2025-03-24, 15:31
Medlem
Nån som vet hur det gick för somalierna som krävde hus med trädgård och gungor av Sverige?
Dom tyckte det var orättvist att svenskarna bodde i hus "Allt är för alla i SVerige" sa/skrek dom

Fick dom huset?
Hur gick det sen, nån från Katrineholm som vet

Somalis in Sweden evicted, demand free housing and more money
https://youtu.be/0dPqotHhCfo?si=CbXdezFIf60nkV_v&t=119
Hela https://www.youtube.com/watch?v=0dPqotHhCfo

KRÄVER hus med gunga
https://youtu.be/WOxKjStK28c?si=LjZWQVZHayJE6KI_&t=58
Senast redigerad av BurnGazaBurn 2025-03-24 kl. 15:36.
Citera
2025-03-24, 15:36
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurnGazaBurn
Nån som vet hur det gick för somalierna som krävde hus med trädgård och gungor av Sverige?
Dom tyckte det var orättvist att svenskarna bodde i hus "Allt är för alla i SVerige" sa/skrek dom

Fick dom huset?

https://www.youtube.com/watch?v=0dPqotHhCfo

KRÄVER hus med gunga

Har du namnet på somalierna så är det väl bara att googla vart de bor. Bor de i hus så vet både du och jag att de inte köpt det för egna pengar.
Citera
2025-03-24, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har du namnet på somalierna så är det väl bara att googla vart de bor. Bor de i hus så vet både du och jag att de inte köpt det för egna pengar.

Det är väldigt svårt, eftersom de flesta heter samma
Citera
2025-03-24, 15:42
Medlem
Citat:

Fick dom huset?

KRÄVER hus med gunga
Kommer ihåg denna video.

Det blev någonstans här som jag började bli rasist. Det var inte denna video som gjorde mig rasist, men jag märkte av hur mycket girighet, kriminalitet och otacksamhet som fanns hos invandringen. Det skapade rasism hos mig.

Sverige är bra på att skämma bort invandrare. Kolla bara hur mycket gratis prylar man ger till Ukrainare. Trots dessa jobbar, så är det fritt fram för ukrainare att fortfarande få gratis saker.

''Hej, jag kommer från Ukraina, jag behöver cykel och iPhone.''.

Jag blir bara arg på Sverige som fortfarande skämmer ut invandrare.

Dessa fick nog inte sina hus. Men de skapade säkert frustration hos många.

Dessa förstod nog inte själva vad för elakheter de gjorde mot sitt egna folk. Skämma ut sitt egna folk och få hela Sverige att vakna upp.
Senast redigerad av Djicp 2025-03-24 kl. 15:47.
Citera
2025-03-24, 15:42
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Kolla Mr koll där du kan sortera på ålder osv så kanske det går att hitta ändå. Katrineholm, Somalie med rätt namn och ålder så kanske.
Citera
2025-03-24, 15:53
Medlem
Citat:
Citat:
Citat:
Kolla Mr koll där du kan sortera på ålder osv så kanske det går att hitta ändå. Katrineholm, Somalie med rätt namn och ålder så kanske.

Kanske via registret "GangRepeSweeden" som registrerade våldtäktsdomar ungefär som LexBase, innan registret lades ner

När man sökte på namnet Mohammed så kom säkert 500 sidor upp, jag skämtar inte

Kanske man kan ta tips på olika variationer av Muhammed och Wabdiwahi därifrån?
för att hjälpa till med MrKoll sökningen

Nån som har kopior kvar?
Jag har i min gamla dator skärmdump från registret kanske
Det var j ä v l l i gt många typiska somaliska namn, så man kanske kan få ideer därifrån att söka på ?
Senast redigerad av BurnGazaBurn 2025-03-24 kl. 15:56.
Citera
2025-03-24, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Kommer ihåg denna video.

