2025-03-21, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Han var 15 år och på Island är man byxmyndig vid 15 så egentligen inga problem. Han var på henne, enligt henne. Hon skulle ha sagt nej men gjorde det inte utan lyckades avla fram en oäkting från honom. Nu vill jag veta vem ynglingen i fråga var. Är det ett skäggbarn? Låt höra!

Är du dum eller? Fanns inga skäggbarn på Island år 1989. Lite invandrare kanske det fanns. Men en 15 åring som ljög om sin ålder i ett kristet samförbund/förening så tror jag att det är väldigt osannolikt på den tiden.
Citera
2025-03-21, 11:38
Medlem
TELAVIV91s avatar
Otroligt löjligt med avgången, det är ju inget hon har gjort nu utan urlänge sedan. Saker som är mindre kloka händer ibland
Citera
2025-03-21, 11:45
Avstängd
Vad är problemet? Hon var 22 och han var 15?
Citera
2025-03-21, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfalang
Det är fullt lagligt ha sex med någon som fyllt 15 år.

Det är lagligt för en 15 åring att använda heroin också. Men är det lämpligt? Är det bra? Om en 22-årig isländsk kvinna erbjuder heroin till en 15-åring är det bra?
Citera
2025-03-21, 11:56
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesha
När Islands barnminister Ásthildur Lóa Þórsdóttir var 22 år hade hon sex
med en 15-årig pojke och fick barn med honom. Nu avgår ministern.
[indent]Ásthildur Lóa Þórsdóttir, 58, tillträdde som Islands barnminister den 21 december förra året.

Har vi några kommentarer om denna händelse måntro?
Det här är alltså en 36 år gammal händelse om en "barnminister" på Island. Ok.
Citera
2025-03-21, 12:00
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
36 år har passerat utan att någon verkar ha brytt sig nämnvärt, vad är preskriptionstiden för mord på Island?

Även om förhållandet var klart olämpligt så är det länge sedan, synen på sex var annorlunda då och vad vet vi om hur dom 3 inblandade mår idag?
Pojken verkar inte bara ha samtyckt utan varit drivande, vad tycker han om händelsen idag?

Det stinker politisk smutskastning lång väg, från någon politisk motståndare som "grävt lite" i forntiden...
Eller varför kommer det här tillbaka upp till allmän kännedom just nu, mer än 30 år senare?
Det skulle heller inte vara första gången om det nu är någon religiös
kärring som bestämt sig att ge igen för detta osedliga leverne...
Citera
2025-03-21, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Med tanke på att det inte är olagligt så hade man såklart inte fått fängelse fastän det hade varit en flicka.
Den jag svarar verkar tro det. Livstid.
Citera
2025-03-21, 12:07
Medlem
Galejans avatar
Nymoralismen är verkligen vidrig. Nu jagar man alltså människor för något som inte ens är olagligt och som hände för trettiofem år sedan bara för att synen på händelsen har förändrats under tiden som gått och nu blivit moraliskt förkastligt med moderna glasögon på näsan. Men det är fortfarande inte olagligt.

Och folk skriker på fängelse…
Citera
2025-03-21, 12:10
Medlem
Ser inga problem med det men 15 år är verkligen på gränsen. Jag hade varit skitglad om jag fick ligga med en 22 årig om jag var 15.

Däremot vet jag vilka reaktioner det hade blivit om det varit det omvända. Dubbelmoral delux. 15 år i Sverige i nutid är alla fall laglig.
Citera
2025-03-21, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jävligt bra rubrik: ”Barnministern fick barn med ett barn”. Underbart!

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det här är alltså en 36 år gammal händelse om en "barnminister" på Island. Ok.

Man kan undra om det finns andra pojkar som legat med henne i religösa samfundet.

Dåvarande 22 åriga Ásthildur Lóa Þórsdóttir träffade 15 åriga pojken i samband med att hon ledde
ungdomsarbetet inom ett religiöst samfund, därav som sedan ledde till samlag och sen gravid.

https://www.expressen.se/nyheter/var...-med-ett-barn/
Citera
2025-03-21, 12:12
Medlem
Vintergrisens avatar
Vilket trams. Vem bryr sig om att en 22-åring hade sex med en 15-åring för över 30 år sedan? Om inte tanten var just "barnminister" så skulle väl detta vara en total ickenyhet.

Däremot får jag hålla med om att trådens rubrik är ganska skojigt formulerad.
Citera
2025-03-21, 12:22
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Det är lagligt för en 15 åring att använda heroin också. Men är det lämpligt? Är det bra? Om en 22-årig isländsk kvinna erbjuder heroin till en 15-åring är det bra?

Det är inte lagligt att använda heroin varken som barn eller vuxen. I Sverige är det olagligt att vara påtänd, trodde alla visste att man åker på ringa narkotikabrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in