• 1
  • 2
2025-03-19, 00:38
Medlem
Spud-boys avatar
Nån som vet om det iht hinner gå till inkasso på 6 dagar - Zalando i detta fallet?

Det kommer väll bara en påminnelse - om man får en påminnelse (jag vet inte vilken Policy Zalando har, men..) får man då ett nytt sista datum, några dagar frammåt? Ungefär hur många dagar har man då på sig?

Nån som kan säga hur det skulle gå, om vi snackar 6 dagar??
Citera
2025-03-19, 00:41
Medlem
Ring dom istället. Omöjligt att säga.
Citera
2025-03-19, 00:43
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Ring dom istället. Omöjligt att säga.

Jo, det kan jag förvisso göra...bara lite skämmigt att fråga-- men inte allt för skämmigt...
Citera
2025-03-19, 00:45
Medlem
frozendragons avatar
Ingen skickar saker till inkasso så snabbt, betala bara räkning och glöm det. Inkasso är normalt när du är 30 - 60 dagar sen.
Citera
2025-03-19, 00:55
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Jo, det kan jag förvisso göra...bara lite skämmigt att fråga-- men inte allt för skämmigt...

Bara att ringa. Men det är lugnt oftast. Kan väl ta ungefär 5-6 dagar kanske? Ibland är man för lat och bara låter inkassot komma i Kivra så man kan klicka på en knapp

Lär dig inte av mig
Citera
2025-03-19, 02:38
Medlem
Citat:
Nån som vet om det iht hinner gå till inkasso på 6 dagar - Zalando i detta fallet?

Det kommer väll bara en påminnelse - om man får en påminnelse (jag vet inte vilken Policy Zalando har, men..) får man då ett nytt sista datum, några dagar frammåt? Ungefär hur många dagar har man då på sig?

Det är nog ganska lugnt om du betalade in 6 dagen. Normalt brukar påminnelsen komma efter 7 dagar.
Citera
2025-03-19, 04:09
Medlem
Citat:

Låter som att de är ganska generösa om de låtit 6 dagar passera. Jag fick en gång en betalningspåminnelse en dag innan pengarna skulle vara de tillhanda enligt datumet på den ursprungliga fakturan. Det tillfället avsåg ett köp som skedde genom Klarna.
Citera
2025-03-19, 05:12
Medlem
manfalangs avatar
Betala med swish nästa gång så slipper du faktura som du skiter i att betala i tid.
Jag betalar med Swish när jag beställer ifrån Zalando, smidigt och enkelt.
Citera
2025-03-19, 05:14
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frozendragon
Ingen skickar saker till inkasso så snabbt, betala bara räkning och glöm det. Inkasso är normalt när du är 30 - 60 dagar sen.
Brukar väl komma påminnelse först?
Men på 60 dagar har du hamnat hos fogden hos de flesta företag.

Du kanske blandar ihop inkasso med kronKalle?
Citera
2025-03-19, 06:36
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Betala den bara. Det enda som kommer hända är att det hinner komma en påminnelse och du får betala påminnelseavgiften.
Citera
2025-03-19, 06:58
Medlem
Citat:

Du menar att du har en räkning som skall betalas idag, men du kan inte betala förän du får lön?

Vet inte hur pass bemannad Zalando's kundtjänst är, men är den det så kan man ju alltid höra av sig till dem och förklara sin situation och hoppas att de har överseende med dröjsmålet. Annars så får du väl betala sent likväl - har svårt att se att de skulle bli extra nitiska bara för att du hört av dig.

Annars om du redan är sen så är det bara till att betala (om du kan). Har det gått till inkasso så har det, har det gått till påminnelse så har det - det är inte något du då råder över. Men har det inte gjort det än så är ju att betala nu ett sätt att undvika att det gör det.

Vad gäller när det går till inkasso, så kan de ju rent av gå till kronofogden dagen efter förfallodagen, eller rent av stämma dig i domstol för det. Men det är deras val och inget som du kan styra över mindre än genom att betala i tid (eller ja, be snällt att de skall ha överseende med dröjsmålet om du måste)
Senast redigerad av prostetnic 2025-03-19 kl. 07:01.
Citera
2025-03-19, 07:16
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfalang
Betala med swish nästa gång så slipper du faktura som du skiter i att betala i tid.
Jag betalar med Swish när jag beställer ifrån Zalando, smidigt och enkelt.
Om man behöver returnera är faktura smidigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in