Det blev någonstans här som jag började bli rasist. Det var inte denna video som gjorde mig rasist, men jag märkte av hur mycket girighet, kriminalitet och otacksamhet som fanns hos invandringen. Det skapade rasism hos mig.
[...]

jag förstår dig.
Kände/känner samma.
Man känner hur irritationen bubblar upp i magen, framförallt när man tänier på sina stackars föräldrar hur dom fick slita från morgon till kväll, så kommer utlänningar och ska H A allt gratis.
(och är sura och otacksamma och hatar svennar sen till råga på det också)

Hela klippet går inte att hitta, givetvis har vänsterregler på Youtube plockat bort, några enstaka små kanaler råkar ha kvar

I denna version är det bortklippt hur pojken i vitt berättar att dom vill ha Gungor och Trägård att leka i.
Inte vill ha uten KRÄVER!

TÄNK om vi flyttade Somalia för att semestra gratis och ville bo bättre än urbefolkningen, som dom dessutom ska -b e t a l a- för också! Hade kallats Kolonisering

Vi hade blivit utkörda med huvudet före, somalierna hade inte velat hämna vatten åt oss i brunnen menast vi låg och solade och gjorde barn. "-Men ni dicker ju vatten!!!! Hämta till oss också då! om ni ändå hämtar vatten kan ni väl ta två extra hinkar på huvudet!!" "Ska ni ha vatten men inte vi" hade det uppskattats tro, om semestrande svenskar kom och krävde sånt
Senast redigerad av BurnGazaBurn 2025-03-24 kl. 16:45.
Citera
2025-03-24, 17:25
Avstängd
Citat:
Kommer ihåg denna video.

Sverige är bra på att skämma bort invandrare. Kolla bara hur mycket gratis prylar man ger till Ukrainare. Trots dessa jobbar, så är det fritt fram för ukrainare att fortfarande få gratis saker.

Dessa förstod nog inte själva vad för elakheter de gjorde mot sitt egna folk. Skämma ut sitt egna folk och få hela Sverige att vakna upp.
Ukrainare är iallafall tacksamma.

Såg ukrainare som fick åka gratis på kollektivtrafiken i veckan igen och de tackade fortfarande spärrvakten på ett bra sätt vilket somalier aldrig skulle göra.
Citera
2025-03-24, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Ukrainare är iallafall tacksamma.

Såg ukrainare som fick åka gratis på kollektivtrafiken i veckan igen och de tackade fortfarande spärrvakten på ett bra sätt vilket somalier aldrig skulle göra.
Att fortsätta med artighet och dylikt, gör inte att det varken känns bra eller är bra, att dessa fortfarande får åka gratis.

Jag minns när Ukrainare började komma hit och fick ett unik kollektivtrafikkort att åka på och det blev helt gratis, utan att dessa betalade.

Att dessa får jobb är bra, men jag märker ifrån olika Facebookinlägg och andra ställen att dessa drar Ukraina-kortet och säger/skriver: ''Jag kommer ifrån Ukraina. Jag behöver en dator. Snälla, hjälp. Jag behöver. Någon som kan skänka, snälla? Tack!''

Att dessa tackar och är tacksamma, är bara strategi till att vi/svenskar skall fortsätta skänka. Dessa kan säga tack hur mycket som helst, det gör inte det hela bättre till att vi skall fortsätta skänka saker till dessa genom allt vad dessa pekar på.

Jag jobbar jag med, jag behöver ditten och datten också. Lika mycket som dessa Ukrainare som jobbar. Så vad är skillnaden rent exakt?

Att skänka saker från allra första början. Men Ukrainare som bott här i 3 år och jobbar: Undrar jag varför man i all sina dar fortfarande fortsätter skänka?

Jag börjar bli trött och arg och blir ännu mer frustrerad när dessa Ukrainare säger saker som: ''Jag kommer från Ukraina...''.

Jag börjar mer och mer luta mer åt Ryssland. Inget mer stöd åt Ukraina. Donald Trump gjorde bra ifrån sig att skälla på presidenten från Ukraina.

Jag är trött på alla invandring, kriminalitet och andra saker som kostar Sverige väldigt mycket pengar.

I min hemkommun så startar kommuner med idiotiska projekt, som kostar miljoner. Men att lägga pengar åt nödvändiga saker, ''det går inte''.

