• 1
  • 2
2025-03-22, 15:35
Medlem
Cecot, El salvadors mega fängelse.
Inga skattesmitare utan gängmedlemmar där redan bara medlemskapet krävde minst ett mord.
Sen fängelset upprättades har El Salvadors gator blivit tryggare

Inside El Salvador's 'hellhole' mega-prison Cecot
https://www.youtube.com/watch?v=X8SaMPV6LGo

Borde vi sätta svensk gangster-import i liknande fängelser?
Citera
2025-03-22, 15:41
Medlem
Väldigt bra.

De tycks vara lite mer kaxiga ute på gatorna än där i fängelset…
Citera
2025-03-22, 15:44
Avstängd
Severlohs avatar
Jag skulle gärna se gulags i Lappland där alla blattar som så mycket som tittat snett på en svensk får sitta minst 10 år innan deportering. De kan gräva gropar åt LKAB eller något för att betala tillbaka vad de har kostat samhället.
Citera
2025-03-22, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Jag skulle gärna se gulags i Lappland där alla blattar som så mycket som tittat snett på en svensk får sitta minst 10 år innan deportering. De kan gräva gropar åt LKAB eller något för att betala tillbaka vad de har kostat samhället.
ja med kedjor hacka & spade sen får dom jobba så länge det är ljust ute
Citera
2025-03-22, 15:52
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Då får de gräva mycket gropar.
Citera
2025-03-22, 15:55
Medlem
No rehab

inget jamsande

Plötsligt är dom så medgörliga.
Rivaler som Mara Salvatrucha , 18:th Barrio, Tren de Aragua alla delar plötsligt cell
Tänk vad lite myndighet istället för silkeshandskar kan göra.
Citera
2025-03-22, 15:59
Medlem
Citat:

Eye for an eye är det enda som gäller.
Utan sina vapen, droger och skräckimperium är dom ingenting.
Citera
2025-03-22, 16:05
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfalang
Då får de gräva mycket gropar.

Jag förväntar mig inte att det faktiskt skulle betala tillbaka vad de har kostat, utan det är mest för min personliga tillfredsställelse jag skulle vilja se dem stå och hacka med en spade i minusgrader.
Citera
2025-03-22, 16:11
Medlem
skillnad: svenska fängelser
som en fritidsgård
Några månaders daltande som ger chans att dela tips med varann

https://www.youtube.com/watch?v=cLweNDoJcWE
Citera
2025-03-22, 16:16
Medlem
Graavargs avatar
Egentligen vill jag ha öga för öga och tand för tand.

Men jag tycker att straffarbete borde vara alternativ så där överlag => jobbar man stenhårt för samhället medan man sitter av sitt straff så kan man få komma ut litet tidigare, slappar man kan man lika gärna sitta litet längre istället.
Citera
2025-03-22, 16:16
Medlem
Sveriges "värstingfängelse" Hall

- Utomhusgym
- Datorrum
- Basketplan
- Idrottshall

https://www.youtube.com/watch?v=nTBjxqdyuyE
Citera
2025-03-22, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satist
Cecot, El salvadors mega fängelse.Inga skattesmitare utan gängmedlemmar där redan bara medlemskapet krävde minst ett mord.Sen fängelset upprättades har El Salvadors gator blivit tryggare Inside El Salvador's 'hellhole' mega-prison Cecot
https://www.youtube.com/watch?v=X8SaMPV6LGo
Borde vi sätta svensk gangster-import i liknande fängelser?

Om man gör sig levebröd på att försätta medmänniskor i skräck ska man bort.

Finns ingen nation genom tiderna, förutom Sverige, som hade tolererat att utländska sabotörer anlände och delade upp territeorium mellan sig, så som "Södertäljenätverket" "Fittjaboys" "Norra o Södra Biskopsgården" mfl mfl

men svensken tänker: VAAAd har han varit med om,, HUUuuur ska vi få honom att tänka om, trots att det är bevisat att det inte funkar att rehabilitera bort girighet och maktsökande.

dom gjorde sitt val med första mordet, sprängningen -dom måste avlägsnas från samhället
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in