2025-03-19, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Jaha, det var ju trevligt om Malmö blivit okej plötsligt. Mirakel kan ju hända.
Men jag tänkte i första hand på hålorna mellan Ystad och Trelleborg.

Trellehulla är trevligt nuförtiden och inte så dyrt.
Ystad är inte berikat, men dyrt. Jag skulle inte rekommendera någon kuststad pga A; Fantastiskt fina stränder och dyrt som bara den B; När sommaren kommer och det är fina dagar så är stränder knökfulla av ortenfolk dvs. man betalar för något som man själv har ingen som helst glädje av. Sedan finns det faktiskt ett antal fina sjöar där du har både bra med fiske, går att bada i och inte berikat, speciellt om det inte finns bra bussförbindelser dit. Där pågatågen stannar, där är det berikat.
Citera
2025-03-19, 15:59
Medlem
KulStyvings avatar
Citat:
Jaha, det var ju trevligt om Malmö blivit okej plötsligt. Mirakel kan ju hända.
Men jag tänkte i första hand på hålorna mellan Ystad och Trelleborg.
Abbekås, Svarte, Beddingestrand, Smygehamn kan kanske vara något för dig.
Citera
2025-03-19, 16:48
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulStyving
Abbekås, Svarte, Beddingestrand, Smygehamn kan kanske vara något för dig.

Var just på Beddinge på Google Maps
Men är dessa samhällen alltså?
Ser bara vägar och några hus längs vägarna.
Citera
2025-03-19, 16:52
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Trellehulla är trevligt nuförtiden och inte så dyrt.
Ystad är inte berikat, men dyrt. Jag skulle inte rekommendera någon kuststad pga A; Fantastiskt fina stränder och dyrt som bara den B; När sommaren kommer och det är fina dagar så är stränder knökfulla av ortenfolk dvs. man betalar för något som man själv har ingen som helst glädje av. Sedan finns det faktiskt ett antal fina sjöar där du har både bra med fiske, går att bada i och inte berikat, speciellt om det inte finns bra bussförbindelser dit. Där pågatågen stannar, där är det berikat.

Ystad är inte berikat och sydkusten blir full av främlingar på sommarn?
Jag trodde det var tvärtom,Lol.
Ok, så nåt sjöområde är bättre alltså.
Ja, sant. Kollektivtrafiken är alltid problemfylld.
Citera
2025-03-19, 16:55
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biffotto
Bjuv, Åstorp, Klippan är ju riktiga hålor att undvika.

De mindre orterna på sydkusten är till stor del villasamhällen för bättre medelklass, tjänstemän och pensionärer som vill bo lugnt o nära havet. Många som är säsongsboende med sin vinterbas i nån storstad en bit bort. Trevliga semester/sommarmiljöer, men oftast döda på vintern.

Så sydkusten är vischans svar på Limhamn,kan man kanske säga?
Dyrt. Exklusivt.
Kanske politikerna har villor där också.
Citera
2025-03-19, 16:57
Medlem
KulStyvings avatar
Citat:
Var just på Beddinge på Google Maps
Men är dessa samhällen alltså?
Ser bara vägar och några hus längs vägarna.
Jo, större byar som ligger längs kusten.
Abbekås är nog den lite större byn historiskt sett, ett fiskeläge, t ex Edvard Persson sjöng om Abbekåsagåsen Joakim.
Citera
2025-03-19, 17:11
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulStyving
Jo, större byar som ligger längs kusten.
Abbekås är nog den lite större byn historiskt sett, ett fiskeläge, t ex Edvard Persson sjöng om Abbekåsagåsen Joakim.

Men var det dessa som också hade dyrare pris på allt?
Citera
2025-03-19, 17:22
Medlem
KulStyvings avatar
Citat:
Men var det dessa som också hade dyrare pris på allt?
Allt är relativt. Tittar du på priserna vid sydvästra hörnet av Skåne, alltså Skanör-Falsterbo, så ligger de nivåer högre än vad hus i Abbekås går för. Tror jag.
Citera
2025-03-19, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Ystad och trelleborg kan vara sorgliga platser med tanke på språket.
Du bor långt upp i helevetet dvs lapp och norrlänningar kommer ha svårt för den inhemska skånskan.
Köpa hus? Hyra lägenhet? Bo i husvagn vandrarhem?
Hur ser situationen liksom ut.
Jag skulle sätta mina pengar på helsingborg Ängelholmsomrädet.
Höganäs Jonsered Åstorp Mölle. Där har du helt ok områden. Inte så långt nr som till Malmö.
Håll dig ovanför Helsingborg där har ni stort utbud.
Nordvästra Skåne är ju fan värsta slöddret som bor där. Du nämnde Åstorp, varför inte Bjuv och Klippan också så får TS fina grannar.
Citera
2025-03-19, 17:30
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Nordvästra Skåne är ju fan värsta slöddret som bor där. Du nämnde Åstorp, varför inte Bjuv och Klippan också så får TS fina grannar.
Om du ska ha detta tänket så kan man inte bo någonstans överhuvudtaget i Sverige.
Du kan hitta bajs på alla olika platser runt om i Sverige. Det finns bra områden och det finns dyra områden du kan bosätta dig på.
Finns det kriminella människor som köper dyra fastigheter? Det känns som att det stämmer väldigt dåligt. Man drar sig till dåliga ställen med billiga hyror.
Då ska man flytta till ett Perstorp för det är väl världens största bajshål.
Citera
2025-03-19, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Om du ska ha detta tänket så kan man inte bo någonstans överhuvudtaget i Sverige.
Du kan hitta bajs på alla olika platser runt om i Sverige. Det finns bra områden och det finns dyra områden du kan bosätta dig på.
Finns det kriminella människor som köper dyra fastigheter? Det känns som att det stämmer väldigt dåligt. Man drar sig till dåliga ställen med billiga hyror.
Då ska man flytta till ett Perstorp för det är väl världens största bajshål.
Ja Perstorp glömde jag. Snarare Glimåkra som är sämst
Citera
2025-03-19, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vad söker du efter? Både Ystad & Trelleborg är urtrista städer i Skåne. De flesta arbetspendlar till Malmö och Lund. Inte en människa ute efter 18.00. Berikade är alla svenska städer, men att Skåne generellt skulle ha fler problem än resten av Sverige är en bluff. Inte ens i Malmö är det problematiskt. Finns ingen stad i Sverige som är så underbar. Visst bor det många invandrare i till exempel Rosengård och Sofielund, men på något sätt flyter allt smidigt i Malmö, ingen bråkar med någon i onödan i det vardagliga livet. En väldigt dynamisk stad, med fantastisk närhet till alla andra städer i Skåne, om man vill arbetspendla och hitta ett intressant jobb.

Vad röker du? Malmö är som ebola i stadsform. Aggressiv atmosfär, skrik och gap, gäng som drar runt. Fucking katastrof.

Och ja, tyvärr är jag ofta i Malmö pga familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in