att han är under normalbegåvning.

Ju äldre man blir, desto lugnare blir man som individ.

Ja. Man blir helt klart lugnare med stigande ålder, men förklara gärna vad fan det har med den vita rasens överlägsenhet att göra? Din förklaringsmodell var ju endast genetisk, remember?

Alla seriemördare har inte hög intelligens. Långt ifrån faktiskt. En minoritet har lite över medel, ett fåtal hög intelligens. Men det är långt ifrån att bekräfta din teori om den vita rasens överlägsna gener.

Att du förolämpar min sons intelligens är verkligen en djupt kränkande handling. Det säger mig mycket om vad för slags människa du är. Du tror inte att det har ett pris för dig att betala en dag, om du går omkring i livet och väcker hat gentemot dig själv? Tror du att du är osårbar och alltid kommer att komma undan med det? En dag säger du sådant IRL och har inget att gömma dig bakom. Vissa sitter kanske inne för nöjet att ta dig av daga. Har du tänkt på det? Har du en diagnos, undrar jag. Eftersom du är så extremt känslomässigt avtrubbad att du skriver vad som helst? Utan tanke på konsekvenser. Konsekvenstänkande, som du annars så hett omhuldar och prisar din höga intelligens att du är så superbra att tänka på? Borde inte dina fantastiska gener ha hindrat dig från att skriva något som kan ge dig grava konsekvenser?

Om du förolämpar folks barn IRL, tror du att det kan få konsekvenser för dig då? Borde inte dina vita supergener skydda dig från att haspla ur dig förolämpningar där du tigger om att bli mördad? Bli grovt misshandlad? Eller lida sociala konsekvenser? Kanske få sparken från jobbet då du förolämpar chefen eller en kollega?
Jag som trodde att du var en supermänniska. 😂 😂 😂 🤣 😂 🤣🖕🖕🖕
Senast redigerad av Shagovlad 2025-05-03 kl. 01:26.
Citera
2025-05-03, 01:37
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Värt att ifrågasätta, dock är det påstående inte inkorrekt.

Nivå intelligens är beroende utav det juridiska omständigheterna och förutsättningarna som är realiserade i ett samhälle eller en civilisation. När exempelvis ett samhälle saknar eller är avsevärt begränsades i form utav resurser och komptensen som krävs för att "sätta dit" en seriemördare, är intelligens i direkt relation till dessa faktorer, eftersom det inte finns resurser för att sätta fast individen som utför seriemördardandet. Vilket potentiellt kan vara relevant i dagsläget i kontexten utav Sveriges rättsväsende och relation till de begränsade resurser och befogenheter som präglar det.

Ju mer resurser, praktiskt befogenheter och även intelligens om existerar inom den juridiska sfären som har sitt primära syfte att "sätta dit" seriemördare, är i direkt relation till intelligensen utav seriemördaren som utför seriemördandet. Ju lägre intelligens den juridiska sfären, och även resurser som finns till förfogande, desto lägre lägre intelligens krävs det för att inte åka fast för seriemördaren.

Återigen har du rätt. Men en persons förmåga att undgå att "åka fast" hänger direkt ihop med hur skarpa de är som arbetar inom rättsväsendet och ska fånga seriemördare är.

För att förenkla: ju lägre intelligensnivå som finns tillgängligt i det juridiska systemet, ju längre intelligens krävs för att åka fast, och vice versa.

Detta kan i sin extrema form belysas tydligt i ett scenario där inget juridiskt system existerar. I avsaknad av rättsliga strukturer kan vem som helst, oavsett intelligensnivå, begå brott utan att riskera juridiska konsekvenser.

Detta innebär dock inte att individens eller medborgarens personliga incitament för att söka hämnd eller rättvisa skulle försvinna. I avsaknaden av formell rättvisa kan personliga initiativ och informella system för rättskipning uppstå som en reaktion på orättvisor.
Citera
2025-05-03, 03:28
Medlem
Citat:
Enligt FBI så är ca 80% av alla seriemördare i USA vita.
Hur förklarar du det?

82% enligt en studie från 1990, som tiytade på brott begångna långt tidigare. 1960 var USA 90% Vitt, så är även underrepresenterade som seriemördare.

Niggers är dock överrepresenterade som vanligt.

Förstår du inte per capita?
Citera
2025-05-03, 03:33
Medlem
Citat:
Eftersom kvinnor som grupp har högre impulskontroll än män, så måste det enligt din "logik", betyda att kvinnor är intelligentare än män. Eller hur?

Det är ju också så att ca 90% av alla brott begås av män.

Så du är alltså feminist, woke OCH rasist? 😂😂😂
Vad roligt, för du är då den första jag stött på.

Nej, det måste det inte. Jag förstår att du är en idiot, så låt mig ta det långsamt för dig.

Kvinnor har lägre intelligens än män, lite drygt 2-3 IQ och hamnar främst runt snittet medans mäns normalfördelning har en större mängd vid ytterkanterna.

Att intelligens korrelerar med impulskontroll innebär inte att alla människor med mer impulskontroll är intelligentare, främst då det är någonting som går att träna upp för normalbegåvade. T.ex. så har buddhistiska munkar bäst impulskontroll, men självfallet är inte alla genier.

Men när man ser på befolkningsstatistik så hamnar vi fort i genetiska begränsningar, främst då hos niggers och araber. De är primitivare, med mindre hjärnor vilket omöjliggör att de kan fungera i utvecklade västerländska samhällen.