Samma sak med att vi i Sverige slösat en massa pengar åt Ukraina, gör bara mig arg.

Känns helt värdelöst att betala skatt, när saker går åt helt värdelösa saker helt i onödan.

Ukrainare kan säga tack hur mycket som helst. Vi skall inte skänka mer saker åt de!

Vi HAR HEMLÖSA SOM BEHÖVER HJÄLP OCH ANDRA MÄNNISKOR MED EKONOMISKA PROBLEM, SOM BEHÖVER LIKA MYCKET HJÄLP SOM VILKEN UKRAINARE SOM HELST!!!

''GRATIS IPHONE, CYKEL OCH MASSA ANNAT!''...Det räcker nu!
Citera
2025-03-24, 19:44
Medlem
Ja när kan det ha varit som den sanna bilden av hur dessa typer beter sig började nå ut till folk i allmänhet?

Var detta ungefär samtidigt som de där låtsasflyktingarna vägrade gå av en buss som hade kört dem till ett flyktingboende i Jämtland? Och sade att Jämtland var "ett helvete" och "värre än krigets Syrien" och de krävde att få bo i Stockholm...
Citera
2025-03-24, 19:45
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:

Fick dom huset?

KRÄVER hus med gunga

Du startar en tråd baserad på en 13 år gammal video, med felaktiga undertexter, där de som påstås “kräva” hus faktiskt pratar mycket bättre svenska än vad översättningen antyder. Har du ens lyssnat på vad som sägs i klippen, eller nöjer du dig med att tugga gammal rasistisk tuggummi direkt ur kommentarsfältet?

Det här är definitionen av desperat narrativbyggande: att klamra sig fast vid en gammal YouTube-video som översatts av någon som uppenbart knappt klarar grundskole-nivå i svenska, och sedan bygga ett helt folkförakt på det. Du vet att du kan spela upp klippet med ljud, va? För då hör man rätt snabbt att de inte “skriker krav” utan snarare uttrycker frustration och förvirring över sin situation – på fullt begriplig svenska dessutom.

Att du sedan sitter och spekulerar i “namn” och “MrKoll” och “GangRepeSweden” som om det vore något Scooby-Doo-avsnitt för konspirationstokar, det gör inte saken mer trovärdig. Det gör bara att du framstår som exakt det du låter som – en person med för lite att göra och för mycket ilska över fel saker.

Kort sagt:
– Nej, de fick nog inte sitt hus.
– Ja, de flesta lever antagligen exakt som alla andra nu – jobbar, betalar skatt, uppfostrar barn, försöker få livet att gå ihop.
– Och du? Du sitter fortfarande och dammar av gammal dynga från YouTube för att kunna känna något slags triumf över att en annan människa inte har en gungställning. Herregud.
Citera
2025-03-24, 19:51
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Kommer ihåg denna video.

Det är otroligt fascinerande hur en människa kan se en video, inte förstå vad som sägs i den, missförstå sammanhanget totalt – och ändå dra slutsatsen: “Japp, dags att bli rasist!”

Alltså… det är som att titta på ett avsnitt av Kalles Jul och plötsligt bli arg på ankor för att de bor i husvagnar.

Och du säger att invandrare är otacksamma? Bror, du lyckas klaga på andra människor som får en cykel – samtidigt som du har tillgång till internet, ett konto på Flashback, ett tangentbord som fungerar och ett språk du nästan behärskar. Är det inte exakt den där sortens självcentrerad, avundsjuk ilska du själv säger dig ogilla?

Du skriver att Sverige “skämmer ut invandrare”. Men snälla du – det är du som skämmer ut Sverige, inte de. Du är som en arg pappa som skriker åt barnen att sluta skrika. Och det där om Ukraina och iPhones? Du verkar ha förväxlat Facebook Marketplace med migrationspolitik.

Om den här videon var din väckarklocka in i rasism så kanske du borde ställa om den till “sunt förnuft” istället. Den signalen ringer du uppenbarligen aldrig på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in