Citat:
Va? Nej, det är inte gener som orsakar att kriminella väljer ut folk. Det är gener som orsakar huruvida man är receptibel för att anamma dessa kriminella beteenden eller inte. En normalbegåvad person vänder sig till föräldrar eller rättsväsendet om man blir påtryckt att gå med i kriminella gäng.
Jag skulle inte kalla det för "skitgener", men det är gener som innebär att man är mer mottaglig för kriminell verksamhet, korrekt.
Titta på vilken vidimerad studie som helst som sökt undersöka sambandet mellan kriminalitet och genetik, i synnerhet avseende tvillingstudier.
Nej, det förstår jag inte. Att vara ett brottsoffer kan du vara oavhängigt beteende eller genetiskt underlag. Det stämmer dock att personer som har ett genetiskt underlag som innebär att de är aggressiva sannolikt utsätter sig själva för brott i högre utsträckning än personer som inte besitter samma genetiska underlag.
Deskriptiv fakta ≠ normativitet. Lär dig skillnaden.
Deskriptivitet ≠ normativitet. Lär dig skillnaden.
För det första bör vi erkänna problemen, nämligen att genetiskt underbegåvade individer begår våldsbrott i Sverige och att det inte är samhällets fel. För det andra, när vi erkänt och förstått detta, bör vi låsa in dessa individer i fängelse under mycket lång tid eller livstid.
Jag skulle inte kalla det för "skitgener", men det är gener som innebär att man är mer mottaglig för kriminell verksamhet, korrekt.
Titta på vilken vidimerad studie som helst som sökt undersöka sambandet mellan kriminalitet och genetik, i synnerhet avseende tvillingstudier.
Nej, det förstår jag inte. Att vara ett brottsoffer kan du vara oavhängigt beteende eller genetiskt underlag. Det stämmer dock att personer som har ett genetiskt underlag som innebär att de är aggressiva sannolikt utsätter sig själva för brott i högre utsträckning än personer som inte besitter samma genetiska underlag.
Deskriptiv fakta ≠ normativitet. Lär dig skillnaden.
Deskriptivitet ≠ normativitet. Lär dig skillnaden.
För det första bör vi erkänna problemen, nämligen att genetiskt underbegåvade individer begår våldsbrott i Sverige och att det inte är samhällets fel. För det andra, när vi erkänt och förstått detta, bör vi låsa in dessa individer i fängelse under mycket lång tid eller livstid.
Vi ska alltså låsa in alla som vi anser ha undermåliga gener?
Hur gör vi gränsdragningen med vilka som har ""tillräckligt bra" och "undermåliga" gener?
Förhoppningsvis syftar du endast på dem som har begått BROTT. Jag kanske tolkar dig lite, lite för hårt. Menar du endast vid brott, så kan du bortse från ovanstående fråga om gränsdragning.
Hur ska vi förhindra inbördeskrig? Folk lär ju märka vad staten gör. Är väl lite naivt att tro att inget motstånd görs.
Min son är över normalbegåvning, enligt skolan. Han vände sig inte till oss föräldrar eller till rättsväsendet, då han som 12-åring tvingades att bli springpojke.
Om gener bestämmer så mycket som du säger, hur kan det då komma sig att en del kriminella blir rehabiliterande? Din predestinerade syn på generna borde rendera rehabilitering som en omöjlighet. Hur förklarar du då fenomenet och människan Eugene Vidoq?
Vidare: hur förklarar du att (Enligt FBI) så är 80% av alla seriemördare vita? De vita är ju enligt din tes "übermenchen", för att tala ditt favoritspråk.