Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-22, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OndskanIOssAlla
Då kommer man till ett nexus av tid och rum som kallas de dödas dimension. Ju mer man ökar arbetsbelastningen och ju mindre man äter och vilar, ju snabbare går resan, givet att man hamnar på kaloriunderskott. Sömn behöver väl ingen på riktigt?

Läste/hörde (måste hålla mig anonym) om en maratonlöpare med en genetisk betingelse att hans muskler reparerade sig under träning, han behövde alltså inte vila, endast mat och vatten så kunde han springa i princip för evigt. Källan har jag inte utvärderat fullt ut.

Om vi nu låtsas att det stämmer, så är det väl fortfarande 1 på miljonen isåfall.

Det är väl även där som chansen ligger att det skulle stämma, 1 på miljonen. 😂
Citera
2025-03-22, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
De flesta elitidrottare tränar på en nivå som är skadlig för kroppen. (i längden då såklart).
Stämmer inte alls. Vad får det det ifrån?
Citera
2025-03-22, 10:22
Medlem
OndskanIOssAllas avatar
Citat:
Om vi nu låtsas att det stämmer, så är det väl fortfarande 1 på miljonen isåfall.

Det är väl även där som chansen ligger att det skulle stämma, 1 på miljonen. 😂
Ja eller en på 8 miljarden kanske?

Googlade lite nu och det tycks röra sig om ett tillstånd att han gör sig av med/återvinner mjölksyra, får be om ursäkt att jag ens nämnde det. Källan har väl gjort en egen tolkning av detta faktum och lagt fram det på sitt eget vis.
Citera
2025-03-22, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Stämmer inte alls. Vad får det det ifrån?

Från dokumentärer från idrottarna själva, exempelvis den Svenska dokumentären Dokument inifrån, Medaljens Pris, där flera av våra främsta friidrottare medverkar.

Så visst stämmer den.

Det finns inget normalt med att träna på den höga nivån som krävs för elitidrottare. Jag gissar att det gäller i många sporter.
Senast redigerad av Cooltrayne 2025-03-22 kl. 13:13.
Citera
2025-03-22, 13:18
Medlem
Citat:
Från dokumentärer från idrottarna själva, exempelvis den Svenska dokumentären Dokument inifrån, Medaljens Pris, där flera av våra främsta friidrottare medverkar.

Så visst stämmer den.

Det finns inget normalt med att träna på den höga nivån som krävs för elitidrottare. Jag gissar att det gäller i många sporter.
Elitidrottare har en mycket bra fysik efter avslutad karriär, kolla valfri idrottare på mästarnas mästare som har mycket bättre fysik än dom allra flesta personer i samma ålder.
Citera
2025-03-22, 13:34
Medlem
Citat:
Elitidrottare har en mycket bra fysik efter avslutad karriär, kolla valfri idrottare på mästarnas mästare som har mycket bättre fysik än dom allra flesta personer i samma ålder.

Du kanske ska se dokumentären först?

Självklart har de en god fysik, det är ju liksom deras grej med att träna mkt.
Citera
2025-03-22, 13:53
Medlem
Citat:
Du kanske ska se dokumentären först?

Självklart har de en god fysik, det är ju liksom deras grej med att träna mkt.
Du skriver om vad som är normalt. Det som är normalt i Sverige är att hälften av befolkningen är feta vilket ökar risken för hjärt-kärlsjukdom, typ 2-diabetes, njursjukdomar, olika cancerformer.
Citera
2025-03-22, 16:06
Medlem
Citat:
Du skriver om vad som är normalt. Det som är normalt i Sverige är att hälften av befolkningen är feta vilket ökar risken för hjärt-kärlsjukdom, typ 2-diabetes, njursjukdomar, olika cancerformer.

Nej.
Jag skriver i tråden som heter ”Hur mycket träning är för mkt”?

Och jag kan garantera dig att av de som elitsatsar, så har 100% av de problem med skador, eller att magsystemet blivit uppfuckat, efter avslutat satsning.
Citera
2025-03-22, 16:13
Medlem
halaltarzans avatar
Vad tycker ni att man ska göra milen på då för att anses vältränad, typ under 45 min. eller?
Citera
2025-03-22, 18:21
Medlem
Citat:
Nej.
Jag skriver i tråden som heter ”Hur mycket träning är för mkt”?

Och jag kan garantera dig att av de som elitsatsar, så har 100% av de problem med skador, eller att magsystemet blivit uppfuckat, efter avslutat satsning.

Jag tror det även är många som i ungdomsåren som spelat t ex fotboll och hockey på lite högre nivå som drabbats av skador vilket får dom att dra sig tillbaka. Känner några som dragits med skador hela livet sedan idrottsgymnasiet och det har påverkat deras kost och levnadsvanor på ett negativt sätt.

Tack för tips om dokumentären medaljens pris, ska se den.

Kan du berätta mer om problem med magsystemet eller tas det upp i dokumentären?
Citera
2025-03-22, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vad tycker ni att man ska göra milen på då för att anses vältränad, typ under 45 min. eller?

Det beror väl på om du är hockeyspelare, bodybuilder, löpare eller innebandyspelare.
Citera
2025-03-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Springer man milen på 45 är man absolut vältränad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in