Citat:
Ursprungligen postat av
Blatteman
Ukrainare är iallafall tacksamma.
Såg ukrainare som fick åka gratis på kollektivtrafiken i veckan igen och de tackade fortfarande spärrvakten på ett bra sätt vilket somalier aldrig skulle göra.
Att fortsätta med artighet och dylikt, gör inte att det varken känns bra eller är bra, att dessa fortfarande får åka gratis.
Jag minns när Ukrainare började komma hit och fick ett unik kollektivtrafikkort att åka på och det blev helt gratis, utan att dessa betalade.
Att dessa får jobb är bra, men jag märker ifrån olika Facebookinlägg och andra ställen att dessa drar Ukraina-kortet och säger/skriver: ''Jag kommer ifrån Ukraina. Jag behöver en dator. Snälla, hjälp. Jag behöver. Någon som kan skänka, snälla? Tack!''
Att dessa tackar och är tacksamma, är bara strategi till att vi/svenskar skall fortsätta skänka. Dessa kan säga tack hur mycket som helst, det gör inte det hela bättre till att vi skall fortsätta skänka saker till dessa genom allt vad dessa pekar på.
Jag jobbar jag med, jag behöver ditten och datten också. Lika mycket som dessa Ukrainare som jobbar. Så vad är skillnaden rent exakt?
Att skänka saker från allra första början. Men Ukrainare som bott här i 3 år och jobbar: Undrar jag varför man i all sina dar fortfarande fortsätter skänka?
Jag börjar bli trött och arg och blir ännu mer frustrerad när dessa Ukrainare säger saker som: ''Jag kommer från Ukraina...''.
Jag börjar mer och mer luta mer åt Ryssland. Inget mer stöd åt Ukraina. Donald Trump gjorde bra ifrån sig att skälla på presidenten från Ukraina.
Jag är trött på alla invandring, kriminalitet och andra saker som kostar Sverige väldigt mycket pengar.
I min hemkommun så startar kommuner med idiotiska projekt, som kostar miljoner. Men att lägga pengar åt nödvändiga saker, ''det går inte''.
Samma sak med att vi i Sverige slösat en massa pengar åt Ukraina, gör bara mig arg.
Känns helt värdelöst att betala skatt, när saker går åt helt värdelösa saker helt i onödan.
Ukrainare kan säga tack hur mycket som helst. Vi skall inte skänka mer saker åt de!
Vi HAR HEMLÖSA SOM BEHÖVER HJÄLP OCH ANDRA MÄNNISKOR MED EKONOMISKA PROBLEM, SOM BEHÖVER LIKA MYCKET HJÄLP SOM VILKEN UKRAINARE SOM HELST!!!
''GRATIS IPHONE, CYKEL OCH MASSA ANNAT!''...Det räcker nu!