Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-03-23, 16:28
Medlem
Är med i fbgruppen ”Totalt ointressant information” och såg precis den här tråden av Sven Eriksson.

” Har gått ner mer än 175kg i vikt utan piller/injektioner eller träning.

Gjort viktresan helt och hållet baserad på vetenskap/forskning och egenstudier i metabolisk hälsa.

Nästa steg är att utbilda sjukvården och förändra den. För de är totalt ute och cyklar.

Nope jag använder inte några filter 😉”

https://www.facebook.com/share/p/1GFKFvpTRm/?mibextid=wwXIfr

Läser på hans profil att han gjort det med carnivorediet och 92-timmarsfastor.

Sven kommenterar längre ned:
”Träning motverkar viktnedgång då det ger insulinpåslag hos obesita då cortisolet skjuter i höjden.

På köpet aktiveras binjurar hårt vilket påverkar hormoner neg...

Resultatet är utebliven viktnedgång..

Lagom är promenader på 15 min åt gången för cirkulation...”

Nyfiken på era tankar kring detta.
Citera
2025-03-23, 16:43
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annieluuv
Är med i fbgruppen ”Totalt ointressant information” och såg precis den här tråden av Sven Eriksson.

” Har gått ner mer än 175kg i vikt utan piller/injektioner eller träning.

Gjort viktresan helt och hållet baserad på vetenskap/forskning och egenstudier i metabolisk hälsa.

Nästa steg är att utbilda sjukvården och förändra den. För de är totalt ute och cyklar.

Nope jag använder inte några filter 😉”

https://www.facebook.com/share/p/1GFKFvpTRm/?mibextid=wwXIfr

Läser på hans profil att han gjort det med carnivorediet och 92-timmarsfastor.

Sven kommenterar längre ned:
”Träning motverkar viktnedgång då det ger insulinpåslag hos obesita då cortisolet skjuter i höjden.

På köpet aktiveras binjurar hårt vilket påverkar hormoner neg...

Resultatet är utebliven viktnedgång..

Lagom är promenader på 15 min åt gången för cirkulation...”

Nyfiken på era tankar kring detta.

Bra för honom. Men alla är vi olika och responderar olikt på mat, dieter och träning.
Citera
2025-03-23, 17:46
Medlem
Bra jobbat!
Citera
2025-03-23, 17:53
Medlem
Sven är en idiot men har trots det lyckats hitta en balanserad livsstil med lågintensiv vardagsaktivitet. Men att från det hoppa till slutsatser som att "träning motverkar viktnedgång" tyder på svår klenbegåvning. Naturligtvis måste man hitta en balanserad livsstil och det handlar om input och output. Inkomster och utgifter. Men att från det dra slutsatsen att räntebärande papper motverkar förmöghenhetsbildning bara för att man köpte Fingerprint på uppgången och sålde på topp är idioti. Men det finns klubbar för sånt med som Sven kan gå med i och förmodligen bli framgångsrik i med sina förutsättningar.
Citera
2025-03-23, 18:33
Medlem
Europes avatar
Jag undrar om hans inlägg verkligen platsar i den fejangruppen…

Hur som helst har jag själv märkt att jag har lättare att gå ned snabbt i vikt om jag endast tar promenader, eftersom jag har lättare för att fasta då. De får dock gärna vara längre promenader än 15 minuter. Men så fort jag gör hårdare arbete, speciellt styrketränar, så blir jag vrålhungrig. Och styrketräning bränner inte ens värst mycket kalorier. Så visst kan han ha en poäng.

Edit: Nackdelen är väl att ett bra friskt liv kräver fysisk aktivitet och att man har en god diet som man kan leva med permanent. Liknande knep fungerar kanske för en snabb viktnedgång, men problemet brukar vara att sedan lyckas hålla den lägre vikten, vilket kräver att man har anpassat sig till en diet som tillåter fysiskt aktivt liv och att man inte behöver plåga sig för att inte gå upp i vikt.

Själv ska jag droppa 20 kg på längre sikt, men ändå träna mycket för att behålla muskelmassa, så jag har gjort en överslagsräkning på vad jag får äta för att ligga lågt kalorimässigt, men ändå få i mig minst 160 g protein och annan viktig näring varje dag. Min akilleshäl verkar vara kvällarna, då jag ibland kan bli våldsamt hungrig, samtidigt som jag behöver kunna somna, men jag kommer hantera det genom att äta en burk tonfisk och eventuell frukt istället för mackor. Jag tror mitt sätt kommer underlätta att behålla vikten om jag lyckas få ned den, då det inte kräver fysisk inaktivitet och fasta.
Senast redigerad av Europe 2025-03-23 kl. 18:44.
Citera
2025-03-23, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Sven är en idiot men har trots det lyckats hitta en balanserad livsstil med lågintensiv vardagsaktivitet. Men att från det hoppa till slutsatser som att "träning motverkar viktnedgång" tyder på svår klenbegåvning. Naturligtvis måste man hitta en balanserad livsstil och det handlar om input och output. Inkomster och utgifter. Men att från det dra slutsatsen att räntebärande papper motverkar förmöghenhetsbildning bara för att man köpte Fingerprint på uppgången och sålde på topp är idioti. Men det finns klubbar för sånt med som Sven kan gå med i och förmodligen bli framgångsrik i med sina förutsättningar.

