Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian66
Jag måste nog säga med ditt beteende skulle du nog lämna in körkortet istället.
Det är bara ett konstigt beteende. Varför kan man inte låta ungdomar för att ha lite roligt.
Vill du förbjuda alla mopeder också? Då kanske vi kan införa förbud på rullatorer också.
Det känns som att du är alldeles för mycket överkurs.
Ät lite frukost och lägg inte ner så mycket energi på massa onädigt bajs.
Ha lite "roligt" låt oss summera..
* Nedskräpning genom att kasta div mc donalds skräp ut genom vindrutan, läsk och ölburkar överallt
* Fyllekörning och buskörning
* Avsaknad från frisk luft och motion som ungdomar behöver genom att promenera eller cykla
* skapa onödiga risker I trafiken då det blir kolonnkörning då andra trafikanter inte kör om
* höga avgasutsläpp blir sista punkten, visste du att EPA traktorer inte har några utsläppkrav alls?
Vet du vad som händer när en förbränningsmotor inte når optimal verkningsgrad som i EPA traktorer?
De SPYR ut kväveoxider, som är direkt skadligt för allt levande. Ännu bättre när de har manipulerat och ställt på bränsleförbrukningen i bilen så att du får den där super häftiga effekten med oförbränt bränsle i avgaserna, dvs extremt mycket svart rök ur avgasröret.
Nej, Nej, Nej!
Vi ska inte dalta och tramsa med ungdomarna bakom dessa fordon enl TS efterfrågan. De ska bara bort från våra vägar! Vill ungdomar träna på att köra bil så låt det ske i kontrollerad miljö på en bana isåfall.
Moped kan man åka om man bor ute på landsbygden eller skaffa sig ett busskort.
Dagens snorungar skaffar ju inte ens sommarjobb, de som åker EPA är bortskämda yngel, när en annan var valp, 15, 16, 17 bast fick man trampa på en gammal cresent till sommarjobbet med matlåda i ryggan HELA sommarlovet.
När jag fyllde 18 hade jag råd med både körkortet och första bil själv fast päronen envisades med att lägga in en symbolisk slant.