Tjena, jag har sökt efter alla möjliga forum och grupper som spelar 30k men har inte kunnat hitta någon. Någon här i stockholmsområdet som är intresserad?
Jag har över 5000 poäng av traitor Iron Warriors (och håller än på att lära mig alla regler xd) så jag är (nästan) helt redo. Jag bor i Vaxholm men jag kan lika gärna köra in till stan om det behövs. OCH även om du inte kan spelet så kan vi ju lära oss tillsammans.
Har du kollat i gruppen Warhammer Rookies på facebook som är baserad i Stockholm?
Miniature Metropolis i Haninge har en bra Discordgrupp där man kan efterfråga folk att spela med, då jag själv kör 40k har jag inte haft ögonen öppna för just Horunge-eran (jag gillar inte Horus ok...) vet jag inte hur stort det är men några att spela med lär finnas.
Hej!
Jag vet att många i Stockholm spelar på Alphaspel i butiken. Jag har själv aldrig spelat där, eftersom jag är mer målare och samlare. Men jag är med i grupper på Facebook där det ofta postas om spel där, och folk som söker matcher eller till och med turneringar.
Sedan finns det en grupp på Facebook som heter Rogue Trader. De höll – eller håller kanske fortfarande – till på Kungsholmen, i en källare hos företaget Dragons Lair. Där spelade jag en del för kanske fem år sedan. Jag är lite osäker på om butiken har flyttat.
Oftast postar man i dessa grupper på Facebook, så brukar folk höra av sig om de vill spela.
Skriv gärna att du är nybörjare (eller inte) och vad du förväntar dig av spelet.
Min info kan vara lite obsolet! men hoppas det hjälper.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!