2006-08-27, 10:43
Bannlyst
Tänker försöka sluta med benso och minska på alkoholen, men vet att det blir tufft.

Nån som kan ge tips på musik som ger kraft och stöd att stå ut under abstinensen ?

Jag är lite äldre så det bör vara musik som man kan känna igen sig i när man är medelålders. Exvis Johny Cash tycker jag själv är bra.
Citera
2006-08-27, 10:55
Medlem
Stormorfars avatar
Ta den musik som du själv tycker är bra
Citera
2006-08-27, 11:16
Medlem
Agejevs avatar
Elvis - Help Me Make It Through The Night
Gun Club - Idiot Waltz
16 Horsepower - Hutterite Mile
Woven Hand - Story & Pictures

...är ett axplock fina, ödesmättade o självömkande underbara låtar som kanske kan vara lämplig lindring för stunden och visa att du inte är ensam i din kamp mot dej själv. I stort sett allt med Freddie Wadling kan ju också få en att känna sej lite friskare
Citera
2006-08-27, 19:00
Bannlyst
Tack för tipsen ! ska se om jag kan ladda ner dem. Just nu lyssnar jag på Dylans skiva Blood on the tracks, den handlar om hans saknad av sin kvinna. Stark och mäktig tycker jag .
Citera
2006-08-27, 19:39
Medlem
Agejevs avatar
Ett annat MÅSTE slog mej just! Johnny Thunders löjligt bra akustiska soloplatta (släppt som 10" vinyl) "Hurt Me". Förmodligen halvsvår att hitta på nätet, men borde inte vara någon omöjlighet. En av de unika plattor som är exakt lika bra nu som när jag hörde den för första gången på högstadiet nån gång...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in