2025-03-20, 20:55
Medlem
Flashsmashs avatar
(S)v(D) är en betalvägg. Men Jordbruksverket vill då också kanske stoppa kränkningar som att hajarna i haven jagar fiskar? Eller att bakterier finns överallt och bara konsumerar?

https://petterssonsblogg.se/2025/03/19/aven-en-bananfluga-har-rattigheter/
Citera
2025-03-20, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spotlife
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bananfluga#/media/Fil:Fruit_flies_mating.jpg
Närbild på knullande bananflugor

Mycket att ta hänsyn till här!

Bästa inlägget idag! 👌👍
Citera
2025-03-20, 21:04
Medlem
Flashsmashs avatar
Fast jag inser nu att det hār var "roligare" än jag trodde...

7 kap. Särskilda bestämmelser för hållande av brevduvor

Det handlar alltså om våra skattepengar.

https://jordbruksverket.se/download/18.1b29a1dd194b2e05896ec835/1741772612027/Foreskriftsf%C3%B6rslag-l80-tgau.pdf

Helt sjukt felskruvat.
Citera
2025-03-20, 21:09
Medlem
Masingas avatar
Avskaffa jordbruksverket Säkert en massa veganer som jobbar där och har näringsbrist vilket gör att de inte tänker klart.
Citera
2025-03-20, 21:16
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Avskaffa jordbruksverket Säkert en massa veganer som jobbar där och har näringsbrist vilket gör att de inte tänker klart.

Nej, ingen Elon Musk. Men kanske utbilda i vad jordnära innebär

https://www.ordbetydelse.se/ord/jordnara/
Senast redigerad av Flashsmash 2025-03-20 kl. 21:20.
Citera
2025-03-20, 21:33
Moderator
Mr.Woodss avatar
Undrar vad Jordbruksverket tycker om att jag håvar upp mygglarver och annat smått och gott, som jag sedan matar mina fiskar med?
Citera
2025-03-20, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Inget jag räknar med då alla dessa myndigheter verkar vara ansvarsbefriade 🤔

Oj, det var en väldigt bra fråga.. Är grodor kannibaler? 😕

Ja man undrar ju om inte några bananflugor har köpt någon på jordbruksverket. Mutat dom med bananer troligen 🤭
Citera
2025-03-20, 22:13
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja man undrar ju om inte några bananflugor har köpt någon på jordbruksverket. Mutat dom med bananer troligen 🤭
Skulle inte förvåna 🤭
Citera
2025-03-20, 22:14
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det var ju i brist på utrymme förstår du väl… mina hamstrar sprang också i sina hjul. För att ha ihjäl lite tid och få röra på sig antagligen. Då släppte jag ändå ut dem dagligen så jag gjorde väl så gott jag kunde i den åldern.
Ok ok 😊
Citera
2025-03-20, 22:27
Medlem
JeffDaviss avatar
Bra att de pudlade! Demokratin funkar!
Citera
2025-03-20, 22:29
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Tänk att detta var en så engagerande fråga för flashbackarna.
Det verkar som att var och varannan person här har sköldpaddor, hamstrar, grodor mm och påverkas enormt av det här beslutet.

För det är väl inte så att ni gör en jättestor grej av någonting som inte påverkar er alls, i era liv?

"Förjävligt att man inte längre får mata sin groda med levande flugor!! Woke-maffian förstör våra liv!!"
Verkligen bra att ni prioriterar denna tunga politiska fråga.

Tillägg: Jag tycker givetvis också att lagen är löjlig men jag bryr mig liksom inte.
Den här tramslagen påverkar inte mig ö.h.t. och hade den gjort det (om jag hade djuren i fråga) så hade jag utan att blinka struntat i lagen och gjort som jag alltid gjort, eftersom myndigheterna omöjligen kan se till att lagen efterlevs.
Samma myndighet föreslag att kaniner ska ha minst 10 kvm bostadsyta per djur. Eftersom det rekommenderas av man har minst två (det är flockdjur som inte trivs själva) så had man fått avsätta minst 20 kvm till kaninburen. Nu blev det så mycket ilska (på Facebook, antar jag) att myndigheten pudlade. Vi får se om fruktfluge-vurmarna får samma öde.
Citera
2025-03-20, 22:30
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Undrar vad Jordbruksverket tycker om att jag håvar upp mygglarver och annat smått och gott, som jag sedan matar mina fiskar med?
Det är ju bra för alla. Ingen kan ha något emot det, förutom myggorna (som lyckligtvis inte kan tala för sig).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in