Att träna hårt för att gå ner i vikt är ett av de värsta tillvägagångssätten. Förenklat så beror det på följande: Springer du en mil så bränner du runt 800 kalorier. Aptiten du bygger upp efter ett sånt pass är långt mycket mer än 800 kalorier.

Det finns ingen seriös person som rekomenderar träning som huvudredskap för att gå ner i vikt. 99% av det är kost. Och specifikt så är det en kost som helt och hållet utesluter alla typer av kolhydrater så att din kropp kan använda dina fettreserver som energi.

Träna för att må bra, ät rätt för viktnedgång.
Citera
2025-03-23, 19:58
Medlem
Tidsresenarens avatar
Det som huvudsakligen styr är den inre bild man har av sig själv. Finns många bevis på hur människor förändrat sitt utseende med hjälp av olika manifestations-tekniker, t ex förändrat sin näs-form.

Själv har jag fått tillbaka lite tjockare hår och en mörkare hårfärg som jag typ hade i tonåren.

Sammantaget, kul tråd även om jag inte blir förvånad över Svens historia.
Citera
2025-03-23, 20:49
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Min farbror gick från 140 kilo ner till 85kg på ett år.
Hur han gjorde?
Han åt mindre såklart samt började röra på sig, han tränade aldrig, men ha tog cykeln till jobbet och till affären samt började gå nån gång i veckan.
Nu hörde jag han skulle ställa upp i vätternrundan också...

Folk äter så satans mycket, fattar inte hur folk orkar äta hela jävla tiden.
Det är frukost, lunch, ficka, middag, kvällsfika.
Rent naturligt är människan inte så att dom äter hela tiden utan det är efter dom fångat mat.
Vad jag vet så äter folk i typiska stammar typ 1 gång per dag eller så och då äter dom dessutom mycket bättre mat än vad vi gör.

Folk underskattar att fasta, att fasta är jobbigt endast i början men du vänjer dig väldigt snabbt och sen har du inget behov av att gå och stoppa in nåt i käften varje timme.
Finns inget farligt i att äta väldigt lite om du är fet, möjligtvis om du har diabetes.
Citera
2025-03-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Att träna hårt för att gå ner i vikt är ett av de värsta tillvägagångssätten. Förenklat så beror det på följande: Springer du en mil så bränner du runt 800 kalorier. Aptiten du bygger upp efter ett sånt pass är långt mycket mer än 800 kalorier.

Det finns ingen seriös person som rekomenderar träning som huvudredskap för att gå ner i vikt. 99% av det är kost. Och specifikt så är det en kost som helt och hållet utesluter alla typer av kolhydrater så att din kropp kan använda dina fettreserver som energi.

Träna för att må bra, ät rätt för viktnedgång.

Fel.
Styrketränar du får du större muskler vilket förbränner fett.
Är bara bra att träna samtidigt som man går ner i vikt, då mer muskler gör att du kommer orka bättre.
Citera
2025-03-23, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Fel.
Styrketränar du får du större muskler vilket förbränner fett.
Är bara bra att träna samtidigt som man går ner i vikt, då mer muskler gör att du kommer orka bättre.

Styrketräning förbränner ännu mindre kalorier.

Jag säger inte att man inte ska träna, lär dig att läsa. Det jag säger är att träningen är väldigt ineffektivt när det kommer till viktnedgång.
Citera
2025-03-23, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Bra för honom. Men alla är vi olika och responderar olikt på mat, dieter och träning.

Vi alla går ner i vikt om vi äter mindre mat.
Citera
2025-03-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Styrketräning förbränner ännu mindre kalorier.

Jag säger inte att man inte ska träna, lär dig att läsa. Det jag säger är att träningen är väldigt ineffektivt när det kommer till viktnedgång.

Lär dig läsa själv fin horunge.
Muskler förbränner fett samt gör dig starkare, vill du endast förlora massa fett så kan du svälta di själv i 1 månad, då går det väldigt fort.

Många som försöker gå ner i vikt tycker det är kul att styrketräna dessutom.
Kolla på bodybuilders, dom äter kopiösa mängder mat endast för att musklerna ska få den energi dom behöver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in