Sedan kanske det går att träna upp i viss mån, men då rekommenderas det att denna träning sker i hemlandet.
Citera
2025-05-03, 07:30
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Nej, det måste det inte. Jag förstår att du är en idiot, så låt mig ta det långsamt för dig.

Kvinnor har lägre intelligens än män, lite drygt 2-3 IQ och hamnar främst runt snittet medans mäns normalfördelning har en större mängd vid ytterkanterna.

Att intelligens korrelerar med impulskontroll innebär inte att alla människor med mer impulskontroll är intelligentare, främst då det är någonting som går att träna upp för normalbegåvade. T.ex. så har buddhistiska munkar bäst impulskontroll, men självfallet är inte alla genier.

Men när man ser på befolkningsstatistik så hamnar vi fort i genetiska begränsningar, främst då hos niggers och araber. De är primitivare, med mindre hjärnor vilket omöjliggör att de kan fungera i utvecklade västerländska samhällen.

Sedan kanske det går att träna upp i viss mån, men då rekommenderas det att denna träning sker i hemlandet.

Träning kräver ju en viss mängd medvetenhet om saken/problemet, med början i en kognitiv förståelse.
Hur många nigger- och arabländer funderar över IQ och dess effekt på omgivningen? Jag tror inte att så många gör det.

Det är en rent fysiologisk fråga. Ur ras.

Citat:
Orientaler har i genomsnitt en kubiktum mer hjärnvävnad än vita, och vita har har hela fem kubiktum mer än svarta. Eftersom en kubiktum hjärnvävnad innehåller miljoner hjärnceller och hundratals miljoner kopplingar, bidrar skillnaden i hjärnstorlek till att förklara varför rasernas IQ skiljer sig åt.

Citat:
På 1800-talet fann den berömde neurologen Paul Broca att orientaler hade större och tyngre hjärnor än vita, medan vita hade större och tyngre hjärnor än svarta. Broca fann också att vita hjärnor hade en mer veckad yta än svarta hjärnor. (Ju mer veckad hjärnans yta är, desto fler hjärnceller kan den innehålla.) Vitas hjärnor hade också större frontallober som används för självbehärskning och planering.

Citat:
Dessa rasliga skillnader beträffade hjärnstorlek innebär att orientaler i snitt har omkring 102 miljoner fler hjärnceller än vita, och att vita har omkring 480 miljoner fler än svarta.
Senast redigerad av -GG 2025-05-03 kl. 07:34.
Citera
2025-05-03, 08:54
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ja. Man blir helt klart lugnare med stigande ålder, men förklara gärna vad fan det har med den vita rasens överlägsenhet att göra? Din förklaringsmodell var ju endast genetisk, remember?
Jösses. Vad fan babblar du om? Jag har aldrig nämnt något om "den vita rasens överlägsenhet". Alla folkgrupper blir lugnare ju äldre de blir, det har inte att göra med huruvida man är av den "vita rasen" eller inte.
Citat:
Alla seriemördare har inte hög intelligens. Långt ifrån faktiskt. En minoritet har lite över medel, ett fåtal hög intelligens. Men det är långt ifrån att bekräfta din teori om den vita rasens överlägsna gener
Som sagt, personer som begår seriemord är ofta psykopater som besitter hög intelligens. Personer som begår våldsdåd spontant besitter oftast låg intelligensnivå.
Citat:
Att du förolämpar min sons intelligens är verkligen en djupt kränkande handling. Det säger mig mycket om vad för slags människa du är. Du tror inte att det har ett pris för dig att betala en dag, om du går omkring i livet och väcker hat gentemot dig själv? Tror du att du är osårbar och alltid kommer att komma undan med det? En dag säger du sådant IRL och har inget att gömma dig bakom. Vissa sitter kanske inne för nöjet att ta dig av daga. Har du tänkt på det?
Det är inte mitt fel om din son besitter en låg intelligensnivå och du inte kan hantera det. Sök hjälp.
Citat:
Har du en diagnos, undrar jag. Eftersom du är så extremt känslomässigt avtrubbad att du skriver vad som helst? Utan tanke på konsekvenser. Konsekvenstänkande, som du annars så hett omhuldar och prisar din höga intelligens att du är så superbra att tänka på? Borde inte dina fantastiska gener ha hindrat dig från att skriva något som kan ge dig grava konsekvenser?
Vilka konsekvenser pratar du om? Att du blir "kränkt"? Det skiter jag fullständigt i.
Citat:
Om du förolämpar folks barn IRL, tror du att det kan få konsekvenser för dig då? Borde inte dina vita supergener skydda dig från att haspla ur dig förolämpningar där du tigger om att bli mördad? Bli grovt misshandlad? Eller lida sociala konsekvenser? Kanske få sparken från jobbet då du förolämpar chefen eller en kollega?
Jag som trodde att du var en supermänniska. 😂 😂 😂 🤣 😂 🤣🖕🖕🖕
Personer som besitter en låg intelligensnivå och saknar emotionell spärr begår oftast spontana våldsbrott, vilket du tycks vara ett exempel på.
Citera
2025-05-03, 08:56
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Krininaliteten har inget med genetik utam med miljö och kulturkrockar.
Nej, tyvärr visar forskningen entydigt att på det i huvudsak beror på genetiska faktorer. Miljön har en mycket liten påverkan.
Citera
2025-05-03, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Krininaliteten har inget med genetik utam med miljö och kulturkrockar.
okej då vet vi...

https://nyheter.ki.se/gener-kopplas-...ade-valdsbrott
https://www.expressen.se/kvallsposte...ocent-arftlig/
https://lakartidningen.se/aktuellt/2...r-hand-i-hand/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här